Την ερχόμενη εβδομάδα δρομολογείται ο ένας και ο δεύτερος στις αρχές Νοεμβρίου.
Η κάλυψη των αυξημένων αναγκών του «ηλεκτρικού» σιδηροδρόμου, θα πραγματοποιηθεί εκ των έσω, προς το παρόν.
Τα ζητήματα στην ιστορική γραμμή Πειραιάς-Κηφισιά, πλέον Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας, είναι αρκετά και η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ επιχειρεί να τα λύσει.
Δημήτρης Μπούρας
Δημήτρης Μπαλής
Το πλέον σημαντικό είναι το τροχαίο υλικό, τα δρομολόγια αλλά και η κατάσταση των συρμών. Δυστυχώς, το υλικό είναι αρκετά παλαιό και αυτό το διαπιστώνουν καθημερινά όσοι μετακινούνται με τον «ηλεκτρικό».
Και δεν είναι μόνο αυτό, αλλά υπάρχει υλικό σε ακινησία, λόγω τεχνικών και άλλων προβλημάτων.
Για την ανακατασκευή των 14 συρμών 8ης γενιάς, έχει ήδη ξεκινήσει διαγωνισμός που το 2022 θα τεθεί σε εφαρμογή και ελπίζουμε σύντομα να παραδοθούν οι συρμοί, ώστε να δρομολογηθούν στη διαδρομή.
Σύμφωνα με όσα μας είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Νίκος Χαιρέτας, ετοιμάζεται νέος διαγωνισμός για το νέο ΕΣΠΑ, που αφορά 10 συρμούς 10ης γενιάς. Θα είναι μικρότερου κόστους, σε σχέση με τον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη, δηλαδή θα έχει μικρότερες επεμβάσεις και αναμένεται να προκηρυχθεί εντός του 2022. Αν οι διαδικασίες κινηθούν γρήγορα και ξεκινήσουν οι ανακατασκευές, πιθανότατα αρχές του 2023 να παραδίδονται οι συρμοί προς κυκλοφορία.
Εξάλλου, έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες ανακατασκευής ορισμένων συρμών 11ης γενιάς.
Συμπερασματικά, διαθέτουμε τροχαίο υλικό σε κακή κατάσταση και μολονότι οι λύσεις ανακατασκευής έχουν δρομολογηθεί, εντούτοις αργούν.
Για τη μερική κάλυψη των αναγκών, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ προχώρησε στην υλοποίηση της σκέψης να δρομολογηθούν δύο συρμοί της Σειράς 1 του μετρό, στη γραμμή του «ηλεκτρικού».
Ηδη υποβλήθηκαν σε δοκιμές και εκπαιδεύονται μηχανοδηγοί του «ηλεκτρικού», ώστε την ερχόμενη εβδομάδα να δρομολογηθεί. Ο δεύτερος συρμός, αναμένεται να δρομολογηθεί στις αρχές Νοεμβρίου.
Ένα δεύτερο, μεγάλο ζήτημα, είναι οι βανδαλισμοί, είτε από οπαδούς ομάδων που πηγαίνουν στους αγώνες (παλιά, κακή συνήθεια), είτε από ομάδες ατόμων που ζωγραφίζουν με γκάφιτι τους συρμούς. Κι αν για την αντιμετώπιση των φθορών από οπαδούς, υπάρχει η λύση να μην σταματούν οι συρμοί σε συγκεκριμένους σταθμούς, προς ταλαιπωρία και του λοιπού επιβατικού κοινού, για τα γκράφιτι η εξεύρεση λύσης είναι πιο δύσκολη υπόθεση. Αν και ενισχύθηκε η ασφάλεια, υψώθηκαν μπάρες, και υπάρχει φύλαξη και από την αστυνομία, φαίνεται ότι τα μέτρα δεν αρκούν, καθώς χρειάζονται λίγα λεπτά τα άτομα αυτά, για να μουτζουρώσουν -διότι περί αυτού πρόκειται- τους συρμούς. Μάλιστα, τα συγκεκριμένα άτομα χρησιμοποιούν και drones, προκειμένου να παρακολουθούν τις κινήσεις φυλάκων και αστυνομικών, ώστε να βρουν το κατάλληλο χρονικό σημείο για να κάνουν τη φθορά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπό δοκιμή συρμός του μετρό στη γραμμή του «ηλεκτρικού», βανδαλίστηκε, όμως καθαρίστηκε και θα παραδοθεί καθαρός σε κυκλοφορία.
huffingtonpost.gr
sidirodromikanea.blogspot.com