Το έργο για τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών αφορά την ολοκλήρωση κατασκευής γραμμών, αποβαθρών και υπόγειας διάβασης για την επικοινωνία του συνόλου των αποβαθρών (φωτ.
Εντός του θέρους αναμένεται η δημοπράτηση της β΄ φάσης του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών και στη συνέχεια η σύνδεση του σταθμού με το μετρό, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ.
Αλεξάνδρα Κασσίμη
Πρόκειται για ένα έργο που αφορά την ολοκλήρωση κατασκευής γραμμών, αποβαθρών και υπόγειας διάβασης για την επικοινωνία του συνόλου των αποβαθρών του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς και σύνδεσης με τον σταθμό Λαρίσης της Αττικό Μετρό. Με αυτό το έργο αναβαθμίζεται ο σταθμός Λαρίσης, τόσο στην ικανότητα εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού όσο και αισθητικά (αποκατάσταση όψεων).
Πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε συνάντηση του γενικού γραμματέα υποδομών Γιώργου Καραγιάννη με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Βίνη, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκε η πορεία της υλοποίησης των συνολικών σιδηροδρομικών έργων, προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ. Πρωταρχικός στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι να καταστεί η χώρα μας περιφερειακό κέντρο στον τομέα των logistics στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Η ΕΡΓΟΣΕ επιταχύνει τις διαδικασίες και βρίσκεται σε ώριμο στάδιο για τη δημοπράτηση έξι έργων στρατηγικής σημασίας, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Πρόκειται για διασυνοριακά και διαπεριφερειακά έργα, καθώς και για έργα αναβάθμισης, όπως η σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης και η ανάπτυξη του προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, η σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη και τους Τοξότες μέσω νέας νότιας χάραξης, αλλά και νοτιότερα, η σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας και βεβαίως η σιδηροδρομική διασύνδεση του νέου λιμανιού της Πάτρας. Το σύνολο των έργων του ανταγωνιστικού διαλόγου διασυνδέει τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η ΕΡΓΟΣΕ επιταχύνει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων που αφορούν τον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας, ενώ παράλληλα έχει συμβασιοποιηθεί η κατασκευή του σιδηροδρομικού σταθμού Νέου Παντελεήμονα Πιερίας. Δημοπρατήθηκαν η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σιδηροδρομικών συστημάτων στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα – Βόλος και η εγκατάσταση σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Ακόμη, έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης για την κατασκευή του σιδηροδρομικού σταθμού Κρυονερίου. Δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους 175 εκατ. ευρώ, πρόκειται να δημοπρατηθούν εντός του τρίτου τριμήνου του 2021, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το επιχειρησιακό πρόγραμμα: «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020». Πρόκειται για τα εξής:
• Β΄ φάση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών
• Νέα διπλή γραμμή Αίγιο – Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, σταθμοί), προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ. To έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της επιδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 32 χλμ., με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση και την κατασκευή σιδηροδρομικών στάσεων.
kathimerini.gr
sidirodromikanea