Παρασκευή 18 Ιουνίου 2021

Τα πρώτα αποτελέσματα των Δανέζικων κανονισμών ενδομεταφορών είναι ήδη ορατά.

Οι Δανέζικοι περιορισμοί στις οδικές μεταφορές επηρεάζουν ήδη τις εταιρείες μεταφορών. Η FREJA Logistics, που δραστηριοποιείται στη Σκανδιναβία, αντιμετωπίζει αυξανόμενες ελλείψεις χωρητικότητας που είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστούν. Οι νέοι κανονισμοί άρχισαν να ισχύουν μερικώς στις 25 Απριλίου και στις 21 Φεβρουαρίου 2022, θα αρχίσουν να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Εάν ο αντίκτυπος είναι ήδη αισθητός, τι θα μπορούσε να συμβεί μετά την πλήρη εφαρμογή των κανονισμών;

Γράφει ο Νίκος Παπατόλιος


Το καμποτάζ είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για τις εσωτερικές μεταφορές που πραγματοποιούνται με μέσα μεταφοράς που ανήκουν σε άλλη χώρα. Είναι ένα κρίσιμο στοιχείο των συνδυασμένων μεταφορών που συνδυάζει σιδηροδρομικές και μικρές, τελευταίες και πρώτες μίλια, οδικές μεταφορές. Χρησιμοποιώντας το πακέτο κινητικότητας της ΕΕ I, το υπουργείο μεταφορών DAnish αποφάσισε να μειώσει σημαντικά τον αριθμό των ξένων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη Δανία.
Ως αποτέλεσμα, εταιρείες όπως η FREJA Logistics δεν μπορούν πλέον να παρέχουν τις απαιτούμενες δυνατότητες στους πελάτες τους, καθώς οι ξένοι μεταφορείς επιλέγουν να μην λειτουργούν στη Δανία. Ταυτόχρονα, οι δανικές εταιρείες που είναι σε θέση να παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς δεν αρκούν για να εξυπηρετήσουν όλους τους πελάτες που περιμένουν στην ουρά.

Γραφειοκρατικές επιβαρύνσεις

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς από τις 21 Απριλίου, όλοι οι διεθνείς οδηγοί πρέπει να πληρούν τα πρότυπα μισθών της Δανίας. Σε περίπτωση οδικού ελέγχου, οι οδηγοί πρέπει να παρουσιάσουν έγκυρη σύμβαση εργασίας και δελτία πληρωμής για να το αποδείξουν. Επιπλέον, όλοι οι διεθνείς οδηγοί πρέπει να εγγραφούν σε ένα διαδικτυακό μητρώο της Δανίας με την ημερομηνία μεταφοράς, τον αριθμό κυκλοφορίας του φορτηγού και τα προσωπικά δεδομένα.
Εάν ένας οδηγός δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις ή έκανε λάθος κατά την εγγραφή του στο διαδίκτυο, οι αρχές εκδίδουν πρόστιμα. Είναι κατανοητό ότι αυτοί οι παράγοντες είναι αποτρεπτικοί για τις ξένες εταιρείες να μεταφέρουν φορτία μέσω της Δανίας και αποτελούν πραγματική απειλή για τις αλυσίδες εφοδιασμού που βασίζονται στις συνδυασμένες μεταφορές.

Συμμετοχή σε δανικές εταιρείες

Όπως υπογραμμίζει η FREJA Logistics, η τελευταία λύση είναι να βασιστούμε σε Δανέζους μεταφορείς που δεν μπορούν να παρέχουν ικανοποιητικές λύσεις για την κάλυψη της ζήτησης μεταφορών. Κατά συνέπεια, η εταιρεία προσπαθεί να πιέσει τη δανική κυβέρνηση σε συντονισμό με τις εμπορικές ενώσεις. Προφανώς, η εταιρεία δεν είναι η μόνη που επηρεάζεται από την κατάσταση.

Ωστόσο, η αξιοπιστία και η απόδοση της εταιρείας σχετικά με τις ανάγκες των πελατών έχει ήδη τεθεί σε κίνδυνο. Είναι πολύ ανησυχητικό το γεγονός ότι με μια χώρα της ΕΕ που εφαρμόζει αυτούς τους κανόνες για μερικούς μήνες, οι εταιρείες χάνουν την ικανότητα και, αντίστοιχα, τους πελάτες. Σε περίπτωση που περισσότερες χώρες υιοθετήσουν αυτούς τους κανόνες, ή ακόμη και αν η Δανία θέσει τους κανονισμούς σε πλήρη χρήση τον ερχόμενο Φεβρουάριο, πόσο θα μπορούσε να αλλάξει η συνδυασμένη μεταφορά και θα μπορούσε να ξεπεράσει τα εμπόδια;

railfreight.com/intermodal/2021/06/16/first-effects-of-danish-cabotage-regulations-already-visible/

sidirodromikanea