Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2022

ΑΚΤΩΡ: Διεκδικεί (χωρίς αντίπαλο) τη mega σύμβαση 142 εκατ. ευρώ για τους νέους συρμούς Μετρό Θεσσαλονίκης;


Μία μόνο κοινοπραξία, υπό την ΑΚΤΩΡ, φέρεται να συμμετείχε στον μεγάλο διαγωνισμό της Αττικό Μετρό για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ», δηλαδή για τη σύμβαση αρχικού ύψους 142 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) με αντικείμενο τη μελέτη, κατασκευή, προμήθεια και θέση σε λειτουργία δεκαπέντε (15) νέων συρμών, εκ των οποίων έξι (6) για τις ανάγκες του βασικού έργου του μετρό Θεσσαλονίκης και εννιά (9) για τις ανάγκες της επέκτασής του προς Καλαμαριά
.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Κατά πληροφορίες της αγοράς, το εγχώριο κατασκευαστικό γκρουπ, μέλος του ισχυρού ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, φέρεται να ήταν ο μόνος που τελικά έδωσε προσφορά στη διαδικασία, ενώ μένει να φανεί με ποιος άλλους συμμετείχε (όταν αποσφραγιστούν οι φάκελοι), καθώς λόγω των όρων και του αντικειμένου του διαγωνισμού απαιτείται πάροχος και προμηθευτής. Οι ίδιες βέβαια πληροφορίες κάνουν λόγο ότι στην κοινοπραξία του ΑΚΤΩΡ για τους νέους συρμούς ενδέχεται να συμμετέχουν και οι εταίροι του στο έργο της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή Hitachi - Anslado (η ιαπωνική εξαγόρασε την ιταλική εταιρεία) που έτσι κι αλλιώς έχουν δείξει ενδιαφέρον για το project, αν όχι και άλλα σχήματα.
Εάν ισχύουν οι συγκεκριμένες πληροφορίες, τελικά δεν έδωσαν το παρών άλλοι πιθανοί διεκδικητές, ωστόσο, αυτό θα αποσαφηνιστεί τις επόμενες ημέρες καθώς η ημερομηνία ηλεκτρονικής αποσφράγισης του «(Υπο)φακέλου - Δικαιολογητικά Συμμετοχής - Τεχνική Προσφορά» έχει οριστεί για τις 04/02/2022. Να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία της ΑΚΤΩΡ έτσι κι αλλιώς είναι… εγκατεστημένη στη Θεσσαλονίκη κατασκευάζοντας τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά, κάτι που ίσως αποθάρρυνε άλλα γκρουπ να «χτυπήσουν» τον διαγωνισμό.
Όπως είχε αποκαλύψει στα τέλη του 2021 το insider, πρόκειται για τους νέους συρμούς οι οποίοι θα λειτουργούν αυτόματα, χωρίς οδηγό. Σύμφωνα με όσα αναφέρονταν στην προκήρυξη, οι συρμοί θα είναι φυσικά και λειτουργικά συμβατοί με το υπάρχον σύστημα Μετρό Θεσσαλονίκης ήτοι, με το Βασικό Έργο, την επέκταση προς Καλαμαριά, το Αμαξοστάσιο Πυλαίας με τον υπάρχοντα εξοπλισμό συντήρησης του Τροχαίου Υλικού καθώς και με το υπάρχον τροχαίο υλικό.
Η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Ο Ανάδοχος θα συνεργασθεί όπως απαιτείται µε όλους τους εμπλεκόμενους αναδόχους του συνόλου των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο και επέκταση Καλαμαριάς), µέσω της Αττικό Μετρό Α.Ε., για τον άρτιο τεχνικό και λειτουργικό συντονισμό των μελετών και της κατασκευής των συρμών που θα προμηθεύσει, µε τα έργα πολιτικού μηχανικού καθώς και µε το σύνολο των εμπλεκόμενων ή σχετιζόμενων ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων του Βασικού Έργου και της Επέκτασης Καλαμαριάς (επιδομή, σηματοδότηση, έλξη, τηλεπικοινωνίες, κ.λπ.) ώστε να εξασφαλίσει τη ζητούμενη λειτουργία, ασφάλεια, διαθεσιμότητα και συντηρησιµότητα των νέων συρμών. Οι συρμοί θα είναι επίσης κατάλληλοι και για λειτουργία σε επιφανειακό (επίγειο) δίκτυο ΜΕΤΡΟ για να ανταποκριθούν στον σχεδιασμό μελλοντικών επεκτάσεων.
Ο Ανάδοχος θα εκτελέσει όλες τις απαιτούμενες μελέτες, τους κατάλληλους υπολογισμούς και τις απαιτούμενες δοκιμές για να αποδείξει τη συμμόρφωσή των συρμών µε τις απαιτήσεις του παρόντος τεύχους.

Το δίκτυο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης αποτελείται από:
Την κύρια γραμμή S1 (9,6 χλμ. 13 σταθμοί) η οποία εκτείνεται από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τον σταθμό Νέα Ελβετία – Αμαξοστάσιο
Την επέκταση γραμμή S2 προς Καλαμαριά (4,8 χλμ., 5 σταθμοί) η οποία εκτείνεται από την διακλάδωση Πατρικίου (25ης Μαρτίου) έως τον επίσταθµο και τερματικό φρέαρ του σταθμού Μίκρα. Για να καλύψει τις ανάγκες λειτουργίας µε μικρότερες χρονοαποστάσεις στο Βασικό Έργο αλλά και τις ανάγκες της επέκτασης Καλαμαριάς, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ αποφάσισε να προμηθευτεί επιπλέον δεκαπέντε (15) συρμούς, οι 6 των οποίων απαιτούνται για την κάλυψη των μικρότερων χρονοαποστάσεων στο Βασικό Έργο και οι 9 για την εξυπηρέτηση των πρόσθετων απαιτήσεων της επέκτασης Καλαμαριάς.
Οι συρµοί θα αποτελούνται από τέσσερα (4) οχήματα έκαστος. Ο ελάχιστος αριθμός επιβατών ανά συρμό θα είναι 450 και το ελάχιστο ποσοστό των καθήμενων επιβατών θα είναι τουλάχιστον 20%.
Οι συρμοί θα είναι πλήρως αυτόματης λειτουργίας (Grade-of-Automation 4 - GoA4), µε Θέση Οδήγησης Έκτακτης Ανάγκης (EDP: EmergencyDrivingPosition) στα δύο άκρα του συρμού και µε δυνατότητα οδήγησης σε διπλή κατεύθυνση. Ο Ανάδοχος θα υποβάλει προς έγκριση στην ΑΜ, τρεις εναλλακτικές έγχρωμές καλλιτεχνικές δημιουργίες, αντιπροσωπευτικές της εσωτερικής και εξωτερικής εμφάνισης των οχημάτων.
Οι νέοι συρμοί θα έχουν συνολικό μήκος 50 έως 55 μέτρα (οι 18 συρµοί του Βασικού Έργου έχουν μήκος περίπου 51.5 m ενώ οι 15 νέοι συρμοί αναδένεται να έχουν παρόμοιο μήκος µε πιθανή μικρή απόκλιση από τους αρχικούς 18 συρμούς, ανεκτή από το σύστημα σηµατοδότησης).


insider.gr
sidirodromikanea.blogspot.com