Δύο μείζονα σιδηροδρομικά έργα της Θεσσαλονίκης αναμένεται να δημοπρατηθούν το αργότερο μέσα στον Οκτώβριο, με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, καθώς οι διαδικασίες ολοκληρώθηκαν και κρίνονται πλέον έτοιμα για να αποκτήσουν ανάδοχο.
Τάσος Τασιούλας
Η δημοπράτηση είναι κοινή και αφορά στον προαστιακό σιδηρόδρομο της δυτικής Θεσσαλονίκης και στη σύνδεση του έκτου προβλήτα του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Οι πόροι για τη χρηματοδότηση των έργων είναι διασφαλισμένοι, όπως επισημαίνουν οι αρμόδιοι και πλέον έχουν ολοκληρωθεί οι πολλές και χρονοβόρες διαδικασίες, με αποτέλεσμα τα έργα να είναι έτοιμα προς δημοπράτηση.
Μάλιστα όσον αφορά στο έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου της δυτικής Θεσσαλονίκης έχει γίνει μια σημαντική τροποποίηση. Στην ουσία πρόκειται για την επέκταση του δικτύου, που σύμφωνα με το σχεδιασμό έφτανε μέχρι τα Διαβατά. Πλέον ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα φτάνει μέχρι τη Γέφυρα κι έτσι θα εξυπηρετεί πολύ περισσότερους πολίτες από το έργο που είχε αρχικώς σχεδιαστεί.
Η δημοπράτηση αναμένεται να τρέξει γρήγορα και εφόσον δεν υπάρξουν σοβαρές ενστάσεις τα έργα αναμένεται να αποκτήσουν ανάδοχο σε λίγους μήνες και προφανώς προοπτική υλοποίησης.
Όπως από τον προηγούμενο Ιούνιο είχε γράψει η Voria.gr, το λεγόμενο και City Train, επρόκειτο να αποκτήσεις και τέσσερις επιπλέον στάσεις από τις αρχικές, συνδέοντας το Διεθνές Πανεπιστήμιο, την Αγχίαλο, τον Άγιο Αθανάσιο και τη Γέφυρα με τη δυτική Θεσσαλονίκη και το κέντρο της πόλης.
Το κύριο σκεπτικό για την ένταξη των νέων περιοχών στο δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου είχε να κάνει με την αύξηση του πληθυσμού που θα εξυπηρετείται από το νέο μέσο. Ειδικά τους εργαζόμενους στις υποδομές και τις μονάδες της περιοχής (ΒΙΠΕ, βιομηχανικό πάρκο Γέφυρας, διάσπαρτες επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή), αλλά και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης από πολλές περιοχές της κεντρικής και δυτικής Μακεδονίας με τη μέθοδο της μετεπιβίβασης. Η προσθήκη της στάσης στο Διεθνές Πανεπιστήμιο θεωρήθηκε αυτονόητη, από τη στιγμή που θα εξυπηρετεί έναν πληθυσμό της τάξης των 30.000 ατόμων.
Με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου η κυβέρνηση επιδιώκει να κερδίσει σε χρόνο στην υλοποίηση των δυο έργων, που καταγράφουν πολυετείς καθυστερήσεις. Κι αν ο προαστιακός «δουλεύεται» ως ιδέα από το 2014 και ως μελέτη κάποια χρόνια αργότερα, η σιδηροδρομική σύνδεση του έκτου προβλήτα μετράει ήδη πολλά χρόνια καθυστερήσεων.
Ο προϋπολογισμός της σιδηροδρομικής σύνδεσης του έκτου προβλήτα του λιμανιού ανέρχεται σε 22 εκ. ευρώ και τον προηγούμενο Απρίλιο είχε γίνει ανάκληση του σχετικού διαγωνισμού (όπως και του διαγωνισμού για τον προαστιακό), προκειμένου να υιοθετηθεί η λύση του ανταγωνιστικού διαλόγου και να επισπευστούν οι διαδικασίες, αλλά και να λυθεί το ζήτημα της «σύγκρουσης» των δυο σιδηροδρομικών έργων.
Στην ανάκληση αναφερόταν ότι το πρώτο τμήμα του έργου της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης του έκτου προβλήτα συναρτάται άμεσα με το σχεδιαζόμενο έργο της Ανάπτυξης Δικτύου Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη και τις απαραίτητες επεμβάσεις ανισοπεδοποίησης κύριων οδικών αξόνων στην αστική περιοχή από την οποία διέρχονται τα δύο αυτά έργα, το δε δεύτερο τμήμα του συναρτάται άμεσα με την υλοποίηση νέων επενδύσεων που σχεδιάζονται από την εταιρεία «ΟΛΘ Α.Ε.», με αποτέλεσμα εκ των ανωτέρω παρεμβάσεων να τροποποιούνται ουσιωδώς οι τεχνικές και οικονομικές παράμετροι, που σχετίζονται με το αντικείμενο της υπό ανάθεση συμβάσεως.
Με το ξεκαθάρισμα όλων αυτών των ζητημάτων, που έγινε μέσα στο καλοκαίρι, τα δυο έργα αναμένεται να τρέξουν παράλληλα, με το διαγωνισμό τους να βγαίνει στον... αέρα τον επόμενο μήνα.
Πηγή: voria.gr
sidirodromikanea.blogspot.com