Τρίτη 26 Μαΐου 2020

Θιβέτ: Ταξιδεύοντας με τρένο στην οροφή του κόσμου.


Η εντυπωσιακή σιδηροδρομική γραμμή που διασχίζει ένα από τα πιο ακραία και όμορφα εδάφη του πλανήτη.


Το μακρινό Θιβέτ , τα Ιμαλάια μαζί με τους βουδιστικούς ναούς και τα παλάτια του, είναι τόσο αόριστο όσο όμορφο και συναρπαστικό μέρος. Εάν κάθε ταξίδι με τρένο είναι ξεχωριστό, αυτό που διασχίζει μια από τις πιο ακραίες περιοχές του πλανήτη, είναι αναμφίβολα μια περιπέτεια τόσο μοναδική όσο είναι ανεξίτηλη.

Εάν μιλάμε για αριθμούς, το Trans -Θιβέτ - που ονομάζεται επίσης τρένο Qinghai-Tibet ή το τρένο Cloud - κρατά πολλά αρχεία. Είναι η υψηλότερη σιδηροδρομική γραμμή στον κόσμο: 960 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών που βρίσκονται 4.000 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, φτάνοντας τα 5.072 μέτρα σε ένα σημείο.

Από τη Σαγκάη στη Λάσα, το τρένο καλύπτει 4.300 χλμ., Κυρίως σε πάγο και χιόνι, φτάνοντας σε υψόμετρο 5.072 μ.

Δεν υπάρχει άλλο τρένο με περίπου 550 χλμ γραμμών καρφωμένα σε παγωμένες επιφάνειες. Και, επιπλέον, περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική γέφυρα στη Γη, πάνω από τον ποταμό Qingshui , στην ερημωμένη περιοχή του Hoh Xil, με μήκος τουλάχιστον 11,7 km . Σαν να μην ήταν αρκετό, έχει το μειονέκτημα να διασχίσει μια περιοχή γνωστή για τους σεισμούς και τη χαμηλή ατμοσφαιρική πίεση.
Είναι η σιδηροδρομική γραμμή που λειτουργεί στο υψηλότερο επίπεδο στον κόσμο. Φωτογραφία: Michael Reynolds | ΕΦΕ.

Μηχανικό επίτευγμα

Για το κινεζικό καθεστώς, η κατασκευή του ήταν ένα επίτευγμα, αλλά δεν το είδαν όλοι: για τους Θιβετιανούς είναι μια ακόμη μορφή κινεζικού αποικισμού και, για τους οικολόγους, μια επίθεση στο περιβάλλον. Εν πάση περιπτώσει, ήταν ένα έργο άνευ προηγουμένου στην ιστορία της ανθρωπότητας, όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός της Κίνας Zhu Rongji στα επίσημα εγκαίνιά του το 2006 .
Σε μόλις δύο ημέρες, το τρένο διασχίζει 4.300 χλμ. Από τη Σαγκάη προς τη Λάσα . 
Με ταχύτητα μεταξύ 100 και 120 km / h, ο στόχος δεν είναι να φτάσετε το συντομότερο δυνατό, αλλά να απολαύσετε την ακραία ομορφιά του τοπίου

Ένα τρένο για τα ύψη

Λόγω της περίεργης τοπογραφίας, οι συνοδείες σχεδιάστηκαν και προσαρμόστηκαν ώστε να ταξιδεύουν σε ακραία υψόμετρα. Οι ατμομηχανές ντίζελ, που κατασκευάστηκαν από την General Electric στην Πενσυλβάνια, περιλαμβάνουν έναν υπερσυμπιεστή για την καταπολέμηση της ενέργειας που μειώνει την ενέργεια που τους επιτρέπει να ταξιδεύουν στα μισά του δρόμου με χαμηλές ατμοσφαιρικές πιέσεις. Για την προστασία των επιβατών από ασθένεια υψομέτρου , υπάρχει ένα σύστημα παροχής αέρα που αυξάνει την ποσότητα οξυγόνου στα βαγόνια καθώς ανεβαίνει το τρένο και επιπλέον.
Το τμήμα Qinghai-Θιβέτ άνοιξε την 1η Ιουλίου 2006. Φωτογραφία: Wu Hong | ΕΦΕ.

Η θερμοκρασία ρυθμίζεται και η ατμόσφαιρα υπό πίεση. Τα παράθυρα, τα οποία δεν μπορούν να ανοίξουν, είναι γυαλισμένα με επίστρωση UV ως μέτρο προστασίας από τον ήλιο. Σε κάθε περίπτωση ένας γιατρός ταξιδεύει πάντα στο τρένο μόνιμα.

Σανγκάη, αφετηρία

Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς ένα ταπεινό ψαροχώρι στις εκβολές του ποταμού Yangzté έχει γίνει η μεγαλύτερη πόλη της χώρας και η όγδοη μεγαλύτερη στον κόσμο .
Περίπου 24 εκατομμύρια ψυχές ανταγωνίζονται σε αυτήν τη ζούγκλα ασφάλτου που αγωνίζεται να γίνει πρότυπο της Κίνας και της παγκοσμιοποίησης του 21ου αιώνα. Μια μεγαλούπολη που συνδυάζει avant-garde και ιστορία και μπορεί να είναι καταπληκτική για τον πρώτο επισκέπτη.
Το Bund είναι το πιο εμβληματικό μέρος του. Ήταν το κέντρο της διεθνούς παραχώρησης κατά τη διάρκεια των ετών κατά τα οποία η πόλη ήταν γνωστή με ψευδώνυμα όπως το «Παρίσι της Ανατολής» ή το «Μαργαριτάρι της Κίνας». Αυτή η χρυσή εποχή τελείωσε με την άφιξη των κομμουνιστικών στρατευμάτων το 1949 και η Σαγκάη έγινε η πιο κομμουνιστική και πουριτανική πόλη στη χώρα.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ξύπνησε επιτέλους από τον ύπνο του και επέστρεψε στην κατάκτηση των οικονομικών πεπρωμένων της Κίνας και ανακτώντας μέρος της ατμόσφαιρας του προηγούμενου έτους.
Σταθμός της Σαγκάης: Η περιπέτεια ξεκινά. Φωτογραφία: Sergi Reboredo.

Το τρένο Z164 μας περιμένει στο σταθμό της Σαγκάης , με προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης στις 8:10 μ.μ. Βρίσκεται στην οδό Moling στην περιοχή Zhabei, το κτήριο του σταθμού έχει κυκλικό σχεδιασμό, με 2 ορόφους και 13 πλατφόρμες. Φτάσαμε στην πλατφόρμα και όταν συγκρίναμε τη συνοδεία μας με μερικά από τα τρένα σφαίρας που σταθμεύουν κοντά, φαίνεται ότι επιστρέφουμε 25 χρόνια στο χρόνο.

Η σιδηροδρομική γραμμή έχει τον υψηλότερο σταθμό στον κόσμο: είναι ο σταθμός Tanggula, 5.068 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας

Ωστόσο, όπως τα περισσότερα τρένα στην Κίνα, το εσωτερικό του είναι αρκετά καθαρό. Διαθέτει τρεις διαφορετικές κατηγορίες : άκαμπτα καθίσματα, μισά ανοιχτά διαμερίσματα με σκληρά κρεβάτια και κλειστά διαμερίσματα για τέσσερα άτομα, με παχιά κρεβάτια, πιο ευρύχωρα και άνετα.
Το εστιατόριο-βαγόνι είναι αρκετά λιτό και έχει μόνο συσκευασμένα κινέζικα τρόφιμα και ποτά. Ένα καλάθι περνάει από τα βαγόνια κατά καιρούς. Έχει σχεδόν πάντα ρύζι, μερικά λαχανικά και ζυμαρικά. Υπάρχει επίσης ένα διανομέα ζεστού νερού στα περισσότερα αυτοκίνητα, ιδανικό για θέρμανση στιγμιαίων ζυμαρικών ή παρασκευή τσαγιού.

Ξι Αν, το σπίτι των πολεμιστών

Από τη Σαγκάη στη Λάσα υπάρχουν περίπου 13 σημαντικοί σταθμοί και δεκάδες στάσεις . Μια συνιστώμενη επιλογή είναι να κάνετε μια στάση στο Xi'an για να επισκεφθείτε τον τάφο του αυτοκράτορα, που φυλάσσεται από τους διάσημους πολεμιστές τερακότας. Αυτό σημαίνει ότι παίρνετε δύο εισιτήρια, ένα για το Xi'an, περνώντας μερικές μέρες εκεί και μετά ταξιδεύοντας από το Xi'an στη Λάσα.
Πολεμιστές του Σι Αν. Φωτογραφία: Manoj Kumar Kasirajan | Απεμπλοκή .

Στις 11.14 την επόμενη μέρα, το τρένο σταματά στο σταθμό, κοντά στην τοποθεσία που ανακαλύφθηκε - κατά τύχη - την άνοιξη του 1974.
Κάτω από λίγα κυβικά μέτρα κόκκινης άμμου, οι χωρικοί βρήκαν 7.000 πολεμιστές λάσπης που στέκονταν φύλακες δίπλα στο μαυσωλείο του αυτοκράτορα Κιν Σι Χουάνγκ .
Οι φιγούρες - τοξότες, βαλλίστρες, άρματα και πολεμιστές - είναι φτιαγμένες από πηλό σε φυσικό μέγεθος μεταξύ 1,76 και 1,82 μ., Μοντελοποιημένα ένα προς ένα, πιθανώς με την εικόνα και την ομοιότητα του στρατού που εκείνη την εποχή υπηρετούσε τον αυτοκράτορα.
Μέσα στα τείχη που περιβάλλουν την πόλη μπορείτε να επισκεφθείτε το Bell Tower και το alter ego, τον Drum Tower , εκτός από την ποδηλασία γύρω από την περίμετρο των 14 χλμ. Του τείχους, τέλεια συντηρημένο και χτισμένο μεταξύ 1374 και 1378.
Ο καμπαναριό, στο Ξι Αν. Φωτογραφία: Lin Qiang | Απεμπλοκή.
Δρόμος προς Λάσα

Το τρένο αναχωρεί από το Σιάν στις 11.24 το επόμενο πρωί. Για να φτάσουμε στο τρένο, ελέγχεται ότι όλοι έχουμε ασφαλή συμπεριφορά στο Θιβέτ προκειμένου, εκτός από τον έλεγχο των αποσκευών για να επαληθεύσουμε ότι δεν έχουμε καμία εικόνα του Δαλάι Λάμα , καθώς απαγορεύεται.
Μόλις μέσα στο τρένο, ο επιθεωρητής διανέμει τα έντυπα δήλωσης υγείας. Στο πίσω μέρος βρίσκονται οι ταξιδιωτικές οδηγίες της Διοίκησης Σιδηροδρόμων, οι οποίες συμβουλεύουν να μην ταξιδεύετε εάν έχετε καρδιακή νόσο, πνευμονικό οίδημα, άσθμα, σοβαρό κρύο, έγκυες γυναίκες τους τελευταίους μήνες της κύησης και πολύ μακρύ κλπ που περιλαμβάνει επιληψία και σχιζοφρένεια. .
Ερχόμαστε στο Λανζού , μια πόλη 2,4 εκατομμυρίων ανθρώπων της οποίας η οικονομία περιστρέφεται γύρω από τη διύλιση άνθρακα και πετρελαίου. Τα αξιοθέατα του δεν είναι τόσο πολλά που οι ταξιδιώτες μπορούν να κατεβούν από το τρένο, αν και, πριν από αιώνες, κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Χαν, η ιστορία του συνδέθηκε με το Silk Road και ήταν ένα από τα κέντρα διέλευσης για τροχόσπιτα που διαπραγματεύονταν με τη Δύση.
Φωτογραφία: Sergi Reboredo.

Από το παράθυρο του τρένου μπορείτε να δείτε στο βάθος την οροσειρά Kunkun , από αιώνια χιόνια. Είναι μια από τις μεγαλύτερες στην Ασία, με μήκος πάνω από 3.000 χλμ και περίπου 200 κορυφές που ξεπερνούν τα 6.000 μέτρα. Η πεδιάδα καταλαμβάνει πολλές εκτάσεις γης γεμάτες βοσκότοπους όπου μπορείτε να δείτε κοπάδια yaks που βόσκουν.

Μερικές σημαίες προσευχής αρχίζουν να θεωρούνται σημάδι ότι πλησιάζουμε στο Θιβέτ .

Περίπου το μεσημέρι, περνάμε την Tanggula , τον υψηλότερο σιδηροδρομικό σταθμό στον πλανήτη. Δυστυχώς, τα τρένα επιβατών δεν σταματούν. Είμαστε πάνω από 5.000 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και τα επίπεδα οξυγόνου σε αυτήν την περιοχή έχουν ήδη μειωθεί κατά 60%. Μερικοί επιβάτες εμφανίζουν σημάδια κόπωσης και συμφόρησης και αναζητούν ανακούφιση από τον πόνο.

Λάσα, αξίζει ανταμοιβή

Το τρένο μπαίνει στο σταθμό Λάσα στις 7:30 μ.μ. Εκεί, μας περιμένουν οι οδηγοί μας, ανυπόμονοι να μας δείξουν την πρωτεύουσα του Θιβέτ , μια χώρα αρμονίας, ιερών λιμνών, βουδιστικών μοναστηριών, νομάδων που βρίσκονται στο χρόνο και πολύχρωμα οφλάμα που κυματίζουν ενάντια σε έναν έντονο μπλε ουρανό. Η ανταμοιβή μετά το μακρύ ταξίδι δεν είναι άλλη από την ιερή καρδιά του Θιβετιανού Βουδισμού.
Το Potala Palace είναι η κατοικία του Δαλάι Λάμα στη Λάσα. Φωτογραφία: Sergi Reboredo.

Η Λάσα είναι η παραδοσιακή έδρα των λαμά και των τόπων που σέβονται αυτή η θρησκεία, όπως το Παλάτι Ποτάλα , το παλάτι του Νόρμπιλνγκκα και ο Ναός Jokhang , όλα ταξινομημένα ως Παγκόσμια Κληρονομιά της ΟΥΝΕΣΚΟ.
Το Potala Palace είναι το υψηλότερο παράδειγμα αρχιτεκτονικής του Θιβέτ. Με ξύλινη κατασκευή και χοντρούς τοίχους από γρανίτη, στολισμένες με γλυπτά σε στέγες και μαρκίζες, ήταν η επίσημη κατοικία του Δαλάη Λάμα από την ίδρυσή του το 1648 μέχρι την εξορία τους. Το μεγαλείο του είναι το τελικό έπαθλο για τους ταξιδιώτες αφού διασχίζουν την οροφή του κόσμου με το σιδηρόδρομο Quinghai-Tibet .


cerodosbe.com

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης