Τρίτη, 23 Ιουνίου 2020

Το τρένο επέστρεψε στο Αίγιο.

Σφύριξε χθες για πρώτη φορά ύστερα από σχεδόν μία δεκαετία το τρένο στην περιοχή της Αχαΐας. Εργα εκατομμυρίων ευρώ, δεκάδες εξαγγελίες και υποσχέσεις, αλλά και εννέα ολόκληρα χρόνια έπρεπε να περάσουν για αποκτήσει ξανά η περιοχή υπεραστικό τρένο. 

Χθες το πρωί στις 06.55 οι κάτοικοι του Αιγίου αντίκρισαν το πράσινο Rail Bus, που είχε ξεκινήσει από τον Πειραιά στις 04.38 και έφτασε στον νέο τερματικό σταθμό της γραμμής, το Αίγιο. Λίγο αργότερα, στις 07.38 ξεκίνησε, αντίστοιχα, το πρώτο δρομολόγιο από το Αίγιο με τελικό προορισμό τον Πειραιά, εγκαινιάζοντας τη νέα εποχή για τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο.

Η γραμμή Πειραιάς - Αθήνα - Κιάτο - Αίγιο αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές της χωράς. Το εν λόγω δρομολόγιο αναμένεται να κερδίσει μερίδιο αγοράς στις μεταφορές από και προς την περιοχή. Η κίνηση ωστόσο δεν αναμένεται από τις πρώτες ημέρες να εκτιναχθεί και εκτιμάται ότι θα αυξάνεται προοδευτικά μέχρι να αποτελέσει ξανά πραγματικότητα στην καθημερινότητα των κατοίκων της περιοχής, αλλά και όσων θέλουν να την επισκεφθούν. Το πλεονέκτημα του σιδηροδρόμου είναι η άμεση σύνδεση που προσφέρει αυτό το δρομολόγιο με τις κυριότερες συγκοινωνιακές πύλες της πρωτεύουσας, δηλαδή τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, το μετρό, το λιμάνι του Πειραιά αλλά και το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Μειονέκτημα ωστόσο του τμήματος αυτού του τρένου είναι το γεγονός ότι ακόμα δεν διαθέτει ηλεκτροκίνηση. Τα εγκαίνια της νέας γραμμής Πειραιάς - Αθήνα - Αίγιο αναμένεται να πραγματοποιηθούν στα μέσα του καλοκαιριού από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Τα έργα ολοκλήρωσης της γραμμής ανέλαβε η εταιρεία ΜΕΤΚΑ, του ομίλου Μυτιληναίου. Η ίδια εταιρεία εκτιμάται ότι θα αναλάβει και τα έργα για την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Κιάτο - Αίγιο με στόχο να ολοκληρωθούν το 2023.

Τρεις σταθμοί, έξι στάσεις

Η διαδρομή είναι 71 χλμ. και διαθέτει 3 σταθμούς (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου) και 6 στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης), ενώ συνδέεται με τον Οδοντωτό Διακοπτού - Καλαβρύτων στο Διακοπτό. Προς το παρόν, η νέα διπλή γραμμή δεν διαθέτει ηλεκτροκίνηση και έτσι το δρομολόγιο χωρίζεται στα δύο.

Το τρένο ξεκινάει από τον Πειραιά με τα ηλεκτροκίνητα Desiro (τα τρένα με τη μοβ απόχρωση) και μόλις φτάσει στο Κιάτο περιμένει το ντιζελοκίνητο Rail Bus. Θα γίνεται μετεπιβίβαση και ύστερα από 5-6 λεπτά θα ξεκινάει προς το Αίγιο. Με τον αντίστροφο τρόπο θα γίνεται το δρομολόγιο από το Αίγιο. Σε τρία δρομολόγια θα υπάρχει σύνδεση με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας.

Συνολικά έχουν προγραμματιστεί έξι ζεύγη δρομολογίων για το νέο τμήμα της διαδρομής. Το πρώτο πρωινό δρομολόγιο θα διεξάγεται με το ντιζελοκίνητο Rail Bus και δεν θα χρειάζεται αλλαγή τρένου στο Κιάτο.

Οι κρατήσεις πραγματοποιούνται και διαδικτυακά στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (trainose.gr) είτε από τα εκδοτήρια των σταθμών. Σημειώνεται ότι στα σιδηροδρομικά δρομολόγια είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας, όπως συμβαίνει σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
kathimerini.gr