Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022

Το σύγχρονο τρένο «σβήνει» τον Προαστιακό στην βόρεια Πάτρα για την επόμενη δεκαετία.


Όταν εντέλει ξεκινήσουν οι εργασίες το τρενάκι θα χαθεί για αρκετά χρόνια

Ξεχνούν τον Προαστιακό για τουλάχιστον παραπάνω από μία πενταετία στον βόρειο τομέα της Πάτρας και αυτό μαρτυρούν όλα τα στοιχεία που προκύπτουν από το έργο για την σιδηροδρομική γραμμή που είναι να ξεκινήσει για το κομμάτι Ρίο – Λιμάνι Πάτρας.

Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε για το έργο τρεις μεγάλες τεχνικές εταιρείες έχουν ενδιαφερθεί για να δηλώσουν μέρος στον διαγωνισμό και να διεκδικήσουν την αναδοχή του, παρά τις μεγάλες δυσκολίες που έχει.

Το έργο είναι σίγουρα σημαντικό, όμως, αυτό που απασχολεί τους κατοίκους της βόρειας Πάτρας είναι ότι λόγω των εργασιών που είναι να γίνουν ο Προαστιακός, δεν θα μπορεί να εκτελεί τα δρομολόγια του. Πάνω στην ίδια γραμμή θα έρθει άλλωστε και το νέο τρένο.

Έτσι ένα μεγάλο μέρος των Πατρινών που αποτέλεσε για χρόνια και τον κύριο όγκο του επιβατικού του κοινού δεν θα μπορεί να εξυπηρετηθεί από το τρενάκι του και θα πρέπει να το ξεχάσει.

Πρόκειται για τους κατοίκους του Ρίου και όλων αυτών των συνοικιών που βρίσκονται στον βόρειο τομέα του, αλλά και τους φοιτητές, τους εργαζόμενους του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου και του Πανεπιστημίου Πατρών που το χρησιμοποιούν αρκετά συχνά για τις μετακινήσεις τους.

Σύμφωνα με κύκλους του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο Προαστιακός θα παύσει τα δρομολόγια του δύο με τρία χρόνια. Ωστόσο, με βάση το χρονοδιάγραμμα του έργου και τις τεχνικές δυσκολίες που προκύπτουν εξαιτίας κυρίως της υπογειοποίησης του, τις ενδεχόμενες καθυστερήσεις που θα υπάρξουν, το τρένο του Προαστιακού θα χαθεί από το βόρειο κομμάτι της Πάτρας για τουλάχιστον μια εφταετία.

Ας υποθέσουμε, καλώς εχόντων των πραγμάτων, το έργο στο κομμάτι Ρίο – νέο λιμάνι θα ξεκινήσει εντός του 2024 και με δεδομένο ότι η αρχική του προθεσμία είναι το 2028, αλλά και με βάση τις τεράστιες δυσκολίες που θα φέρουν μια μεγαλύτερη καθυστέρηση από την προβλεπόμενη των δυο ετών.

Τότε τον Προαστιακό θα τον δούμε στην βόρεια Πάτρα ξανά από το 2030 και μετά. Αφήστε που αν ισχύει η άποψη αρκετών συγκοινωνιολόγων ότι η υπογειοποίηση του καταργεί ουσιαστικά τον Προαστιακό χαρακτήρα του νέου τρένου, τότε θα πρέπει να τον ξεχάσουμε και οριστικά.

patrasevents.gr
sidirodromikanea.blogspot.com