Η Ρωσία εξετάζει το ενδεχόμενο να βοηθήσει στη χρηματοδότηση της κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής V0, της ουγγρικής παράκαμψης προς τη Βουδαπέστη που θα συνδέει τα σύνορα με την Ουκρανία με τα σύνορα με την Αυστρία. Είναι μια από τις πρώτες βιτρίνες της ουγγρικής, ρωσικής και αυστριακής κοινής επιχείρησης φορτίου που υπεγράφη πέρυσι.
Majorie van Leijen
Την προθυμία της ρωσικής κυβέρνησης εξέφρασε ο υπουργός Μεταφορών Vitaly Savelyev σε βιντεοκλήση με τον Ούγγρο Υπουργό Καινοτομίας και Τεχνολογίας László Palkovics, όπως ανέφεραν πολλά μέσα ενημέρωσης την περασμένη εβδομάδα. Η δέσμευση δεν θα εκφραζόταν μόνο με οικονομικούς όρους, αλλά οι Ρώσοι θέλουν επίσης να συνεισφέρουν με τεχνογνωσία.
Χρονοδιάγραμμα κατασκευής
Η σιδηροδρομική γραμμή V0 θα συνδέει το Győr στα δυτικά με την πόλη Cegléd, στην κεντρική Ουγγαρία και κατασκευάζεται για να μειώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο στη νότια σιδηροδρομική γέφυρα της Βουδαπέστης. Τα τρένα στην ηλεκτροκίνητη γραμμή θα μπορούν να ταξιδεύουν με ταχύτητες 120-160 χλμ/ώρα.
Μια μελέτη σκοπιμότητας ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2023. Στο μεταξύ, ζητήθηκε περιβαλλοντική άδεια για τη σιδηροδρομική γραμμή V0 και σύμφωνα με τον Ούγγρο υπουργό, αυτή θα μπορούσε να ληφθεί μέχρι την άνοιξη του 2023.
Περιοχή Záhony
Η χρονική στιγμή του ενδιαφέροντος για αυτή τη γραμμή δεν είναι τυχαία. Η Ουγγαρία προχωρά γρήγορα για να κερδίσει τη θέση της ως χώρα διέλευσης στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού. Στο Fenyestlitke, μια πόλη κοντά στα σύνορα με την Ουκρανία στην περιοχή Záhony, ένας υπερσύγχρονος τερματικός σταθμός βρίσκεται υπό κατασκευή και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Απρίλιο.
Αν και ιδιωτικό έργο, ο τερματικός σταθμός East West Gate χαρακτηρίστηκε ως «εμβληματικό έργο» από τον Ούγγρο Υφυπουργό Εξωτερικών και Εμπορίου, επειδή η περιοχή Záhony έχει παραμεληθεί εδώ και καιρό. Με τον νέο τερματικό σταθμό, τα πράγματα θα μπορούσαν να αλλάξουν για την Ουγγαρία, αν και η υποδομή σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών γενικά χρειάζεται αναβάθμιση. Η σιδηροδρομική γραμμή V0 είναι μια τέτοια αναβάθμιση που θα βελτιώσει τη θέση της Ουγγαρίας ως χώρας που συνδέει την Ασία και την Ευρώπη μέσω μιας πρόσθετης διαδρομής.
Κοινοπραξία Ουγγαρία, Ρωσία και Αυστρία
Ο ρόλος της Ουγγαρίας στον ευρασιατικό διάδρομο έχει αναγνωριστεί από τη Ρωσία και την Αυστρία. Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, οι τρεις χώρες σχημάτισαν μια κοινοπραξία που θα αναλάβει το ρόλο του διαμεταφορέα και του παρόχου εφοδιαστικής στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού. Η συνεργασία αποτελείται από τους Russian Railways Holding, CER Cargo Holding (Ουγγαρία) και Rail Cargo Group (Αυστρία).
Το επίκεντρο της νεοσύστατης ομάδας θα είναι η μεταφορά φορτίου από κινεζικές επαρχίες προς τη Νότια Ευρώπη και τις χώρες των Βαλκανίων, μέσω της Ρωσίας και της Ουγγαρίας και προς τα πίσω. Η διαδρομή μέσω Ουκρανίας θα έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς αυτή η διαδρομή εξυπηρετεί το συγκεκριμένο τμήμα της Ευρώπης στον ευρασιατικό διάδρομο.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com