Δευτέρα, 28 Ιουνίου 2021

Το σχέδιο της Ινδίας να γίνει ηγετική σιδηροδρομική εμπορευματική δύναμη.

Καθώς αυξάνονται οι διεθνείς υπερδυνάμεις σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, η Ινδία δεν πρέπει να παραβλέπεται. Η χώρα δεν είναι μια νέα αγορά σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. Ωστόσο, είναι μια εκτεταμένη και γεμάτη δυνατότητες αγορά που φαίνεται να λαμβάνει όλα τα κατάλληλα βήματα προς έναν πιο ανταγωνιστικό ρόλο. Ποιες είναι οι τελευταίες εξελίξεις στην Ινδία και πώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις διεθνείς σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές;


Γράφει ο Νίκος Παπατόλιος


Η θέση της Ινδίας και η ικανότητα σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών αποτελούν δύο ευεργετικούς παράγοντες για επέκταση σε διεθνείς σιδηροδρομικές εμπορευματικές διαδρομές. Οι χώρες φιλοξενούν μεγάλα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων, όπως η Nhava Sheva , που επιτρέπουν τη σύνδεση των βαθέων υδάτων με σιδηροδρομικές ενδοχώρα. Επιπλέον, διαθέτει ένα ολοκληρωμένο και αποκλειστικό δίκτυο σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών που διευκολύνει τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων.

Επιπλέον, η χώρα διαθέτει μια τεράστια βιομηχανική δύναμη που της επιτρέπει να εξάγει προϊόντα παγκοσμίως. Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές θα μπορούσαν επίσης να διαδραματίσουν πιο ενεργό ρόλο σε αυτό μέσω επενδύσεων σε άλλες χώρες και της χρήσης διεθνών εμπορευματικών διαδρόμων. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η Ινδία φαίνεται να αγωνίζεται και να ενημερώνεται για τις τρέχουσες τάσεις των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών που περιλαμβάνουν πράσινους περιβαλλοντικούς στόχους.

Διάδρομος Βορρά-Νότου

Ο Διεθνής Διάδρομος Μεταφορών Βορρά-Νότου (INSTC) είναι μια διαδρομή εμπορευμάτων μήκους 7.200 χιλιομέτρων που συνδέει την Ινδία, το Ιράν, το Αζερμπαϊτζάν και τη Ρωσία μέσω πλοίων, σιδηροδρομικών και οδικών. Η γραμμή θα μειώσει τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ Βομβάη και Μόσχας από σαράντα σε δεκατέσσερις ημέρες. Ο κύριος στόχος του διαδρόμου είναι να παρέχει μια εναλλακτική λύση στις παραδοσιακές διαδρομές που πραγματοποιούνται δια θαλάσσης μέσω της διώρυγας του Σουέζ και της Μεσογείου και της Βαλτικής.Ο Διεθνής Διάδρομος Μεταφορών Βορρά-Νότου μέσω του Αζερμπαϊτζάν και του Ιράν.

Για την Ινδία που συμμετέχει σε μια τέτοια διεθνή διαδρομή είναι μεγάλη επιτυχία. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει μια διαδρομή που χρησιμοποιεί κυρίως σιδηροδρομικές γραμμές για γρήγορη πρόσβαση στη Ρωσία και, αντίστοιχα, στην Ευρώπη, παρακάμπτοντας το κανάλι του Σουέζ. Στην πραγματικότητα, το πρώτο τρένο από την Ευρώπη, και συγκεκριμένα τη Φινλανδία, προς την Ινδία μέσω του INSTC βρίσκεται σε εξέλιξη. Το τρένο αναχώρησε από το Ελσίνκι στις 21 Ιουνίου και πρόκειται να διασχίσει τα σύνορα μεταξύ του Αζερμπαϊτζάν και του Ιράν. Ο συνολικός χρόνος διέλευσης μεταξύ Φινλανδίας και Ινδίας θα είναι περίπου 22 ημέρες καθιστώντας τη διαδρομή ακόμη πιο ανταγωνιστική.

Ενδιαφέρον για περιφερειακούς γείτονες

Η Ινδία φαίνεται να επιταχύνει τις εξελίξεις σε χώρες που ανήκουν στην Κεντρική Ασία. Για παράδειγμα, τον Δεκέμβριο του 2020, το Ιράν και το Αφγανιστάν απέκτησαν την πρώτη τους σιδηροδρομική σύνδεση εμπορευματικών μεταφορών. Οι δύο χώρες ξεκίνησαν τη σύνδεση Khaf (Ιράν) -Herat (Αφγανιστάν) που ήταν υπό κατασκευή από το 2007. Η συγκεκριμένη σιδηροδρομική σύνδεση μπορεί να επεκταθεί προς το Τουρκμενιστάν στα βόρεια και να ανοίξει το δρόμο προς την Κασπία Θάλασσα και τις χώρες που έχουν πρόσβαση σε αυτό (Ρωσία, Καζακστάν) , Αζερμπαϊτζάν).
Το πρώτο τρένο αναχωρεί από το σιδηροδρομικό σταθμό του Khaf στο Ιράν κατά τα εγκαίνια των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων Herat-Khaf που συνδέουν το Ιράν και το Αφγανιστάν.

Η Ινδία ασχολήθηκε ενεργά με την έναρξη της σιδηροδρομικής γραμμής Khaf-Herat. Συμμετείχε και συνέβαλε στην ολοκλήρωση του έργου, στοχεύοντας να ενισχύσει περαιτέρω τις σχέσεις του με το Αφγανιστάν και να προσφέρει στη χώρα άλλους ζωτικούς προορισμούς, για παράδειγμα, τη Ρωσία. Η χώρα προσπαθεί να εκμεταλλευτεί ευκαιρίες που εμφανίζονται σε γειτονικές χώρες όσον αφορά τις εξελίξεις στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, επειδή αναγνωρίζει τις δυνατότητές τους σχετικά με περαιτέρω συνδέσεις με σημαντικούς προορισμούς και οικονομικά κέντρα.

Μπορεί να μην είναι το πιο εύκολο πράγμα που πρέπει να κάνετε. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η Κίνα και η πρωτοβουλία για τη ζώνη και τον δρόμο κερδίζουν σήμερα το μεγαλύτερο μέρος των μεταφορών και της οικονομικής προσοχής της Ασίας. Ωστόσο, η Ινδία βρίσκεται στο σωστό δρόμο, εξερευνώντας μικρότερες αλλά σημαντικές ευκαιρίες για να φτάσετε στη Ρωσία και την Ευρώπη.
Οι γίγαντες μεταφορών επενδύουν στη χώρα

Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή της Ινδίας είναι ότι τα εργοστάσια μεταφοράς ενέργειας όπως το Maersk επενδύουν σε ειδικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες. Πιο συγκεκριμένα, στα τέλη Απριλίου, η Maersk ξεκίνησε την υπηρεσία «Automotive Express», συνδέοντας το Garhi Harsaru Inland Container Depot κοντά στο Δελχί με τα τερματικά APM στο λιμάνι Pipavav. Η Maersk συνεργάζεται με την GatewayRail, μια ινδική εσωτερική σιδηροδρομική εταιρεία στην υπηρεσία που καλύπτει περίπου 2.000 χιλιόμετρα ανά ταξίδι, παρέχοντας παράλληλα χωρητικότητα 180 TEUs.Τρένο διπλής στοίβας του Maersk στην Ινδία.

Γίνοντας οι μεγαλύτεροι πράσινοι σιδηρόδρομοι στον κόσμο

Ωστόσο, η Ινδία επικεντρώνεται και στις εσωτερικές επιδόσεις των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. Οι ινδικοί σιδηρόδρομοι είναι ένας από τους μεγαλύτερους σιδηροδρόμους στον κόσμο αυτή τη στιγμή, με ένα δίκτυο 68.000 χιλιομέτρων και ειδικούς εμπορευματικούς διαδρόμους που διασχίζουν τη χώρα. Κάθε χρόνο, η εταιρεία μεταφέρει έως και 1,2 δισεκατομμύρια τόνους φορτίου. Ταυτόχρονα, προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τις δραστηριότητές του και να επιτύχει μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2030.

Συγκεκριμένα, οι Ινδικοί Σιδηρόδρομοι βρίσκονται σε έναν αγώνα για την πλήρη ηλεκτροδότηση του δικτύου τους, ενώ εκτελούν πολλά έργα για να το επεκτείνουν. Επιπλέον, προσθέτουν συνεχώς νέους τύπους προϊόντων στα τρένα. Οι τελευταίες προσθήκες αφορούν τη σιδηροδρομική μεταφορά σιτηρών τροφίμων και οξυγόνου, τα οποία μέχρι το 2020 πραγματοποιήθηκαν κυρίως οδικώς. Η Ινδία θέλει να έχει τον μεγαλύτερο πράσινο σιδηρόδρομο στον κόσμο έως το 2030. Ακόμα κι αν δεν επιτύχει εντελώς, είναι τουλάχιστον ενθαρρυντικό να βλέπουμε τη χώρα να κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ άλλες κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να στερούνται.


https://www.railfreight.com/specials/2021/06/28/indias-plan-to-become-a-leading-rail-freight-force/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea