Αποτρεπτική η χρήση του με τις σημερινές ταχύτητες - Η ευκαιρία έρχεται με το έργο του τετραπλού διαδρόμου που ξεκινά στην Αθήνα
Ευκαιρία να αποκτήσει ένα γρήγορο τρένο που θα της προσφέρει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και θα διευκολύνει εργαζόμενους, έχει η Χαλκίδα αν ενταχθεί σωστά στο σχέδιο κατασκευής τετραπλού διαδρόμου (σήμερα είναι διπλός), που ξεκινά μετά από 19 χρόνια στον Σταθμό Αθηνών.
Μια τέτοια εξέλιξη θα φέρει περισσότερα δρομολόγια ορισμένα των οποίων μπορούν να είναι εξπρές.
Τα εξπρές δρομολόγια Αθήνας - Χαλκίδας έχουν ιδιαίτερη σημασία γιατί σήμερα μια απόσταση μόλις 75 χιλμ. χρειάζεται 1 ώρα και 23 λεπτά! Η μέση ταχύτητα είναι στα... 55 χιλιόμετρα την ώρα, δηλαδή ταχύτητες 100 χρόνια πίσω.
Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης μια τέτοια απόσταση γίνεται σε 25-30 λεπτά με αποτέλεσμα χιλιάδες άνθρωποι να εργάζονται και στις δυο πλευρές χωρίς να χρειάζεται να μετακομίσουν, όπως αναγκαστικά συμβαίνει σήμερα.
Η Χαλκίδα λογίζεται ως προάστιο της Αθήνας γι αυτό είναι ενταγμένη και τα προαστιακά δρομολόγια τρένου της πρωτεύουσας. Ωστόσο αυτό το αργό τρένο δημιουργεί δεν δίνει την ευκαιρία στη Χαλκίδα να γίνει ένας σύντομος ημερήσιος προορισμός.
Το σχέδιο του τετραπλού διαδρόμου θα συνοδευτεί και με υπογειοποίηση του τρένου στα Σεπόλια και έχει τους παρακάτω στόχους:
- Να αυξήσει τα δρομολόγια Αθήνας - Χαλκίδας (και προς Θεσσαλονίκη φυσικά).
- Να αυξήσει τις ταχύτητες των συρμών.
- Να μειωθούν τα ατυχήματα αφού δεν θα υπάρχουν ισόπεδες διαβάσεις.
- Να μειωθεί η ηχορύπανση.
- Να αναδειχθούν τα Σεπόλια αφού πάνω από το υπογειοποιημένο τμήμα θα γίνουν αναπλάσεις πρασίνου, πεζοδρομήσεις, ελεύθεροι χώροι κ.λ.π.
Αυτή η εξέλιξη δεν πρέπει να αγνοηθεί από τους τοπικούς φορείς που πρέπει να ζητήσουν ενημέρωση και αν χρειαστεί να απαιτήσουν τις πυκνές γρήγορες ταχύτητες με την πρωτεύουσα.
evoikostipos.gr