Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020

Ανοίγουν σήμερα οι οικονομικές προσφορές για την κατασκευή της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.

Η ώρα της αλήθειας για τις δύο κοινοπραξίες (Άκτωρ, Ansaldo, Hitachi Rail Italy και Άβαξ, Ghella, Alstom Transport) που διεκδικούν το μοναδικό μεγάλο έργο για το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός, την πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεϊκου – Γουδή, έφθασε, με το άνοιγμα σήμερα των οικονομικών προσφορών.

Με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) το έργο αυτό πρόκειται να δώσει ουσιαστικά το «φιλί της ζωής» στην κατασκευαστική εταιρεία που ηγείται της κοινοπραξίας που θα αναδειχθεί μειοδότης. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της θα μεγαλώσει αισθητά, αλλά κυρίως, με την υπογραφή της σύμβασης εκτέλεσης του έργου, θα ενισχύσει το ταμείο της με περίπου 150 εκατ. ευρώ (το 10% της αξίας του έργου) ποσό διόλου ευκαταφρόνητο για την περίοδο που διανύουμε κατά την οποία ο τζίρος από τις κατασκευές μειώνεται δραματικά.

Η συζήτηση για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ξεκίνησε το 2005, η πρώτη φάση προκηρύχθηκε το 2017 και φθάσαμε στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών σήμερα τρία χρόνια μετά.

Η χάραξη της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας εκτείνεται ειδικότερα από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Ο συμβατικός χρόνος κατασκευής του έργου είναι 8 χρόνια.

Έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας. Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Το έργο, προϋπολογισμού 1,510 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) επίσης περιλαμβάνει το τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τραίνα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.

Κριτήριο ανάθεσης της Σύμβασης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής, σύμφωνα με το άρθρο 311 του N. 4412/16.

Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας στην πλήρη της χάραξη περιλαμβάνει ακόμα το Β τμήμα: Γουδή – Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς) το Γ: Ευαγγελισμός -Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς) το Δ: Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς) και το Ε: Μαρούσι – Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς).

Τέτη Ηγουμενίδη
mononews.gr