Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021

Αρκετοί Πατρινοί αμφιβάλουν πλέον για την υπόγεια χάραξη του τρένου.

Ολοένα και περισσότεροι φίλοι του Προαστιακού ανησυχούν για την τροπή που έχει πάρει το έργο με το τρένο και της υπογειοποίησης της γραμμής, τονίζοντας ότι ο τρόπος που έχει επιλέξει το υπουργείο ύστερα από τις πιέσεις του κόσμου και της δημοτικής αρχής, θα φέρει μεγάλη καθυστέρηση στο όλο θέμα.

Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει εξαγγείλει το υπουργείο Υποδομών το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο θα φτάσει στην Πάτρα με υπόγεια χάραξη που θα ξεκινήσει από την οδό Κανελλοπούλου και θα φτάσει στον σταθμό του Αγίου Διονυσίου.
Όμως το έργο παρόλο που το υπουργείο Υποδομών είναι αποφασισμένο να το τρέξει έχει τέτοιες δυσκολίες τεχνικής φύσης που με βάση τις εκτιμήσεις θα φέρουν μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το αντίστοιχο έργο της υπόγειας χάραξης στα Σεπόλια το οποίο και ξεκίνησε από το 2019, θα παραδοθεί κατ’ εκτίμηση το 2023, μόλις η μία από τις δύο σήραγγες του. Και μιλάμε για μία υπόγεια χάραξη η γραμμή της οποίας δεν είναι πάνω από 2 χιλιόμετρα.
Αν το έργο της υπόγειας γραμμής στα Σεπόλια κάνει τόσο μεγάλο διάστημα για να φτάσει στα μισά του, στην Πάτρα που έχουμε να κάνουμε με μία γραμμή τουλάχιστον πέντε χιλιομέτρων και θα χρειαστούν για την κατασκευή του υπόγειοι σταθμοί που θα γίνουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Εθνικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο, αλήθεια το έργο αυτό πόσο μπορεί να διαρκέσει;
Τα πέντε έτη που λένε στο υπουργείο ότι θα χρειαστούν φαντάζουν αρκετά λίγα. Η καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του έργου αυτού σημαίνει και ακόμα μεγαλύτερο διάστημα απουσίας για τον Προαστιακό από την καθημερινότητα της Πάτρας.
Αυτό είναι που φοβούνται αρκετοί Πατρινοί και φίλοι του τρένου που χρησιμοποιούν τον Προαστιακό για τις μετακινήσεις τους. Η απουσία αυτή του Προαστιακού έρχεται σε μία περίοδο που ήδη οι τιμές του πετρελαίου και της βενζίνης έχουν εκτοξευτεί στα ύψη και η χρησιμοποίηση συμβατικών οχημάτων δεν συμφέρει τον μέσο πολίτη.
Είναι ένας επιπλέον βραχνάς για τη τσέπη του. Αντίθετα ο Προαστιακός ήταν μία φθηνή και αρκετά βολική λύση για τις μετακινήσεις του στην Πάτρα. Αρκετοί λοιπόν Πατρινοί βλέποντας η υπόγεια χάραξη θα είναι ένα έργο που θα πάρει αρκετό καιρό, με τα αποτελέσματα να είναι αμφίβολα, μη έχοντας πειστεί για τη σημασία της υπόγειας χάραξης, υποστηρίζουν ότι η καλύτερη λύση θα ήταν η επίγεια διέλευση διπλής γραμμής συνδυασμένου εύρους.
Αν και πλέον είναι αργά για να αλλάξουν εκ νέου τα σχέδια του υπουργείου…

patrasevents.gr
sidirodromikanea.blogspot.com