Ένα νέο πολυτροπικό δρομολόγιο Τουρκίας-Ουκρανίας-Πολωνίας βρίσκεται σε εξέλιξη. Στις 24 Δεκεμβρίου, το Ουκρανικό Κέντρο Μεταφορών Σιδηροδρόμων «Liski» υπέγραψε ένα μνημόνιο συνεργασίας με την Ukrferry και τη FerriPlus για τη δημιουργία αυτής της διαδρομής. Θα ανοίξει μια νέα εναλλακτική πύλη προς την Ευρώπη για σιδηροδρομικές μεταφορές από την Ασία.
Η Τουρκία αποτελεί μέρος της διαδρομής πολυτροπικών μεταφορών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, συμμετέχοντας στον Μέσο Διάδρομο. Μέχρι στιγμής, το φορτίο μεταφέρθηκε κυρίως στην Ευρώπη μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής Baku-Tblisi-Kars. Η επιλογή φόρτωσης φορτίου σε πλοίο πέρα από τη Μαύρη Θάλασσα αναμενόταν εδώ και πολύ καιρό, καθώς θα παρέχει ταχύτερη σύνδεση με τις βόρειες χώρες της Ευρώπης.
Το μνημόνιο συνεργασίας δείχνει το ενδιαφέρον των μερών να δημιουργήσουν κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων και τρέιλερ στην καθορισμένη διαδρομή, γράφει ο Edvīns Bērziņš, ο νέος εκτελεστικός διευθυντής του Ουκρανικού Κέντρου Υπηρεσιών Σιδηροδρομικών Μεταφορών «Liski» στα κοινωνικά μέσα. «Το μνημόνιο είναι ανοιχτό για υπογραφή από οποιαδήποτε εταιρεία που θέλει να συμμετάσχει στην ανάπτυξη και λειτουργία της διαδρομής», προσθέτει.
Κυκλοφορία Ευρώπης-Κίνας
Η Ουκρανία διαδραματίζει πιο ενεργό ρόλο στη μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ Ευρώπης και Κίνας. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται με εταιρείες όπως η DHL, η PKP Cargo Connect και η BTLC Germany,
για τη δημιουργία τακτικής διαδρομής κατά μήκος του διαδρόμου.
Μαζί με το PKP Cargo Connect, η Liski σχεδιάζει να μεταφέρει εμπορεύματα μεταξύ Ουκρανίας και Πολωνίας για περαιτέρω μεταφορά στην Ευρώπη. Με την BTLC Germany, θα επεκτείνει απευθείας δρομολόγια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Ευρώπη στην Κίνα και πίσω. Η συνεργασία με την DHL θα επιτρέψει την οργάνωση της μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ουκρανία, με μια υπηρεσία με το κλειδί στο χέρι στους τερματικούς σταθμούς του υποκαταστήματος Liski CFTS, εξηγεί η εταιρεία Urkainian.
Μαύρη Θάλασσα στη Βαλτική
Το λιμάνι του Γκντανσκ και η ουκρανική λιμενική αρχή συμφώνησαν τον Δεκέμβριο να συνεργαστούν σε έναν νέο διάδρομο μεταφορών που θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βαλτική Θάλασσα. Το επίκεντρο θα επικεντρωθεί κυρίως στη σιδηροδρομική μεταφορά φορτίου, σε μια διαδρομή που θα περιλαμβάνει το λιμάνι του Γκντανσκ, τη Βαρσοβία, το Doronhursk ή το Medyka και θα καταλήξει στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας της Ουκρανίας, κυρίως στην Οδησσό.
Majorie van Leijen
https://www.railfreight.com/beltandroad/2021/01/04/one-step-closer-to-multimodal-route-turkey-ukraine-poland/
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης