Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020

Το δημοσιονομικό πλεόνασμα και οι Γερμανικοί σιδηρόδρομοι.

Ο Γκιγιόμ Ντεζαρντέν πήγε στην Γερμανία, μία από τις χώρες που ωθούνται περισσότερο να επενδύσουν, για να δει τι συμβαίνει: «Πραγματικά. Η Γερμανία έχει δημοσιονομικό πλεόνασμα 1,2% του ΑΕΠ της. Αυτό σημαίνει περίπου 13,5 δις ευρώ που δεν επενδύονται πουθενά. Αυτό το πλεόνασμα αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το 2021. Είναι κάτι που προέκυψε από την πολύ αυστηρή δημοσιονομική πολιτική των τελευταίων ετών. Μερικοί την χαρακτηρίζουν υπερβολικά αυστηρή».
Πολλοί, ανάμεσά τους το ΔΝΤ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν τελευταία ωθήσει τη Γερμανία να μειώσει το πλεόνασμά της και να ενισχύσει με επενδύσεις την πραγματική οικονομία: «Δεν υπάρχει λόγος να μην μπορεί να χρηματοδοτηθεί ο προϋπολογισμός των δημόσιων επενδύσεων που αναλογεί σε 1-2% του ΑΕΠ κάθε χρόνο, από την έκδοση χρεωστικών τίτλων. Αυτές οι επενδύσεις θα βοηθούσαν άλλες ευρωπαϊκές χώρες, γιατί σίγουρα μερικά από τα πράγματα που θα χρειάζεται η Γερμανία, θα πρέπει να εισαχθούν» αναφέρει ο οικονομολόγος Άντριου Βατ, από την Hans-Böckler-Stiftung.

Ένας τομέας που χρειάζεται σίγουρα επενδύσεις στην Γερμανία είναι οι σιδηρόδρομοι. Το 2019, πολλές μελέτες υποστήριζαν ότι υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση αλλαγής των σιδηροδρομικών υποδομών και ότι χρειάζονται επενδύσεις 50 δις ευρώ στον συγκεκριμένο τομέα:

«Όλα έχουν να κάνουν με την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Να γίνουν τα πράγματα, όπως πρέπει. Όλοι εκτιμούν ότι ο αριθμός των επιβατών θα αυξηθεί μαζικά τα επόμενα χρόνια. Αυτό θα απαιτήσει μεγαλύτερη επέκταση του δικτύου και νέες υποδομές. Το ίδιο ισχύει και με τις εμπορευματικές μεταφορές. Σ' αυτόν τον τομέα θα υπάρξουν τεράστιες αλλαγές» εξηγεί ο Τόρστεν Βέστφαλ, Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων των Γερμανικών Σιδηροδρόμων.

Στο πλαίσιο αυτό, η γερμανική κυβέρνηση μαζί με τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους συμφώνησαν να επενδύσουν 86 δις ευρώ τα επόμενα δέκα χρόνια για τη συντήρηση και την ανανέωση του σιδηροδρομικού δικτύου: «Ο τομέας των σιδηροδρόμων είναι ένας από τους πολλούς που έχουν μεγάλη ανάγκη δημόσιων επενδύσεων στη Γερμανία. Αλλά αυτά τα 86 δις ευρώ είναι το πρώτο βήμα για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, να βελτιωθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ Γερμανίας και των εμπορικών της εταίρων και να ενισχυθεί η ανάπτυξη. Αλλά λαμβάνοντας υπόψη την έκτακτη κατάσταση του κλίματος, αυτό μπορεί να έχει και θετικό αντίκτυπο: να φέρει τους ταξιδιώτες πίσω από τα αεροπλάνα στα τρένα που δεν εξαρτώνται τόσο πολύ από τον άνθρακα» τονίζει ο απεσταλμένος του Euronews, Γκιγιόμ Ντεζαρντέν.

gr.euronews.com