Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2022

Μετρό: Πατάνε γκάζι οι νέες επεκτάσεις σε όλη την Αττική - Τι ισχύει με τη γραμμή 4



Καθοριστική για την πρόοδο του μεγάλου εγχειρήματος της κατασκευής της Γραμμής 4 του μετρό, η οποία θα ενώσει το Αλσος Βείκου στο Γαλάτσι με το Γουδή είναι η χρονιά που διανύουμε καθώς στο μεγάλο αυτό έργο είναι πλέον στραμμένα όλα τα βλέμματα.

Μαρία Λιλιοπούλου

Και μπορεί κάτοικοι και επισκέπτες του Κολωνακίου να εμφανίζονται διχασμένοι για το «ξύρισμα» της πλατείας Φιλικής Εταιρίας, ενώ παράλληλα αναζητείται τρόπος να καμφθούν οι αντιδράσεις για την κοπή δέντρων που προέβλεπε το σχέδιο στη Ριζάρη και στα Εξάρχεια τα συνεργεία να μη γίνονται αποδεκτά από ομάδες πολιτών, αλλά η Αττικό Μετρό γνωρίζει πως την περίοδο αυτή η Γραμμή 4 αποτελεί το έργο των έργων.

Η γραμμή 4 του μετρό

Υπενθυμίζεται ότι η Γραμμή 4 θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 13 χλμ από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή, εντός των δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου, θα εξυπηρετεί περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως μειώνοντας τις μετακινήσεις με ΙΧ κατά περίπου 53.000 ημερησίως και θα έχει 15 σταθμούς μεταξύ των οποίων θα κινούνται συρμοί χωρίς οδηγό:

  1. Άλσος Βεΐκου: Ο σταθμός Βεΐκου χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) στο ύψος της οδού Τράλλεων και αποτελεί τερματικό σταθμό.
  2. Γαλάτσι: Ο σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας.
  3. Ελικώνος: Ο σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος κάτω από το λόφο Ελικώνος, σε χώρο πρασίνου- παιδική χαρά.
  4. Κυψέλη: Ο σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στην νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού.
  5. Δικαστήρια: Ο σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των Δικαστηρίων, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη.
  6. Αλεξάνδρας: Ο σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται υπόγεια, διαγώνια στον άξονα της Λεωφ. Αλεξάνδρας, στο ύψος της οδού Μουστοξύδη.
  7. Εξάρχεια: Ο σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη.
  8. Ακαδημία: Ο σταθμός «Ακαδημία» χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, στο ύψος μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα, στην περιοχή των κτιρίων της «Τριλογίας», μεταξύ του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και του πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων.Είναι σημαντικός σταθμός ανταπόκρισης με άμεση υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό «Πανεπιστήμιο» στην Γραμμή 2.
  9. Κολωνάκι: Ο σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας, γνωστή ως πλατεία Κολωνακίου, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη, και Κανάρη.
  10. Ευαγγελισμός: Ο σταθμός χωροθετείται κάτω από το πάρκο της Ριζάρη, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και σε γωνία περίπου 60 μοιρών με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3.
  11. Καισαριανή: Ο σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στην Λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως στο ύψος της Λεωφόρου Βασιλέως Αλεξάνδρου και μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ.
  12. Πανεπιστημιούπολη: Ο σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στο Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας του Πανεπιστημιακού χώρου.
  13. Ιλίσια: Ο σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στα Άνω Ιλίσια.
  14. Ζωγράφου: Ο σταθμός κατασκευάζεται υπογείως κατά μήκος της οδού Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας, με το φρέαρ ανοικτού ορύγματος επί της πλατείας Αλεξανδρή (γνωστή και ως πλατεία Γαρδένιας), στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Κατασκευάζεται με την μέθοδο υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα.
  15. Γουδή: Ο σταθμός Γουδή χωροθετείται κάτω από την οδό Λοχ. Σπηλιωτοπούλου, καταλαμβάνοντας και τμήμα της πλατείας Ελευθερίας.

Οι νέες επεκτάσεις

Παράλληλα η Αττικό Μετρό ετοιμάζεται για την παράδοση και των τριών τελευταίων σταθμών της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά το προσεχές καλοκαίρι. Πρόκειται για τους σταθμούς Μανιάτικά, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο, οι οποίοι θα συμπληρώσουν τους ήδη λειτουργούντες της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια) και η απόσταση από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας προς το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα μειωθεί στα 50 λεπτά.

Ταυτόχρονα η εταιρία προγραμματίζει και τις μελλοντικές επεκτάσεις έχοντας ήδη ανακοινώσει και το σχέδιό της για την υπόγεια επέκταση της γραμμής 1 του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, από το Θησείο προς την Καλλιθέα και το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ).

Η επέκταση περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειου κλάδου μετά το σταθμό Θησείο με συνολικό μήκος περίπου 5 χιλιομέτρων. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 450 εκατομμύρια ευρώ και η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση φτάνει τα 65.000 άτομα. Εντός του έτους προγραμματίζεται να δημοπρατηθούν οι τοπογραφικές εργασίες και έρευνες. Σε επόμενη φάση ανάπτυξης το έργο θα επεκταθεί προς Παλαιό Φάληρο κατά μήκος της λεωφόρου Αμφιθέας.

Σύμφωνα με όσα είπε πρόσφατα ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, έχει ήδη ολοκληρωθεί η συγκοινωνιακή μελέτη τεκμηρίωσης ενώ βάσει του σχεδίου, η επέκταση θα έχει τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Τζιτζιφιές, ΚΠΙΣΝ.

Την ίδια στιγμή προχωρούν και οι προεργασίες για τις μελλοντικές επεκτάσεις της γραμμής 4, οι οποίες αναλυτικά είναι:

  • Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη με 6 σταθμούς και μήκος 8 χιλιομέτρων. Η επέκταση βρίσκεται υπό ωρίμανση και έχει προϋπολογισμό 600 εκατομμύρια ευρώ. Έχουν ανατεθεί τα τοπογραφικά. Η επέκταση από το Άλσος Βεΐκου θα πηγαίνει προς τα Πευκάκια και θα καταλήγει στην Πετρούπολη. Οι έξι σταθμοί της επέκτασης είναι: Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Νέα Φιαδέλφεια, Πάρκο Τρίτση, Ιλιον και Πετρούπολη.
    Γουδή - Μαρούσι με 8 σταθμούς: υπό ωρίμανση. Ο προϋπολογισμός είναι 800 εκατομμύρια ευρώ. Υπάρχει προκαταρκτική μελέτη (τοπογραφικά, γεωτεχνικά, στοιχεία προμελέτης). Θα είναι η επέκταση που θα συνδέει τον άξονα της λεωφόρου Κηφισίας με το Μαρούσι.

  • Μαρούσι – Εθνική Οδός με 3 σταθμούς: Υπό ωρίμανση. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 300 εκατομμύρια ευρώ και έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές εργασίες και η χάραξη. Το συνολικό μήκος της επέκτασης Γουδή – Μαρούσι – Εθνική Οδός θα είναι 12,7 χιλιόμετρα και εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί και η δημιουργία νέου αμαξοστασίο. Συνολικά οι δύο κλάδοι της επέκτασης θα εξυπηρετούν περίπου 195.000 επιβάτες ημερησίως.

  • Κλάδος Ευαγγελισμός – Υμηττός με 3 σταθμούς. Θα αποτελέσει τμήμα της μελλοντικής γραμμής 5 και σχεδιάζεται ώστε να εξυπηρετήσει την περιοχή του παλαιού εργοστασίου της ΠΥΡΚΑΛ όπου προβλέπεται η εγκατάσταση εννέα υπουργείων και υπηρεσιών. Ο προϋπολογισμός της επέκτασης ανέρχεται σε 350 εκατομμύρια ευρώ. Οι γραμμές 4 και 5 σχεδιάζεται να μοιράζονται ένα κοινό τμήμα (και 3 σταθμούς) στο κέντρο της Αθήνας, το τμήμα Ευαγγελισμός – Κολωνάκι – Ακαδημία, ενώ στη συνέχεια θα διαχωρίζονται σε κλάδους με διαφορετική κατεύθυνση. Η επέκταση από τον Ευαγγελισμό προς Παγκράτι, Βύρωνα και Υμηττό θα έχει τρεις νέους σταθμούς, ενώ σε επόμενη φάση, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, ο κλάδος θα κατευθυνθεί νότια προς τις Λεωφόρους Αγίου Δημητρίου και Καλαμακίου και θα αποτελέσει τμήμα μιας νέας γραμμής, της γραμμής 5.

Επιπλέον σχεδιάζονται:

  • Επέκταση της γραμμής 2 προς Ιλιον: Εκπονείται μελέτη δημοπράτησης του έργου εντός του 2022. Η επέκταση θα περιλαμβάνει 3 νέους σταθμούς και θα έχει συνολικό μήκος 4 χιλιομέτρων, ενώ σε επόμενη φάση η επέκταση σχεδιάζεται να φτάσει μέχρι τις Αχαρνές εξυπηρετώντας επίσης τις περιοχες Καματερού και Νέων Λιοσίων - Ζεφυρίου. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 350 εκατομμύρια ευρώ και εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί περίπου 51.000 επιβάτες ημερησίως.

  • Επέκταση Γραμμής 2 προς Γλυφάδα: Θα έχει συνολικό μήκος 4,4 χιλιομέτρων και βάσει πρόσφατης συγκοινωνιακής μελέτης αναμένεται να εξυπηρετεί περί τους 57.000 επιβάτες ημερησίως. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 300 εκατομμύρια ευρώ.


ethnos.gr
sidirodromikanea.blogspot.com