Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019

Το αιωρούμενο τραίνο της Κίνας θα μπορούσε να είναι ο ανταγωνιστής των αεροπορικών ταξιδιών.


Η τεχνολογία Maglev χρησιμοποιεί ισχυρούς ηλεκτρομαγνήτες οι οποίοι ανυψώνουν και προωθούν το τρένο προς τα εμπρός σε ένα μαξιλάρι αέρα. 

Οι αξιωματούχοι δηλώνουν ότι το νέο τραίνο μαγνητικής διείσδυσης έχει σχεδιαστεί για να φτάνει ταχύτητες έως και 600 χλμ. / Ώρα
Η Κίνα έχει παρουσιάσει ένα πρωτότυπο νέου τραίνου  μαγνητικής διόδου, σχεδιασμένου να φτάνει ταχύτητες έως και 600 χλμ. / Ώρα, πλησιάζοντας την ταχύτητα των αεροπορικών ταξιδιών, ανέφερε το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.

Η τεχνολογία Maglev χρησιμοποιεί ισχυρούς ηλεκτρομαγνήτες οι οποίοι ανυψώνουν και προωθούν το τρένο προς τα εμπρός σε ένα μαξιλάρι αέρα. Χωρίς το πρόβλημα της τριβής μεταξύ των τροχών και των σιδηροτροχιών, τα τραίνα Maglev είναι σε θέση να χτυπήσουν μεγαλύτερες ταχύτητες από τις συμβατικές ηλεκτρομηχανές και με λιγότερους θορύβους και δονήσεις, ανέφερε η έκθεση.

Η Κίνα έχει ήδη την ταχύτερη εμπορική υπηρεσία maglev στον κόσμο. Το Shanghai Maglev, με κορυφαία επιχειρησιακή ταχύτητα 431 χλμ. / Ώρα, μεταφέρει επιβάτες σε απόσταση 30 χλμ. Μεταξύ του αεροδρομίου Pudong της Σαγκάης και του κέντρου της πόλης από το 2003.

Το 2017, τα τρένα των στροβιλών Fuxing μπήκαν σε υπηρεσία στη γραμμή Πεκίνο-Σαγκάη των 1.300 χλμ., Μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού. Αυτά τα τρένα ταξιδεύουν σε περίπου 350 χλμ. / Ώρα, αλλά το πρωτότυπο maglev θα είναι τόσο γρήγορο που θα μπορούσε να αποτελέσει ανταγωνιστική εναλλακτική λύση για τα αεροπορικά ταξίδια, σύμφωνα με τον υπεύθυνο ανάπτυξης.

Ο Ding Sansan, αναπληρωτής επικεφαλής μηχανικός στον κατασκευαστή της αμαξοστοιχίας CRRC Qingdao Sifang, θυγατρική της κρατικής εταιρείας China South Locomotive and Rolling Stock Corporation, δήλωσε στα ΜΜΕ ότι ένα ταξίδι από το Πεκίνο στη Σαγκάη που διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες με το αεροπλάνο, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου προετοιμασίας για το ταξίδι και περίπου πέντε και μισή ώρα από τη σιδηροδρομική γραμμή μεγάλης ταχύτητας, μπορεί να διαρκέσει μόνο τρεισήμισι ώρες το μέγιστο

Ωστόσο, προτού πάρει οποιουσδήποτε επιβάτες, το νέο τρένο, που κατασκευάζεται στην ανατολική κινεζική πόλη Qingdao, προγραμματίζεται να υποβληθεί σε μια περίοδο εκτεταμένων δοκιμών.

Η Κίνα δεν είναι η μόνη χώρα που πειραματίζεται με την τεχνολογία maglev. Η Ιαπωνία, πρωτοπόρος της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας, έσπασε το δικό της παγκόσμιο ρεκόρ, χτυπώντας 603 χλμ. / Ώρα κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής πορείας ενός τρένου SC Maglev το 2015. Η χώρα κατασκευάζει μια νέα γραμμή maglev μεταξύ Τόκιο και Ναγκόγια, 2027, ανέφερε η έκθεση.

Η υπηρεσία θα λειτουργεί με μέγιστη ταχύτητα 500 χλμ. / Ώρα, καλύπτοντας την απόσταση 286 χλμ σε 40 λεπτά αντί του τρέχοντος χρόνου διαδρομής 1 ώρας και 32 λεπτών. Υπάρχουν επίσης σχέδια για τα τραίνα maglev να μειώσουν κατά το ήμισυ το χρόνο ταξιδιού από το Τόκιο στην Οσάκα μέχρι το 2045.

asiatimes.com