Τετάρτη 19 Αυγούστου 2020

Η πανδημία αποτυγχάνει να επιβραδύνει την επέκταση του δικτύου υψηλής ταχύτητας της Κίνας.


Γράφει ο Ντέιβιντ Μπάροους

Η Κίνα συνεχίζει την ανάπτυξη του πιο εκτεταμένου δικτύου υψηλής ταχύτητας στον κόσμο με πρωτοποριακό ρυθμό. Ο David Burroughs κοιτάζει τις γραμμές που έχουν ανοίξει καθώς η χώρα αρχίζει να ανακάμπτει από την πανδημία του κοροναϊού και τις ενότητες που πλησιάζουν.



Η CR αναμένει να ανοίξει συνολικά 4400 χιλιόμετρα νέας γραμμής το 2020, συμπεριλαμβανομένων 2300 χιλιομέτρων υψηλής ταχύτητας υποδομής.
Ως πηγή του κοροναϊού, η Κίνα ήταν η πρώτη χώρα που άρχισε να κλείνει την οικονομία της και να περιορίζει τις κινήσεις προκειμένου να ελέγξει τη διάδοση του Covid-19.
Αυτό σήμαινε επίσης ότι η Κίνα ήταν μια από τις πρώτες που άρχισε να κλειδώνει. Καθώς οι περιορισμοί άρχισαν να μειώνονται τον Μάρτιο, η κατασκευή μπόρεσε να ξαναρχίσει σε πολλά σιδηροδρομικά έργα υψηλής ταχύτητας, καθώς η δυναμική αποκαταστάθηκε στο εθνικό πρόγραμμα ανάπτυξης δικτύων υψηλής ταχύτητας.
Συνολικά, η China National Railways (CR) άνοιξε 1178 χιλιόμετρα νέων γραμμών το πρώτο εξάμηνο του 2020, συμπεριλαμβανομένων 605 χιλιομέτρων γραμμών υψηλής ταχύτητας. Για την κλίμακα, το πρώτο στάδιο του έργου High Speed ​​2 (HS2) της Βρετανίας θα έχει μήκος 225 χλμ, με το πλήρες δίκτυο μήκους περίπου 531 χλμ. Η 30η Ιουνίου σηματοδότησε επίσης την ένατη επέτειο από το άνοιγμα του σιδηροδρόμου μεγάλης ταχύτητας Πεκίνου - Σαγκάης 1318 χιλιομέτρων, ο οποίος από τότε έχει μεταφέρει 1,11 εκατομμύρια τρένα.

Η CR επένδυσε 325,8 δισ. Γιουάν (45,9 δισ. Δολάρια ΗΠΑ) σε πάγια περιουσιακά στοιχεία μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου, αύξηση 1,2% σε ετήσια βάση. Αυτό περιλάμβανε 245,1 δισ. Γιουάν στις υποδομές, αύξηση 3,7% σε ετήσια βάση.

Οι επενδύσεις το πρώτο τρίμηνο μειώθηκαν στα 79,9 δισ. Γιουάν, μειωμένα κατά 21%, λόγω της πανδημίας του κοροναϊού. Ωστόσο, η εργασία ανέκαμψε το δεύτερο τρίμηνο, με τη χώρα να ολοκληρώνει έργα αξίας 245,9 δισ. Γιουάν, αύξηση 11,4% σε ετήσια βάση, ακυρώνοντας τη μείωση του πρώτου τριμήνου. Αυτό περιλάμβανε επένδυση 179,7 δισ. Yuan σε υποδομές το δεύτερο τρίμηνο, αύξηση 16,4% σε ετήσια βάση.

Αυτή η επεκτατική ανάπτυξη κορυφώθηκε στα μέσα του έτους, με τις υπηρεσίες CR να ξεκινούν μια πληθώρα νέων τμημάτων σύμφωνα με την εισαγωγή του θερινού χρονοδιαγράμματος, το οποίο διαθέτει πρόσθετες υπηρεσίες για να φιλοξενήσει τουρίστες και μαθητές που ταξιδεύουν μέσω του δικτύου.

Η CR αντιμετώπισε ορισμένες προκλήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπως έλλειψη προσωπικού στις κατασκευές, διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού πρώτων υλών και κακές οδούς πρόσβασης.

Αυτό περιελάμβανε το άνοιγμα του σιδηροδρόμου Σαγκάη - Σούζου - Ναντόνγκ (Tonghu), ο οποίος ξεκίνησε τις υπηρεσίες επιβατών την 1η Ιουλίου, έξι χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευής. Ο σιδηροδρομικός σταθμός των 143 χιλιομέτρων ενσωματώνει την κρεμαστή γέφυρα οδών / σιδηροδρόμων 11 χιλιομέτρων Σαγκάη-Σούτονγκ, η οποία μεταφέρει έναν τετράτροχο σιδηρόδρομο και έναν αυτοκινητόδρομο έξι λωρίδων, ως πρωτεύουσα διέλευση πάνω από τον ποταμό Yangtze. Η γέφυρα έχει συνολικό μήκος 5,82 χιλιόμετρα, συμπεριλαμβανομένης κεντρικής έκτασης 1088 μέτρων με πύργους στήριξης ύψους 330 μέτρων, καθώς και 5,2 χιλιομέτρων οδογέφυρες σύνδεσης. Η γέφυρα έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 50.000 τόνων και φορτηγά χύδην 100.000 τόνων να συνεχίσουν να πλέουν κάτω από αυτόν στον ποταμό Yangtze.

Ο σιδηρόδρομος θα βελτιώσει τις συγκοινωνιακές συνδέσεις σε όλη την οικονομικά σημαντική περιοχή Δέλτα του ποταμού Yangtze. Η γραμμή ενσωματώνεται στο ευρύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Κίνας στη Σαγκάη και θα συνδεθεί με τη γραμμή υψηλής ταχύτητας Nantong - Yancheng, η οποία είναι υπό κατασκευή.

Η CR χρησιμοποιεί αρχικά 44,5 ζεύγη επιβατικών αμαξοστοιχιών και έξι ζεύγη εμπορευματικών αμαξοστοιχιών καθημερινά, με ταχύτητες έως και 200km / h στη γραμμή. Ο σιδηρόδρομος θα μειώσει τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ Σαγκάης και Ναντόνγκ από 3 ώρες 30 λεπτά σε 1 ώρα 6 λεπτά. Η γραμμή έχει εννέα σταθμούς στα Zhaodian, Nantong West, Zhangjiagang North, Zhangjiagang, Changshu, Taicang Port, Taicang, Taicang South και Anting West.

Η Κίνα αναμένεται να επενδύσει περισσότερα από 87 δισεκατομμύρια γιουάν σε σιδηροδρομικές γραμμές στο Δέλτα του ποταμού Yangtze το 2020, δημιουργώντας περισσότερα από 1000 χιλιόμετρα νέων γραμμών.

Στις 6 Ιουνίου, η κατασκευή ξεκίνησε σε μια γραμμή υψηλής ταχύτητας 163km, 350km / h που συνδέει τη Σαγκάη με γειτονικές πόλεις στις επαρχίες Jiangsu και Zhejiang. Η γραμμή Yuan 38 δις θα έχει επτά σταθμούς. Η κατασκευή ξεκίνησε επίσης σε μια γραμμή μεταξύ πόλεων που συνδέει την πόλη Yangzhou στην επαρχία Jiangsu με τον Ma'anshan στην επαρχία Anhui.

Άλλες νέες γραμμές που άνοιξαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου περιλαμβάνουν:
τη γραμμή Kazuo - Chifeng 156km, 250km / h, που συνδέει την περιοχή Chifeng της εσωτερικής Μογγολίας με τη γραμμή Beijing - Shenyang και μειώνοντας τους χρόνους διαδρομής μεταξύ Chifeng και Shenyang από 10 ώρες σε λιγότερο από τρεις ώρες, και
το τμήμα Qinghai του σιδηροδρόμου Geku, που συνδέει τις γραμμές Golmud - Korla και Qinghai - Θιβέτ.

Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας 309km Hefei - Huzhou των 350km / h Shangqiu - Hefei - Hangzhou (Shanghehang) άνοιξε στις 28 Ιουνίου, με πλήρη δρομολόγια με χρονοδιάγραμμα να ξεκινούν τον επόμενο μήνα. Το τμήμα, που εκτείνεται μεταξύ Heifei, πρωτεύουσας της επαρχίας Ansei, και Huzhou, στην επαρχία Zhejiang, έχει 13 σταθμούς. Το τμήμα ολοκληρώνει την πλήρη γραμμή υψηλής ταχύτητας 795km, μετά το άνοιγμα του βόρειου τμήματος μεταξύ Hefei και Shangqiu τον Δεκέμβριο του 2019.

Κοστίζει περίπου 99 δισεκατομμύρια γιουάν, η γραμμή έχει 29 σταθμούς, συμπεριλαμβανομένων πέντε μεγάλων ανταλλαγών. Μέχρι 60 υπηρεσίες προγραμματίζονται να λειτουργούν καθημερινά σε κάθε κατεύθυνση.

Ο σιδηρόδρομος θα μειώσει την πίεση στη διαδρομή υψηλής ταχύτητας Πεκίνο - Σαγκάη. Το έργο συνδέει τις επαρχίες Henan, Anhui και Zheijiang και αποσκοπεί στην καλύτερη ενοποίηση των κεντρικών επαρχιών της Κίνας με πόλεις της ανατολικής ακτής. Ελπίζεται επίσης ότι οι συνδέσεις θα τονώσουν την οικονομική ανάπτυξη τόσο στην κεντρική Κίνα όσο και κατά μήκος του δέλτα Yangtze.

Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας 125km, 250km / h Anshun - Liupanshui (Anliu) άνοιξε στις 8 Ιουλίου, μειώνοντας τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ Guiyang και Liupanshui σε 1 ώρα και 9 λεπτά. Η γραμμή έχει οκτώ σταθμούς, συμπεριλαμβανομένων τριών υπαρχόντων σταθμών, και 89 χιλιομέτρων σήραγγες και γέφυρες.

Η CR θα λειτουργήσει αρχικά 10 ζεύγη EMU την ημέρα από το Liupanshui, συνδέοντας με διάφορους προορισμούς, όπως τη Σαγκάη, το Γκουάνγκτζου, το Τσενγκντού και το Τσονγκκίνγκ.

Η γραμμή είναι ένας κλάδος της γραμμής υψηλής ταχύτητας Shanghai - Kunming και συνδέει τον Liupanshui με το εθνικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας. Τα εισιτήρια για τις υπηρεσίες on line πωλήθηκαν στις 7 Ιουλίου.
Κατασκευή νέας γραμμής

Η CR αναφέρει ότι αντιμετώπισε μια σειρά από προκλήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης προσωπικού στις κατασκευές, της διακοπής της αλυσίδας εφοδιασμού πρώτων υλών και των κακών οδών πρόσβασης. Παρ 'όλα αυτά, η CR ξεκίνησε προκαταρκτικά έργα σε ορισμένα βασικά έργα, όπως η γραμμή Sichuan - Θιβέτ, η γραμμή υψηλής ταχύτητας Yanjiang και η γραμμή Xining - Chengdu.

Οι εργασίες προχώρησαν στη γραμμή Lhasa - Linzhi, Πεκίνο - γραμμή υψηλής ταχύτητας Shenyang, γραμμή υψηλής ταχύτητας Taiyuan - Jiaozuo, Lianyungang - γραμμή υψηλής ταχύτητας Xuzhou, Ganzhou - γραμμή υψηλής ταχύτητας Shenzhen, Guiyang - Γραμμή υψηλής ταχύτητας Nanning και Γραμμή Hetian - Ruoqiang.

Ορισμένα βασικά έργα, όπως η γραμμή υψηλής ταχύτητας Xi'an - Yinchuan, το τμήμα Hebei της γραμμής Hefei - Anqing υψηλής ταχύτητας και η γραμμή Huai'an - Zhenjiang, βρίσκονται επίσης σε καλό δρόμο για να ανοίξουν στο δεύτερο ημίχρονο του έτους όπως έχει προγραμματιστεί.

Συνολικά, η CR αναμένει να ανοίξει συνολικά 4400 χιλιόμετρα νέας γραμμής το 2020, συμπεριλαμβανομένων 2300 χιλιομέτρων υψηλής ταχύτητας υποδομής.


Οι αριθμοί επιβατών άρχισαν να ανακάμπτουν το δεύτερο τρίμηνο του 2020 καθώς οι περιορισμοί μειώθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα. Φωτογραφία: David Gubler

Το Tracklaying για τη γραμμή Πεκίνου - Xiongan 92km, η οποία θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού από δύο ώρες σε 30 λεπτά, ξεκίνησε τον Μάιο. Η γραμμή περιλαμβάνει μια σήραγγα "απορρόφησης ήχου" των 847 μέτρων, η οποία έχει σχεδιαστεί για τη μείωση του επιπέδου θορύβου που παράγεται κατά τη λειτουργία. Οι υπηρεσίες θα ξεκινήσουν από τον υπό κατασκευή σταθμό Xiong'an 475.000μ², ο οποίος θα παρέχει επίσης σύνδεση με τη γραμμή υψηλής ταχύτητας Πεκίνου - Χονγκ Κονγκ και τις γραμμές του Πεκίνου - Xiong και Jinxiong, καθώς και μετρό.

Η διαδρομή για τη γραμμή Mudanjiang - Jiamusi 250km / h στην επαρχία Heilongjang, η βορειότερη γραμμή που βρίσκεται υπό κατασκευή, ξεκίνησε στα μέσα Ιουνίου. Το υψηλό υψόμετρο και οι κρύες θερμοκρασίες, που μπορεί να φτάσουν τους -35 ° C το χειμώνα, θέτουν προκλήσεις για την κατασκευή και τη μελλοντική λειτουργία.

Η πίστα για το τμήμα Shaanxi 326,7km της γραμμής Yinchuan - Xi'an 618km ολοκληρώθηκε επίσης τον Ιούνιο. Η γραμμή συνδέει το Yinchuan, την πρωτεύουσα της Αυτόνομης Περιφέρειας Ningxia Hui, με το Xi'an, την πρωτεύουσα της επαρχίας Shaanxi. Η τοποθέτηση κομματιού ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2019, με κομμάτι χωρίς έρμα σε σήραγγες και κομμάτι σε άλλα τμήματα.

Προστασία

Το άνοιγμα των νέων γραμμών, σε συνδυασμό με την άρση των περιορισμών, είχε ως αποτέλεσμα την ανάκαμψη του αριθμού των επιβατών προς τα μέσα του έτους, μετά από έντονη πτώση της προστασίας των επιβατών τους πρώτους μήνες του έτους λόγω της πανδημίας Covid-19.

Η CR σημείωσε πτώση 53,9% στους αριθμούς επιβατών κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, με 818 εκατομμύρια επιβάτες, με την αναβάθμιση να αρχίζει να ανακάμπτει από τον Μάρτιο καθώς η χώρα άρχισε να χαλαρώνει το κλείδωμα. 166 εκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν τον Ιούνιο, με μέσο όρο 5,53 εκατομμύρια επιβάτες την ημέρα, αύξηση 9,4% από έτος σε έτος.

Προκειμένου να επιταχυνθεί η ανάκτηση των αριθμών επιβατών, η CR αναφέρει ότι χρησιμοποιεί τις γραμμές που άνοιξαν πρόσφατα για τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών και επιδιώκει επίσης να παρακολουθεί τις ροές των επιβατών σε πραγματικό χρόνο χρησιμοποιώντας μεγάλα δεδομένα. Αυτό θα επιτρέψει στο χρονοδιάγραμμα να προσαρμόζεται δυναμικά για να ικανοποιεί τη ζήτηση. Η CR επιδιώκει επίσης να εισαγάγει ηλεκτρονικά εισιτήρια σε ολόκληρο το δίκτυο, με περισσότερους από 2400 σταθμούς ήδη εξοπλισμένους για να τα δεχτούν.

Η CR πραγματοποίησε 6870 επιβατικά τρένα την ημέρα τον Ιούνιο, αύξηση 6,6% τον προηγούμενο μήνα, με 7,53 εκατομμύρια επιβάτες να ταξιδεύουν στις 25 Ιουνίου κατά τη διάρκεια του εθνικού φεστιβάλ δράκων, ένα νέο καθημερινό ρεκόρ.

Η εμπορευματική κίνηση αυξήθηκε παρά το Covid-19

Οι εθνικοί σιδηρόδρομοι της Κίνας (CR) μετέφεραν 1,69 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευματικών μεταφορών το πρώτο εξάμηνο του 2020, αύξηση 3,6% σε ετήσια βάση. Τα έσοδα από τα φορτία ήταν 187,7 δισ. Γιουάν, μειωμένα κατά 4,2% σε ετήσια βάση. Ο μέσος ημερήσιος όγκος που μεταφέρθηκε ήταν 10 εκατομμύρια τόνοι τον Ιούνιο, ένα νέο μηνιαίο ρεκόρ.

Η CR λέει ότι φαίνεται να αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητάς της να μεταφέρει μεγάλους όγκους, και καθιέρωσε «πράσινα κανάλια» και υπηρεσίες προτεραιότητας για να εξασφαλίσει ότι οι αποστολές παραδόθηκαν με ασφάλεια και έγκαιρα.

Οι ροές εμπορευμάτων Κίνας - Ευρώπης επίσης αυξήθηκαν, με 5122 υπηρεσίες το πρώτο εξάμηνο του 2020, αύξηση 36% από έτος σε έτος, συμπεριλαμβανομένων 1169 υπηρεσιών τον Ιούνιο, ένα νέο μηνιαίο ρεκόρ. Ο συνολικός όγκος των εμπορευματικών μεταφορών που μεταφέρθηκαν στην Ευρώπη ήταν 461.000 TEUs, ετήσια αύξηση 41%. Η CR παρέδωσε 367 εκατομμύρια είδη εξοπλισμού για να βοηθήσει στην καταπολέμηση του κοροναϊού, με βάρος 2,7 εκατομμύρια τόνους.

railjournal.com

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης