Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021

Γνωρίστε τον αυτόματο ζεύκτη που θα φέρει επανάσταση στις ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές μεταφορές.

Έχει επιλεγεί ο μελλοντικός ευρωπαϊκός σχεδιασμός ψηφιακής αυτόματης σύζευξης (DAC). Ο τυπικός σχεδιασμός κεφαλής ζεύξης που επικράτησε έναντι άλλων πρωτοτύπων είναι ο τύπος Scharfenberg. Αυτή η απόφαση αποτελεί ορόσημο στη διαδικασία που, κατά τις επόμενες φάσεις, θα οδηγήσει σε μετασχηματισμό των διαδικασιών σύζευξης στο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό φορτίο.

Της Majorie van Leijen


Η απόφαση για το συγκεκριμένο πρωτότυπο ελήφθη από το Εποπτικό Συμβούλιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Παράδοσης DAC στις 21 Σεπτεμβρίου, μετά από μήνες δοκιμών διαφόρων εκδόσεων ζεύξης. Η βιομηχανία έπρεπε να συμφωνήσει σε ένα σχέδιο σύζευξης που πληροί τις απαιτήσεις όλων. Οι καμπάνιες δοκιμών αφορούσαν τα πρωτότυπα για δύο σχέδια τύπου Scharfenberg και ένα σχέδιο τύπου Schwab που παρουσίασαν οι συμμετέχοντες κατασκευαστές Dellner Couplers AB, JM

Επόμενη φάση

Στην επόμενη φάση, συγκεκριμένες λύσεις θα παρουσιαστούν από τους κατασκευαστές για να καλύψουν τις υπόλοιπες απαιτήσεις DAC. Επίσης, θα καθοριστεί το κόστος κύκλου ζωής DAC.
Και οι τρεις κατασκευαστές που συμμετέχουν στο τρέχον πρόγραμμα δοκιμών είναι ικανοί για ζεύξεις τύπου μανδάλωσης και μπορούν να ενισχύσουν την περαιτέρω ανάπτυξη. Περισσότεροι κατασκευαστές θα ενταχθούν στη διαδικασία στα προσεχή στάδια, με στόχο όλοι να καθιερώσουν το πανευρωπαϊκό πρότυπο DAC και να επιτρέψουν την εισαγωγή του DAC στην Ευρώπη.

Επανάσταση στον σιδηρόδρομο

Καθώς η σύζευξη/αποσύνδεση είναι μία από τις δύο κύριες διαδικασίες στις λειτουργίες τρένων (συναρμολόγηση τρένων και οδήγηση τρένου), η αυτοματοποίησή της είναι υψίστης σημασίας. Η Ευρώπη υστερεί στον κόσμο από αυτή την άποψη, καθώς είναι η τελευταία ήπειρος που χρησιμοποιεί τυπικούς χειροκίνητους συζεύκτες. Ο τομέας προτείνει την πλήρη ανάπτυξη της τεχνολογίας DAC το αργότερο έως το 2030.
Αυτό θα βελτιώσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των δραστηριοτήτων του σιδηροδρομικού τομέα. Θα παρέχει ηλεκτρική ενέργεια και θα ανοίξει το δρόμο για αυτόματες δοκιμές πέδησης και ηλεκτρο-πνευματικά φρένα. Επιπλέον, θα επιτρέψει ελέγχους συνέπειας των αμαξοστοιχιών, η οποία αποτελεί προϋπόθεση υποδομής που απαιτείται για την εισαγωγή του επιπέδου ERTMS 3.

railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com