Αν έχουμε Ιονία Οδό, το οφείλουμε ως ένα μεγάλο ποσοστό στην πίεση που άσκησαν Ηπειρώτες πολιτικοί και παράγοντες προς τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Αφού λοιπόν επετεύχθη ο σκοπός αυτός, το νέο στοίχημα τους είναι το τρένο. Το θέμα αυτό τέθηκε από την περιφερειακή παράταξη “Κοινό των Ηπειρωτών”.
Συγκεκριμένα με επιστολή που υπογράφει ο Γιώργος Ζάψας, επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών», σημειώνει πως στις 31 Μαΐου 2020 εκπνέει η προθεσμία παρουσίασης του πρώτου από τα τρία στάδια του Σχεδίου Δράσης για τα σιδηροδρομικά έργα. Αυτή έχει στόχο την διαμόρφωση της λίστας (pipeline) έργων, τα οποία θα υλοποιηθούν στο διάστημα 2020-2023 και 2021-2030.
Εν ολίγοις ο σχεδιασμός του τρένου κρίνεται τις επόμενες μέρες πανελλαδικά. Βέβαια δεν ξέρουμε αν το τρένο είναι προτεραιότητα στη γειτονική περιφέρεια, τουλάχιστον ακούγεται. Τουλάχιστον κανένας δε λέει όχι άσχετα αν δεν ακούγεται. Εδώ στην Αιτωλοακαρνανία και στη Δυτική Ελλάδα όποιος μιλήσει για τρένο κανείς δεν θα τον ακούσει στην καλύτερη περίπτωση. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να θεωρηθεί αιθεροβάμων ως προς τις απόψεις του ακόμα και να αντιμετωπιστούν ως γραφικές όσο σκληρό και αν ακούγεται.
Ας μην ανησυχούμε όμως: Οι βόρειοι γείτονες μας έτσι κι αλλιώς ποντάρουν περισσότερο στη σιδηροδρομική Εγνατία, Άλλωστε και παλαιότερα Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) πρότεινε την ένταξη του έργου – «φάντασμα», του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα, στο νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης, με προϋπολογισμό σχεδόν 2,5 δισ. ευρώ.
Μήπως θα κόστιζε λιγότερο αν η σύνδεση με Ιωάννινα και Εγνατία πέρναγε από τον Αιτωλικό κάμπο και τις πεδινές περιοχές -κοιλάδες της Ηπείρου και όχι από την ορεινή Πίνδο;
Έτσι δυστυχώς έχουν τα πράγματα. Θα μπορούσε να ισχύσει η παροιμία “Μαζί με τον Βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα” για την περίπτωση του τρένου. Αρκεί να σκεφτόμασταν με λίγο περισσότερο ρίσκο.
Του Λίνου Υφαντή
agrinionews.gr