Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2018

Ο γόρδιος δεσμός στη συγχώνευση ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ.

Η μάχη των εξωδίκων για τις οφειλές - Επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ στη συντήρηση φέρνει το deal

Με φόντο μια σύγκρουση 14,7 εκατ. ευρώ, θα ζυμωθεί η ένωση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπό την ομπρέλα των Ιταλικών Σιδηροδρόμων. Οι υπογραφές για τη συμφωνία μεταβίβασης της ΕΕΣΣΤΥ, έναντι 22 εκατ. ευρώ, μπήκαν τη Δευτέρα και μένει, ανάμεσα σε άλλες αιρέσεις, ο έλεγχος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για να περάσει πια οριστικά και η δεύτερη θυγατρική του ΟΣΕ στην οικογένεια της Ferrovie Dello Stato Italiane.
Εντωμεταξύ, η ΕΕΣΣΤΥ προχωρά ήδη σε συμφωνίες και με άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται ή πρόκειται να δραστηριοποιηθούν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Επίσης, από τα μέσα Σεπτεμβρίου έχει προχωρήσει στη μακροχρόνια μίσθωση ακινήτων από την ΓΑΙΑΟΣΕ με όρους αγοράς, συνολικού ύψους 10,58 εκατ. ευρώ, μέχρι το 2022.

Η μάχη των εξωδίκων για τις οφειλές

Παρόλα αυτά στο ίδιο κάδρο, και πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταβίβασης, θα πρέπει να λυθεί ο γόρδιος δεσμός των οφειλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ΕΕΣΣΤΥ, που προσδιορίζονται στα 14,7 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, από την περασμένη Άνοιξη, κι ενώ όλα έδειχναν ότι οι δυο εταιρείες θα πορευθούν στο άμεσο μέλλον μαζί, δεδομένου ότι οι Ιταλοί σκοπεύουν να προχωρήσουν σε συγχώνευση, υπήρξε σφοδρή ανταλλαγή εξωδίκων.
Με ανακοίνωσή της, στις αρχές του καλοκαιριού, η διοίκηση της εταιρείας συντήρησης κατηγόρησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι «επέλεξε τον ολισθηρό δρόμο της μη εμπρόθεσμης εξόφλησης των οικονομικών της υποχρεώσεων, που σήμερα υπερβαίνουν τα 10 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί η ΕΕΣΣΤΥ σε απόλυτη οικονομική ασφυξία». Σύμφωνα με πληροφορίες, περί τα 4,5 εκατ. ευρώ αφορούν στην παροχή των τακτικών υπηρεσιών συντήρησης, ενώ το υπόλοιπο ποσό αφορά συμπληρωματική (έκτακτη) συντήρηση.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όμως πέρασε στην αντεπίθεση, καθώς σύμφωνα νε τις οικονομικές καταστάσεις του 2017, που εγκρίθηκαν το περασμένο καλοκαίρι, η εταιρεία έχει εγείρει συγκεκριμένες αντιρρήσεις για τιμολογήσεις της ΕΕΣΣΤΥ που αφορούν το 2017 και το πρώτο τρίμηνο του 2018. Αυτές, κατά την άποψη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αντιβαίνουν τους όρους των συμφωνιών μεταξύ των δύο εταιρειών.
Συγκεκριμένα, γίνεται ξεχωριστή αναφορά στην περίοδο 1/1/2017 – 13/9/2017, περίοδο κατά την οποία ίσχυε, σύμφωνα με την εταιρεία, η από 4/4/2011 «Σύμβαση Συντήρησης και Διαχείρισης Διαθεσιμότητας Τροχαίου Υλικού» (παράγραφος Α) και στην περίοδο 14/9/2017 – 31/03/2018, περίοδο κατά την οποία τέθηκε σε ισχύ η, από 24/6/2016, «Σύμβαση Συντήρησης Τροχαίου Υλικού» (παράγραφος Β).
Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι χρεώσεις της ΕΕΣΣΤΥ για υπηρεσίες συντήρησης θα έπρεπε συνολικά να ανέρχονται σε 20.286.730 ευρώ πλέον ΦΠΑ (πρώτη περίοδος) και 12.639.549 ευρώ πλέον ΦΠΑ (δεύτερη περίοδος), δηλαδή συνολικά 32.926.280 ευρώ πλέον ΦΠΑ, εκ των οποίων ποσό ύψους 5.900.000 αφορά στο α’ τρίμηνο του 2018.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως επισημαίνεται, δεν αποδέχεται επιπλέον τιμολόγια καθαρής αξίας 6.255.762 ευρώ (εκ των οποίων 2.235.534 ευρώ αφορούν στην περίοδο 1/1/2018 – 31/3/2018), τα οποία και επέστρεψε στην ΕΕΣΣΤΥ με εξώδικη δήλωσή της, την 5/4/2018, λόγω άρνησης της παραλαβής τους και έλλειψη επικοινωνίας με την εν λόγω εταιρεία. Υποστηρίζει ότι έχει ήδη εξοφλήσει όλο το σύνολο των αναγνωρισμένων οφειλών της, τόσο για τη χρήση 2017, όσο και για το α’ τρίμηνο του 2018.

Επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ στη συντήρηση φέρνει το deal

Όπως είχε αποκαλύψει ο απελθών διευθύνων σύμβουλος του Ιταλικού Ομίλου, κ. Ρενάτο Ματσοντσίνι, μιλώντας σε δημοσιογράφους, λίγες μόλις ώρες πριν ανοιχτεί η βελτιωμένη προσφορά για τη ROSCO από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, οι επενδύσεις που θα ακολουθήσουν το deal ανέρχονται σε 25 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, τότε αποκάλυψε τον σχεδιασμό των Ιταλών για τις δυο «πρώην» θυγατρικές του ΟΣΕ, δηλαδή ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, οι οποίες και θα συγχωνευθούν προκειμένου να δημιουργηθεί μια ενιαία και ισχυρή σιδηροδρομική εταιρεία. Μένει βεβαίως αυτός ο σχεδιασμός να επιβεβαιωθεί και υπό την νέα διοίκηση του FS Group.
Η απόκτηση και ο εκσυγχρονισμός της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού ήταν απαραίτητα, κατά τον κ. Ματσοντσίνι, για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτό γιατί ακόμη και ορισμένα από τα νέα τρένα που σχεδιάζει ο ιταλικός όμιλος να φέρει στην Ελλάδα, μήκους 200 μ., δεν μπορούν να υποστηριχθούν από τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις.

Όλγα Κλώντζα
tovima.gr