Τρίτη, 13 Ιουλίου 2021

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Κλείνεις» με τρένο αλλά ταξιδεύεις με…. λεωφορείο στη Θράκη.

Αποκομμένη σιδηροδρομικά παραμένει η Θράκη λόγω της κακής κατάστασης της γραμμής-Από 4,5 ώρες αυξήθηκε σε 10 ώρες το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη όταν εκτελούνταν

Τίμος Φακαλής

Χωρίς τρένο εδώ και δύο χρόνια παραμένει η Θράκη παρά την επισκευή της σιδηροδρομικής γραμμής και ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε την επαναλειτουργία της γραμμής από τις αρχές Ιουλίου. Αν και τα προβλήματα αποκαταστάθηκαν από Θεσσαλονίκη για Αλεξανδρούπολη, μπαίνουν τρένα μόνο για την μεταφορά εμπορευμάτων και όχι πολιτών. Όσοι επιβάτες θέλουν να ταξιδέψουν προς Αλεξανδρούπολη θα πρέπει να επιβιβαστούν με τρένο από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Δράμα και από κει θα πρέπει να μετεπιβιβαστούν σε λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με προορισμό την ακριτική πόλη.

Κακή γραμμή-έλλειψη βαγονιών, μηχανοδηγών

Σύμφωνα με πληροφορίες η έλλειψη βαγονιών-μηχανοδηγών αλλά και η κακή κατάσταση της γραμμής η οποία ουσιαστικά διπλασίασε το χρόνο της διαδρομής από 4,5 σε 8,5 ώρες (που πολλές φορές γίνονταν 10 ώρες) οδήγησε τους υπεύθυνους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποσύρουν τις επιβατικές αμαξοστοιχίες από τις ράγες. Ούτε όμως και στη γραμμή Ορμένιο-Αλεξανδρούπολη που είναι καινούρια, τα δρομολόγια είναι συχνά λόγω έλλειψης βαγονιών και μηχανοδηγών. Ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Θράκης έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση και δυσφορία των τοπικών φορέων αλλά και των βουλευτών της περιοχής οι οποίοι μιλούν για συνέχιση της υποβάθμιση της περιοχής.
Intime

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Γιατί κόψαμε τα δρομολόγια

Σήμερα η διαδρομή με το τρένο από Θεσσαλονίκη Δράμα διαρκεί 4 ώρες. Το λεωφορείο ακολουθεί ορεινή διαδρομή προκειμένου να εξυπηρετήσει την πλειονότητα των κατοίκων, με διάρκεια επίσης περίπου 4 ώρες έως την Αλεξανδρούπολη. Όπως εξηγεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ethnos.gr το 2005 ο δρομολογιακός χρόνος της διαδρομής αυτής ήταν 4,5 ώρες, ενώ σήμερα, δεδομένης της πολύ κακής κατάστασης του δικτύου, είναι 8,5 ώρες. «Στην πραγματικότητα όμως, εάν το δρομολόγιο εκτελείται μόνο με τρένο, το ταξίδι διαρκεί περίπου 10 ώρες. Δεν επιτρέπεται να απασχολούμε καθημερινά μηχανοδηγούς και προσωπικό κίνησης με τέτοιους δρομολογιακούς χρόνους, δηλαδή να γίνεται συνεχής παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας. Επίσης, υπάρχουν πολλά προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο με πτώσεις δέντρων και κλαδιών εντός των γραμμών, πλημμυρικών φαινομένων σε περιόδους βροχοπτώσεων, με αποτέλεσμα τη συχνή διακοπή των δρομολογίων».

Πανδημία και έντονα πλημμυρικά φαινόμενα έδωσαν τη χαριστική βολή

Η οργάνωση και η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών σε ό,τι αφορά τη συχνότητα των δρομολογίων, τις υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό, τη διαχείριση του τροχαίου υλικού και την τιμολογιακή πολιτική ανήκει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διέκοψε την κυκλοφορία των επιβατηγών αμαξοστοιχιών Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης 90-91 600-601 στο τμήμα Δράμας-Αλεξανδρούπολης στις 30/7/2019 και για το τμήμα πέραν της Δράμας δρομολόγησε λεωφορεία. Οχτώ μήνες αργότερα στις 17/3/2020 στο πλαίσιο αντιμετώπισης της πανδημίας, τα δρομολόγια αυτά διακόπηκαν, εντελώς, λόγω πανδημίας και τον περσινό Ιούνιο (29.6.2020) επαναφέρθηκε μόνο ένα ζεύγος το 600 και μόνο για Δράμα.

Με το δεύτερο κύμα πανδημίας, φέτος τα αντίστοιχα τρένα 600 και 91 σταμάτησαν εκ νέου στις 4.11.2020 λόγω της υγειονομικής κατάστασης. Πέρα όμως από την πανδημία, τον Ιανουάριο έπληξαν έντονα πλημμυρικά φαινόμενα τους νομούς Ροδόπης Σερρών και Έβρου με αποτέλεσμα να υποστούν σημαντικές καταστροφές η επιδομή και υποδομή της γραμμής. Αυτά αποκαταστάθηκαν στις 14 Μαρτίου και η γραμμή ξαναμπήκε σε λειτουργία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δρομολογεί μόνο εμπορικές αμαξοστοιχίες. Από τις 2 Ιουνίου φέτος και μετά την χαλάρωση των μέτρων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζήτησε την επανακυκλοφορία αμαξοστοιχιών συγκεκριμένα το 600 και το 91 το Θεσσαλονίκη-Δράμα-Θεσσαλονίκη και το υπόλοιπο κομμάτι το αποκαθιστά με λεωφορεία.

Γκαρά: Δεν έχουμε απάντηση για το πότε θα επανέλθουν

Το θέμα του σιδηροδρομικού αποκλεισμού της Θράκης έφεραν πρόσφατα στη Βουλή βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων ο Δημήτρης Χαρίτου (Ροδόπης) κι η Νατάσα Γκαρά (Έβρος). Μιλώντας η κ. Γκαρά στο ethnos.gr τόνισε ότι ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός σημαίνει και αποκλεισμός του τουριστικού ρεύματος και των επισκεπτών και δυσκολία στην μετακίνηση των κατοίκων που εξυπηρετούνται από νομό σε νομό είτε από δημόσιες υπηρεσίες είτε για την οικονομικρότερη μετακίνησή τους.

«Εδώ και δύο περίπου χρόνια η περιοχή της Θράκης και του Έβρου βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν πρωτοφανή στα χρονικά, σιδηροδρομικό αποκλεισμό, που όμοιό του και για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα δεν έχουν ξαναζήσει οι ακρίτες κάτοικοι της Θράκης, τα τελευταία πολλά χρόνια. Ήδη από το καλοκαίρι του 2019 η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., αμέσως μετά τις εθνικές εκλογές που διεξήχθησαν εκείνη την περίοδο, επικαλούμενη διάφορα προβλήματα και προφάσεις, έλαβε την απόφαση να σταματούν τα δρομολόγια των τρένων στην πόλη της Δράμας, αφήνοντας, εκτός “κάδρου” και μετακινήσεων ολόκληρη τη Θράκη. Και ενώ είχε ανακοινωθεί επίσημα ότι αρχές Ιουλίου να επανέλθουν τα δρομολόγια δεν έχουμε απάντηση για το πότε θα επανέλθουν» πρόσθεσε η κ. Γκαρά.Eurokinissi/τρένο

Δήμαρχος Ορεστιάδας: Τα πράγματα θα βελτιωθούν όταν γίνει η ηλεκτροκίνηση

Συνεχή είναι τα αιτήματα για να ξαναμπούν τα τρένα στις ράγες και να εξυπηρετήσουν τους πολίτες της περιοχής σύμφωνα με τον δήμαρχο Ορεστιάδας Βασίλης Μαυρίδης. Μιλώντας στο ethnos.gr τόνισε ότι η μόνιμη απάντηση που παίρνουν είναι ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν όταν γίνει η ηλεκτροκίνηση. Ακόμη και για το δρομολόγια Ορμένιο-Αλεξανδρούπολη πολλές φορές δεν εκτελείται, ή εκτελείται διαφορετικές από τις προγραμματισμένες ώρες με αποτέλεσμα να μπορούν οι πολίτες από τις Φέρρες το Σουφλί το Διδυμότειχο και την Ορεστιάδα να προγραμματίσουν τις δουλειές τους με σιγουριά χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο μεταφορικό μέσο. «Αποτελεί υποβάθμιση για την περιοχή μας» κατέληξε.

ethnos.gr
sidirodromikanea