Δευτέρα 24 Ιουνίου 2019

Στη Β` φάση ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο "Θριάσιο 2", εκτός η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Στη Β`φάση περνά με 3 από τους 4 "μνηστήρες" με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών, ο διαγωνισμός παραχώρησης για τον μεγάλο Εμπορευματικό Κέντρο στον Ασπρόπυργο, γνωστότερο ως "Θριάσιο 2". Να θυμίσουμε ότι Φορέας Υλοποίησης του διαγωνισμού είναι το Υπουργείο Υποδομών και πιο συγκεκριμένα η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης.

Όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης, ο διαγωνισμός πρέπει να προχωρήσει λόγω του κινδύνου απαίτησης επιστροφής κονδυλίων από την ΕΕ εξαιτίας των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών με την σχετική προθεσμία να έχει ήδη παρέλθει (31.3.2019) και στην οποία ήταν απαιτητά να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα (ολοκληρώθηκαν) έχει υπογραφεί το Θριάσιο 1 (ΘΕΚ, υπεγράφη αλλά εκρεμμεί η απόφαση από την DG Comp) αλλά και να έχει υπογραφεί και ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2.

Ενδιαφέρον έχει η εξέλιξη από τις προδικαστικές προσφυγές της πρώτης φάσης που είχαν ως αποτέλεσμα να βγει εκτός κούρσας διαγωνισμού η Κ/Ξ ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed (είχε δεχθεί προσφυγή από την PEARL). Οι 3 που περνούν στην Β`φάση είναι οι Pearl (COSCO), Goldair και Damco (Κοπελούζος). Αρχικά είχαν περάσει και τα 4 σχήματα.

Το mega-Εμπορευματικό Κέντρο Θριάσιο 2, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο, μετά από εκείνο του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας και η μάχη που προβλέπεται να δοθεί για την απόκτηση του αναμένεται να συνεχιστεί από τους υπόλοιπους διεκδικητές.

Ο διαγωνισμός για την παραχώρησης του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο, ξεκίνησε μόλις τον περασμένο Μάρτιο, λίγες ημέρες πριν εκπνεύσει η ημερομηνία που είχε δοθεί από την Κομισιόν (31.3.19) και η οποία αφορούσε την ολοκλήρωση και συμβασιοποίηση του διαγωνισμού αυτού.

Το ακίνητο στο Θριάσιο 2 διαθέτει πολλαπλές σιδηροδρομικές γραμμές, ηλεκτροκίνηση, αποθήκες, κτίρια διοίκησης κ.α. Θα γίνει το μεγαλύτερο Logistics Center της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης με εμβαδον 1.758.240 τ.μ. και αναμένεται να μετατρέψει όλη την περιοχή σε ένα τεράστιο εμπορευματικό hub. Οι υποχρεωτικές επενδύσεις σύμφωνα με πηγές δεν ξεπερνούν τα 20-25εκατ.ευρώ πράγμα που κάνει ακόμα πιο ελκυστικό το συγκεκριμένο ακίνητο.

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com