Τον Απρίλιο, ένα έργο επίδειξης θα ξεκινήσει στην ολλανδική επαρχία του Limburg, όπου θα εγκατασταθούν αυτόνομες συσκευές τηλεπισκόπησης θορύβου σιδηροδρομικών μέσων ως μέρος της πρωτοβουλίας Noise and Emissions Monitoring and Radical Mitigation (NEMO).
Οι συσκευές θα εγκατασταθούν κατά μήκος ενός μεγάλου σιδηροδρόμου κοντά στην πόλη Susteren, όπου για τουλάχιστον δύο μήνες θα καταγράφονται τα ηχητικά σήματα διαφόρων τύπων τρένων. Για το σκοπό αυτό, οι ερευνητές θα εγκαταστήσουν συσκευές ανίχνευσης τόσο στις ράγες όσο και σε κοντινή απόσταση από αυτές.
Οι αισθητήρες στις ράγες χρησιμεύουν για την καταγραφή του θορύβου, ενώ αυτοί κατά μήκος της τροχιάς βοηθούν στον προσδιορισμό της θέσης των μεμονωμένων βαγονιών. Αυτό θα επιτρέψει στους ερευνητές να εντοπίσουν και να απομονώσουν τα επίπεδα εκπομπής ήχου μεμονωμένων βαγονιών. Αυτές οι πληροφορίες θα ελεγχθούν σε σχέση με τα δεδομένα του διαχειριστή υποδομής ProRail για σκοπούς επαλήθευσης.
«Τα αναλυόμενα δεδομένα θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη ενός πρωτοκόλλου που μπορεί να εφαρμοστεί για την παρακολούθηση της εκπομπής ήχου των βαγονιών σε γραμμές όπου ισχύουν περιορισμοί στις εκπομπές ήχου, όπως συστήματα τελών πρόσβασης διαφοροποιημένου θορύβου και ολικές απαγορεύσεις μπλοκ φρένων από χυτοσίδηρο», το έργο NEMO γράφει η ομάδα. «Το πρωτόκολλο θα περιγράφει τις τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος, την ακρίβεια των εξαρτημάτων και τα κριτήρια αξιολόγησης για την ταξινόμηση των εκπομπών θορύβου».
Μηχανές ντίζελ στο λιμάνι της Βαλένθια υπό έλεγχο
Το NEMO, ένα ερευνητικό έργο που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δημιουργήθηκε για να συλλέξει εμπειρικά πληροφορίες σχετικά με τις εκπομπές και/ή τον θόρυβο που εκπέμπεται από μεμονωμένα οχήματα. Ένα τέτοιο έργο επίδειξης πραγματοποιήθηκε στο Ρότερνταμ, όπου η τεχνολογία αναπτύχθηκε για τον εντοπισμό ιδιαίτερα θορυβωδών και ρυπογόνων οχημάτων.
Σχεδιάζονται πολλά άλλα έργα επίδειξης. Στη Φλωρεντία της Ιταλίας, η ομάδα θα μετρήσει τον θόρυβο που εκπέμπεται από την αστική οδική κυκλοφορία. Παρόμοιο έργο θα πραγματοποιηθεί στην ισπανική πρωτεύουσα Μαδρίτη, που περιλαμβάνει και την προαστιακή οδική κυκλοφορία. Στη Βαλένθια θα μετρηθούν οι εκπομπές ντίζελ ατμομηχανών και κρουαζιερόπλοιων.
railtech.com
sidirodromikanea.blogspot.com