Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2020

Νέα παράταση έξι μηνών στην ηλεκτροκίνηση Βόλου-Λάρισας.

Νέα παράταση έξι μηνών έδωσε για την δημοπράτηση της ηλεκτροκίνησης Βόλου-Λάρισας ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης που συμμετείχε σήμερα σε σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας.

«Το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο αναβαθμίζει συνολικά την περιοχή» τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης και πρόσθεσε πως τα επόμενα χρόνια, το θέμα των σιδηροδρομικών δικτύων θα αποτελέσει προτεραιότητα της κυβέρνησης, δεδομένου ότι τα μεγάλα οδικά έργα της επικράτειας έχουν ολοκληρωθεί ή βαίνουν προς ολοκλήρωση.

Απαντώντας σε ερωτήσεις, δεν έδωσε κανένα στοιχείο για το πολύπαθο έργο του περιφερειακού, αλλά είπε πως θα εξετασθεί θετικά το αίτημα της Περιφέρειας να της εκχωρηθεί η αρμοδιότητα του έργου. Κανένα νεότερο στοιχείο δεν έδωσε, επίσης, για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Αγχιάλου και το εμπορευματικό κέντρο στο Βελεστίνο.

O Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός έκανε λόγο, πάντως, για μία συνάντηση ουσίας με τον Γ. Κεφαλογιάννη. «Θέσαμε ένα μεγάλο ζήτημα. Την αλλαγή του Ν. 4412/2016, για να πάψουν η γραφειοκρατία, η ταλαιπωρία και η καθυστέρηση των έργων», είπε, σχολιάζοντας το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών. «Υπάρχει η δέσμευση ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα αλλάξει ο νόμος και θα γίνει πιο γρήγορος και αποτελεσματικός, προς όφελος των πολιτών, γιατί τα έργα, είναι τα μόνα που λένε την αλήθεια. Τα έργα δίνουν θέσεις εργασίας και χρήμα στην πραγματική οικονομία. Δεν μπορεί να έρθει η ανάπτυξη, εάν δεν έχεις υποδομές. Και τα έργα είναι αυτά, που παρέχουν τη δυνατότητα αυτή στη χώρα, να κάνει ένα βήμα παραπέρα από τη φθορά».

Για τον Περιφερειακό, που έχει εξελιχθεί σε… γεφύρι της Άρτας για τον Βόλο για περισσότερες από δύο δεκαετίες, τόνισε: «Η αρμοδιότητα πρέπει να έρθει στην Περιφέρεια, για να μπορέσουμε να τον προχωρήσουμε και να τον ολοκληρώσουμε. Η υπηρεσία που υπάρχει από το υπουργείο Υποδομών, πρέπει να μεταφερθεί κατά το επιτυχημένο πρότυπο του 2014 με την υπηρεσία της Κάρλας, που σήμανε και την ολοκλήρωση του έργου», δήλωσε ο κ. Αγοραστός, για να προσθέσει στη συνέχεια: «Μιλήσαμε για τις μελέτες, τις οποίες πληρώνει η Περιφέρεια και θέλει να «τρέξει» το υπουργείο, όπως είναι ο κυκλικός κόμβος στη Μπουρμπουλήθρα. Ένα έργο που μας ταλαιπώρησε πάρα πολύ με το υπουργείο όλα αυτά τα χρόνια με τη μελέτη της παράκαμψης του Χιονοδρομικού Κέντρου στα Χάνια και οδεύει προς το τέλος, για να μπει στη διαδικασία της δημοπράτησης. Ευχαριστούμε για τη χρηματοδότηση, που είναι πάνω από τέσσερα εκατομμύρια. Αισιοδοξούμε για άλλα δύο εκατομμύρια ευρώ για συντηρήσεις στον Δήμο Ζαγοράς/Μουρεσίου, που υπέστη μεγάλες ζημιές και να καλύψουμε ένα κενό υποσχέσεων του παρελθόντος. Θέλουμε να «τρέξει» γρήγορα το θέμα της ηλεκτροκίνησης Βόλου-Λάρισας, που πλέον δεν μπορεί να περιμένει άλλο. Ούτε εμείς μπορούμε να περιμένουμε, οι συνθήκες αλλάζουν, όπως και οι απαιτήσεις των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων. Τώρα είναι η ώρα, από… χθες είναι η ώρα να δημοπρατηθεί».

Για τα έργα συντήρησης στα νησιά των Βορείων Σποράδων, ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ότι θα δοθούν 1.000.000 € για το επαρχιακό δίκτυο σε Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο, καθώς και 350.000 ευρώ για τη μελέτη των δύο κυκλικών κόμβων σε Χρυσή Ακτή Παναγιάς και Μεγάλη Βελανιδιά. «Με την Κάρλα έχουμε εντάξει ένα μεγάλο έργο επίσης με 4,5 εκ. ευρώ για τη διαχείριση της λίμνης», είπε ο Κ. Αγοραστός και πρόσθεσε ότι ο Υφυπουργός έδειξε ενδιαφέρον και για την αέρια ρύπανση. «Συμφώνησε να προχωρήσουμε σε διαδικασία υπερκάλυψης των μέτρων που παίρνουμε για την προστασία της δημόσιας υγείας και να βάλουμε οκτώ νέους μετρητές ρύπανσης. Τον ενημερώσαμε επίσης για τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις στα νησιά, αλλά και σε άλλες περιοχές, όπως και για το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλίας, αφού οι συνεχείς αναβολές, οδηγούν σε απραξία, μιζέρια και brain drain. Αυτό πρέπει να σταματήσει».


e-thessalia.gr