Μία μεγάλη κουβέντα που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια και η μετατροπή της Ελλάδας σε συγκοινωνιακό κόμβο μεταξύ Ευρώπης-Ασίας και Αφρικής. Σε αυτό συνέβαλαν δύο σημαντικά γεγονότα την δεκαετία που ολοκληρώνεται σε περίπου 2,5 μήνες.
Το πρώτο ήταν η παρουσία της Κινεζικής COSCO που είδε τις δυνατότητες του λιμανιού του Πειραιά και εκτόξευσε την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων φέρνοντας το «μεγάλο λιμάνι» στην πρώτη πεντάδα της Ευρώπης. Το δεύτερο ήταν η ολοκλήρωση του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας. Με οδηγό την Εγνατία Οδό αλλά και τον ΠΑΘΕ η Ελλάδα απέκτησε ένα σημαντικά αναβαθμισμένο και ικανό οδικό δίκτυο που μπορεί να υποστηρίξει την διακίνηση αγαθών σε συνεργασία με λιμάνια και αεροδρόμια.
Στα πρόσφατα κατορθώματα της χώρας είναι η ολοκλήρωση της διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη ενώ έπεται σε λίγο και η ολοκλήρωση της γραμμής μέχρι τα βόρεια σύνορά μας στην Ειδομένη. Σημαντική επενδυτική κίνηση ήταν και η περυσινή πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού του ΟΛΘ Α.Ε.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι και οι γύρω χώρες κάνουν αντίστοιχες κινήσεις αναβάθμισης των συγκοινωνιακών τους υποδομών, όπως για παράδειγμα το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης η συνέχεια σε επενδύσεις συγκοινωνιακών έργων αποτελεί μονόδρομο για την Ελλάδα στο «ράλλυ» της διατήρησης και αύξησης της γεωπολιτικής σημασίας της χώρας στον εμπορικό χάρτη του κόσμου.
ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Πριν από μερικές ημέρες αναφέρθηκε από τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, η σιδηροδρομική σύνδεση των βόρειων λιμανιών της χώρας, δηλαδή Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης για την ταχύτερη ανάπτυξη και ικανότητα τους να διακινούν αγαθά και μέσω του σιδηρόδρομου.
Η επιπλέον σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Burgas (το λεγόμενο Sea2Sea) είναι επίσης μία από τις συγκοινωνιακές υποδομές που μας απασχολεί ως χώρα και είναι μπορεί να αποτελέσει χώρο για επενδυτικές κινήσεις για το χώρο των logistics.
Sea2Sea: Μελέτη Βιωσιμότητας για τη Σιδηροδρομική Σύνδεση Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη
Να θυμίσουμε ότι η εκπόνηση της Μελέτης Βιωσιμότητας του τμήματος της σιδηροδρομικής σύνδεσης έξι λιμανιών σε Ελλάδα και Βουλγαρία, που μεσολαβεί μεταξύ Μπουργκάς και Αλεξανδρούπολης ξεκίνησε ακριβώς πριν από ένα χρόνο, τον Οκτώβριο του 2018.
Η μελέτη που ανατέθηκε στην εταιρεία AVARIS (Γ.Νέλλας και ΣΙΑ ΕΕ) θα περιελάμβανε τα εξής παραδοτέα:
-Αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης υποδομής και λειτουργίας του σχετιζόμενο σιδηροδρομικού δικτύου και στις δύο χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία).
-Εκτίμηση σχετικής μελλοντικής ζήτησης (θαλάσσιας και σιδηροδρομικής).
-Διαμόρφωση των αναγκαίων χαρακτηριστικών της σιδηροδρομικής υποδομής με την υλοποίηση σχετικών έργων.
-Αξιολόγηση σκοπιμότητας της επένδυσης
Τα αποτελέσματα της Μελέτης Βιωσιμότητας θα έπρεπε να έχουν δημοσιευτεί στο επόμενο τρίμηνο από την ανάθεση, δηλαδή τον Ιανουάριο του 2019
Σημειωτέον ότι το Sea2Sea αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης με τα βουλγαρικά λιμάνια Μπουργκάς-Βάρνα-Ρούσε και απώτερο στόχο να συνδέσει και τα λιμάνια της Ρουμανίας. Η συμφωνία έχει υπογραφεί από τους Πρωθυπουργούς των δύο χωρών τον Σεπτέμβριο του 2017 και περιλαμβάνει την ίδρυση διακρατικής εταιρείας που θα αναλάβει τη διαχείριση της γραμμής, τα απαραίτητα έργα και θα είναι υπεύθυνη για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των απαραίτητων έργων.
Το Sea2Sea έχει χαρακτηριστεί από την Κομισιόν ως ένα έργο στρατηγικής σημασίας. To project εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 5 δισ.ευρώ με την αξία των των έργων στο Ελληνικό τμήμα να ανέρχονται στα 2,5 δισ. ευρώ.
evros24.gr