Το δεύτερο τρένο που μεταφέρει εμπορεύματα από την Τουρκία αναχώρησε για την Κίνα το απόγευμα της Κυριακής, ανακοίνωσε τη Δευτέρα το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.
Μεταφέροντας 1.400 ψυγεία σε 42 εμπορευματοκιβώτια, το τρένο ξεκίνησε από τον σταθμό Çerkezköy στη βορειοδυτική επαρχία Tekirdağ στις 7:05 μ.μ. τοπική ώρα την Κυριακή και πέρασε κάτω από το Βόσπορο μέσω της σήραγγας Marmaray της Κωνσταντινούπολης νωρίς τη Δευτέρα.
Το τρένο θα έχει περάσει από τη βορειοδυτική επαρχία Kocaeli, την πρωτεύουσα Άγκυρα, την κεντρική επαρχία Sivas και την ανατολική επαρχία Kars πριν περάσει τα τουρκικά σύνορα από τον σταθμό Akhalkalaki στη Γεωργία.
Στη συνέχεια θα διασχίσει τη Γεωργία, το Αζερμπαϊτζάν, την Κασπία Θάλασσα και το Καζακστάν για να φτάσει στο Ξι Αν, την πρωτεύουσα της επαρχίας Shaanxi στην κεντρική Κίνα.
Το τρένο θα ακολουθήσει το Trans Caspian East-West Middle Corridor μέσω του σιδηροδρόμου Baku-Tbilisi-Kars (BTK).
Η δήλωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών ανέφερε ότι το τρένο εξαγωγής ήταν η πιο σημαντική απόδειξη ότι η Τουρκία θα γίνει το κέντρο διέλευσης μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Σημαντικό ορόσημο
Το ταξίδι έρχεται αφού το πρώτο τρένο που μετέφερε αγαθά από την Τουρκία στην Κίνα έφτασε στον προορισμό του το Σάββατο σε ένα σημαντικό ορόσημο.
Το τρένο ξεκίνησε από την Κωνσταντινούπολη στις 4 Δεκεμβρίου και κάλυψε 8.693 χιλιόμετρα (5.402 μίλια) καθώς περνούσε από δύο ηπείρους, δύο θάλασσες και πέντε χώρες.
Το ταξίδι περιελάμβανε περισσότερα από 2.300 χιλιόμετρα στην Τουρκία, 220 χιλιόμετρα στη Γεωργία, 430 χιλιόμετρα στο Αζερμπαϊτζάν, 420 χιλιόμετρα πέρα από την Κασπία Θάλασσα, 3.200 χιλιόμετρα στο Καζακστάν και 2.100 χιλιόμετρα στην Κίνα.
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Adil Karaismailoaillu το Σάββατο χαρακτήρισε το πρώτο τρένο «η νίκη μας στις σιδηροδρομικές μεταφορές» καθώς ανακοίνωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη προετοιμασίες για νέα εξαγωγικά τρένα.
Ο Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επαίνεσε επίσης την εξέλιξη κατά τη διάρκεια τελετής εγκαινίων το Σάββατο, λέγοντας ότι αυτή είναι μια μεγάλη επιτυχία για την Τουρκία.
Τον Νοέμβριο του 2019, η Τουρκία και ο κόσμος γνώρισαν μια ιστορική στιγμή αφού η Άγκυρα καλωσόρισε και έστειλε το πρώτο τρένο που αναχώρησε για την Κίνα και την Ευρώπη περνώντας κάτω από το Βόσπορο μέσω της σήραγγας Μαρμαράι, σηματοδοτώντας την πραγματοποίηση του ονείρου «Μεταξωτός σιδηρόδρομος».
Η China Railway Express συνέδεσε απευθείας την Πράγα της Τσεχικής Δημοκρατίας με το Xi'an μέσω Τουρκίας.
Ο πραγματικός δρόμος μεταξιού ήταν μια ενεργή εμπορική οδός που χρησιμοποιήθηκε μεταξύ του 2ου αιώνα π.Χ. και του 18ου αιώνα μ.Χ. που συνέδεε την Κίνα και την Ευρώπη μέσω της Ανατολίας και της περιοχής της Μεσογείου.
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt and Road Initiative (BRI), η οποία στοχεύει στη σύνδεση της Ασίας, της Αφρικής και της Ευρώπης μέσω οδών και θαλάσσιων οδών, ο σιδηρόδρομος μειώνει τον χρόνο μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ Κίνας και Τουρκίας από ένα μήνα σε 12 ημέρες χάρη στο BTK σιδηροδρομική γραμμή, ενώ ολόκληρη η διαδρομή μεταξύ Ανατολικής Ασίας και Δυτικής Ευρώπης διαρκεί 18 ημέρες με την ολοκλήρωση της σήραγγας Marmaray.
Με βάση τη συνεργασία μεταξύ Τουρκίας, Αζερμπαϊτζάν και Γεωργίας στο πλαίσιο του BRI, η σιδηροδρομική γραμμή BTK καθιέρωσε μια σύνδεση εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Ευρώπης και Κίνας και ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2017.
Παρέχοντας τη συντομότερη σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, το BTK διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση της πρωτοβουλίας.
dailysabah.com/business/transportation/2nd-china-bound-export-train-departs-turkey
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης