Καθώς οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές Κίνας-Ευρώπης γιορτάζουν τα 50.000 ταξίδια, περισσότεροι μεταφορείς έχουν ξεκινήσει υπηρεσίες εν μέσω βελτίωσης των χρόνων διέλευσης.
Το δίκτυο των σιδηροδρόμων που μεταφέρουν φορτία στην Ευρώπη άρχισε να τρέχει από το Τσονγκκίνγκ τον Μάρτιο του 2011, σύμφωνα με την China State Railway Group.
Το ορόσημο του ταξιδιού ήταν ισοδύναμο με 4,55 εκατομμύρια teu, είπε, με την αξία του φορτίου να εκτιμάται στα 240 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αν και μικρός σε σύγκριση με τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, ο όγκος των σιδηροδρομικών μεταφορών αυξήθηκε ραγδαία τα τελευταία χρόνια, μόνο πέρυσι αντιστοιχούσε σε 15.000 ταξίδια, μια αύξηση 22% από έτος σε έτος.
Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές πιστώνονται ευρέως για την παροχή μιας ζωτικής σημασίας χερσαίας σύνδεσης Ασίας-Ευρώπης καθ' όλη τη διάρκεια της κρίσης του Covid, καθώς οι παραδοσιακές αεροπορικές και θαλάσσιες εμπορευματικές διαδρομές έχουν υποστεί άνευ προηγουμένου διακοπές.
Οι σιδηρόδρομοι αντιμετώπισαν επίσης το δικό τους μερίδιο καθυστερήσεων , ωστόσο, καθώς επλήγησαν από αυξανόμενη συμφόρηση σε βασικά συνοριακά περάσματα στην Πολωνία, τη Ρωσία και το Καζακστάν, με αποτέλεσμα να επιδεινωθούν οι χρόνοι διέλευσης – παρά τους ναύλους που έσπασαν ρεκόρ.
Ωστόσο, οι μεταφορείς φαίνονται σίγουροι ότι θα προσθέσουν νέες υπηρεσίες και ανέφεραν βελτιωμένους χρόνους διέλευσης φέτος.
Για παράδειγμα, η New Silk Road Intermodal (NSRI) που εδρεύει στο Τσενγκντού σημείωσε: «Μετά από χρόνια καλλιέργειας στην αγορά, τα τρένα Κίνας-Ευρώπης έχουν πραγματοποιήσει κανονικές λειτουργίες και τα έργα επέκτασης και ανασυγκρότησης χωρητικότητας στους σταθμούς Khorgos, Alashankou, Erenhot, Manzhouli και σε άλλους λιμενικούς σταθμούς έχουν εφαρμόστηκε διαδοχικά».
Αυτό βοήθησε στη βελτίωση των λειτουργιών, πρόσθεσε η NSRI, με τα τρένα με κατεύθυνση δυτικά να απολαμβάνουν υψηλότερες τιμές έγκαιρης αναχώρησης σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες.
«Το Alashankou-Khorgos λειτουργεί καλά, με μέσες καθυστερήσεις λιγότερο από μία ημέρα, ενώ η απόδοση μεταφόρτωσης του Mala και του Kaliningrad επίσης βελτιώθηκε ελαφρώς αυτή την εβδομάδα», εξήγησε ο διαμεταφορέας.
Επιπλέον, ο Davies Turner, ο οποίος ξεκίνησε μια εβδομαδιαία υπηρεσία σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών Express China προς το Ηνωμένο Βασίλειο το 2018, σημείωσε ότι οι λειτουργίες του σιδηροδρόμου «επανέρχονται σε τροχιά» μετά από «ένα δύσκολο 2021».
Ο Tony Cole, επικεφαλής ωκεανών του Davies Turner, δήλωσε: «Τον τελευταίο μήνα, είδαμε βελτιωμένους χρόνους σιδηροδρομικής διέλευσης ως αποτέλεσμα πιο έγκαιρων αναχωρήσεων από την Κίνα. Με βάση τις αφίξεις στο Ηνωμένο Βασίλειο τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, η αποκλειστική σιδηροδρομική υπηρεσία επιτυγχάνει μέσο χρόνο διέλευσης 29 ημερών από την αναχώρηση στη Γουχάν έως την άφιξη στις αποθήκες μας στο Ηνωμένο Βασίλειο».
Η Hellmann Worldwide Logistics, από την άλλη πλευρά, δήλωσε ότι η νέα της υπηρεσία μεταξύ Τσονγκκίνγκ και Βρέμης θα μειώσει ένα μέρος της παρατεταμένης συμφόρησης στις δημοφιλείς διαδρομές προς το Ντούισμπουργκ και το Αμβούργο. Ο COO Jens Wollesen δήλωσε: «Λόγω των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι θαλάσσιες και αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές, οι μεταφορές στο νέο δρόμο του μεταξιού έχουν ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση, γεγονός που οδηγεί σε συμφόρηση. Με την επέκταση του διηπειρωτικού μας δικτύου, αφαιρούμε την πίεση από τα δρομολόγια».
theloadstar.com
sidirodromikanea.blogspot.com