Παρασκευή, 16 Ιουλίου 2021

Γιατί αργεί τόσο το μετρό στη Νέα Υόρκη;

 Χιλιάδες δρομολόγια του μετρό στη Νέα Υόρκη ακυρώθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες επειδή η πανδημία και το σχετικό πάγωμα προσλήψεων έχουν μειώσει το εργατικό δυναμικό και άφησαν έλλειψη χειριστών τρένων, σταθμαρχών και εργαζομένων.

Και με λιγότερα τρένα, πολλοί επιβάτες στο μεγαλύτερο σύστημα διέλευσης στη Βόρεια Αμερική έχουν δει τις μετακινήσεις τους να γίνονται λιγότερο αξιόπιστες και να διαρκούν αισθητά περισσότερο. Σχεδόν 11.000 δρομολόγια εξαλείφθηκαν μόνο τον περασμένο μήνα γράφει η «New York Times».

Η Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών, η οποία διαχειρίζεται το μετρό και τα λεωφορεία της πόλης, επέκτεινε ένα υπάρχον πάγωμα προσλήψεων στις πρώτες μέρες της πανδημίας για να συμπεριλάβει εργαζόμενους όπως χειριστές τρένων. Το πρακτορείο έκανε την κίνηση καθώς αντιμετώπιζε οικονομική καταστροφή, αφού πάνω από το 90 τοις εκατό των επιβατών του μετρό είχαν εξαφανιστεί και τα κρίσιμα έσοδα συρρικνωθεί τελείως.

Ηταν η πρώτη φορά που το πρακτορείο συμπεριέλαβε αυτούς τους εργαζομένους σε ένα πάγωμα προσλήψεων. Από τότε, το εργατικό δυναμικό έχει μειωθεί από πολλές συνταξιοδοτήσεις που προκλήθηκαν εν μέρει από ανησυχίες για τον κορωνοϊό, αλλαγές στην εργασία και το θανατηφόρο ξέσπασμα, το οποίο σκότωσε τουλάχιστον 168 εργαζόμενους.

Παρόλο που το πάγωμα προσλήψεων καταργήθηκε για τους εργαζόμενους στις επιχειρήσεις τον Φεβρουάριο, μετά τη αναμενόμενη διοχέτευση $14,5 δισ. λόγω πανδημίας που σταθεροποίησε τα οικονομικά του οργανισμού, αξιωματούχοι δήλωσαν ότι θα χρειαστεί χρόνος για την πρόσληψη και την εκπαίδευση νέων εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων έως και εννέα μηνών για τους χειριστές τρένων.

Μέχρι τότε, πιθανώς θα συνεχιστούν οι ακυρώσεις δρομολογίων. Αυτό θα σημαίνει μεγαλύτερη αναμονή για τα τρένα για τους επόμενους μήνες, ακόμη και όταν τα δημόσια σχολεία ανοίξουν ξανά μετά το Labor Day και πολλές εταιρείες θα καλωσορίσουν τους εργαζόμενους στο γραφείο για πρώτη φορά από την πανδημία που έκλεισε την πόλη τον περασμένο Μάρτιο.

«Χρειάζεται πολύς χρόνος για να ξεφύγουμε από ένα πάγωμα προσλήψεων σε αυτόν τον χώρο διέλευσης λόγω των απαιτήσεων εκπαίδευσης», δήλωσε η Σάρα Φάινμπεργκ (Sarah Feinberg), η προσωρινή πρόεδρος της Υπηρεσίας Μεταφορών Νέας Υόρκης, που είναι μέρος του M.T.A.

Με την άρση των περιορισμών πανδημίας, ο οργανισμός πιέζει να εκπαιδεύσει περισσότερους εργαζόμενους αυξάνοντας εκπαιδευτές και τάξεις, πρόσθεσε. Αλλά αυτό είναι μικρή παρηγοριά για τους επιβάτες.

Η Κιμ Ορεν (Kim Wren) περίμενε τόσο πολύ για το τρένο Α πρόσφατα που είχε καθυστερήσει επανειλημμένα στην εργασία της. Τώρα λοιπόν η κα Ορεν φεύγει από το σπίτι της στο Κουίνς μισή ώρα νωρίτερα για να βεβαιωθεί ότι μπορεί να φτάσει στη δουλειά της ως χειρουργός τεχνικός στο Washington Heights έως τις 7 π.μ.. «Είναι απολύτως φρικτό», είπε η 28χρονη Ορεν. «Αισθάνομαι μίζερη».

Περίπου 3 τοις εκατό των σχεδόν 22.800 θέσεων της υπηρεσίας διαμετακόμισης σε στάσεις μετρό και λεωφορείων παραμένουν ανεκπλήρωτες, συμπεριλαμβανομένων 263 κενών θέσεων για χειριστές τρένων και 119 κενών θέσεων για ελεγκτές τρένων. Το πρακτορείο είχε 3.166 χειριστές και 3.041 ελεγκτές όλο τον Μάιο.

Πηγή: «ΝΥΤ»
ekirikas.com
sidirodromikanea