Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2020

Έργα 4 δισ. ευρώ σχεδιάζει η ΕΡΓΟΣΕ

Ήδη δημοπρατήθηκαν έργα 630 εκατ. ευρώ και πρόκειται να δημοπρατηθούν, μέσω του «ανταγωνιστικού διαλόγου», επιπλέον έργα 3,3 δισ. ευρώ.
EUROKINISSIEurokinissi
Ο σιδηροδρομικός χάρτης της χώρας μας, αλλάζει. Δυστυχώς, χάθηκαν δεκαετίες ευμάρειας, κατά τις οποίες κανένα μεγάλο σιδηροδρομικό έργο δεν προχώρησε, με αποτέλεσμα, τώρα να τρέχουμε να προλάβουμε το… τρένο των εξελίξεων.

Ο σιδηρόδρομος, και ειδικά με την ανάπτυξη των λιμένων της χώρας (κυρίως του Πειραιά με την επένδυση της Cosco), αλλά και του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου, αποτελεί το κύριο μέσω μεταφοράς εμπορευμάτων και προσώπων, χωρίς περιβαλλοντικό αποτύπωμα, εφόσον συνοδεύεται από ηλεκτροκίνηση.

Το τι έγινε στο παρελθόν, με τον ΟΣΕ, την κατάτμησή του και την αποκρατικοποίηση (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), δεν είναι της παρούσης να αναλύσουμε. Αυτό που πρέπει να δούμε, είναι το τι θα γίνει στη συνέχεια, ποια έργα πρόκειται να γίνουν και πώς θα λειτουργήσει το σύστημα.

Η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία είναι υπεύθυνη για την κατασκευή έργων υποδομής (ο ΟΣΕ έχει το λειτουργικό κομμάτι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το μεταφορικό), σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Χρήστο Βίνη, στα 24 χρόνια παρουσίας της, έχει εκτελέσει έργο συνολικής αξίας 6,1 δισ. σε 518 συμβάσεις.

Οι στόχοι της εταιρείας είναι η ενίσχυση της διατροπικότητας με έμφαση στην εμπορευματική μεταφορά - σύνδεση με λιμάνια και αεροδρόμια, η εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας με προτεραιότητα στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο, η ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας (Άξονας ΠΑΘΕ/Π) και η ολοκλήρωση/ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου και εξυπηρέτησης μητροπολιτικών περιοχών σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Πίνακας 1


Επίσης, τα ήδη ενταγμένα σε χρηματοδοτικά προγράμματα έργα που βρίσκονται σε διάφορες φάσεις εξέλιξης, είναι: ενταγμένα στο “Connecting Europe Facility” (CEF), προϋπολογισμού 854.278.000,00 ευρώ (υπολοιπόμενο 157.415.832,34) και ενταγμένα στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ, προϋπολογισμού 136.795.189,58 (υπολοιπόμενο 53.979.543,22 ευρώ).

Η εταιρεία, ήδη παρέδωσε προ μηνών το τμήμα Κιάτο – Αίγιο (Ροδοδάφνη), σχεδίασε τη νέα τεχνητή λύση για τη διασύνδεση με την Πάτρα και δημοπράτησε το έργο της νέας σιδηροδρομικής στάσης στον Νέο Παντελεήμονα Πιερίας.

Κι ακόμη, ολοκλήρωσε τα τεύχη δημοπράτησης για τα έργα: «Κατασκευή Ηλεκτροκίνησης, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών & Συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή ΣΓ Λάρισα – Βόλος με αναβάθμιση της ΣΓ στο τμήμα Σ.Σ Λατομείου - ΒΙ.ΠΕ - Βόλος» εγκατάσταση Συστήματος Σηματοδότησης και ETCS Level-1 στη μονή ΣΓ Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη) και αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης και Σταθμός Αθηνών, Β’ Φάση.

Παράλληλα, εντός του Οκτωβρίου θα έχουμε τον διαγωνισμό για ανάθεση Τεχνικού Συμβούλου (Construction Manager), ενώ σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, θα ψηφιοποιηθεί πλήρως το αρχείο της ΕΡΓΟΣΕ.

Τώρα, η εταιρεία προχωρά στη δημοπράτηση έργων με τη διαδικασία των μειοδοτικών διαγωνισμών προϋπολογισμού 630 εκατ. 

Πινακας 2
HUFFPOST GRΕΡΓΟΣΕ


Ως προς τα έργα που αναμένεται να δημοπρατηθούν με τη διαδικασία του «Ανταγωνιστικού Διαλόγου» προϋπολογισμού 3,3 δισ., είναι:

Πίνακας 3
HUFFPOST GRΕΡΓΟΣΕ


Ειδικά για τη νέα μέθοδο δημοπράτησης, μέσω «Ανταγωνιστικού Διαλόγου», η ΕΡΓΟΣΕ επιθυμεί επίσπευση της διαδικασίας ωρίμανσης των έργων, δυνατότητα εφαρμογής καινοτόμων λύσεων, διασφάλιση της αρτιότερης τεχνικής λύσης, ως αποτέλεσμα διαβούλευσης μεταξύ των διαγωνιζομένων, ο ανάδοχος γίνεται «Κύριος της Μελέτης» του έργου και να διασφαλίζεται η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης.

Ολα τα έργα του «Ανταγωνιστικού Διαλόγου» συνδέουν τα μεγάλα λιμάνι της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συντελώντας στο όραμα του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για τη δημιουργία ενός μεγάλου εμπορικού κόμβου στη χώρα μας.


Δημήτρης Μπαλής
.huffingtonpost.gr