Πέμπτη 5 Ιουλίου 2018

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Η ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΕΕΣΣΤΥ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟΝ ΧΟΡΟ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ.

Η ανοδική πορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα σχέδια για επενδύσεις 25 εκατ. στην ΕΕΣΣΤΥ και ο στόχος του ΤΑΙΠΕΔ για ολοκλήρωση του διαγωνισμού εντός του έτους.

Εντυπωσιακή συμμετοχή στην 83η ΔΕΘ σχεδιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ακριβώς ένα χρόνο μετά την πανηγυρική, πέρυσι το Σεπτέμβριο (14/9), υπογραφή της συμφωνίας πώλησής της στην F.S.I., παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του τότε πρωθυπουργού της Ιταλίας Paolo Gentiloni.
Στη διάρκεια αυτού του 12μηνου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυξάνει σημαντικά το παραγόμενο έργο από εμπορευματικές μεταφορές, προχωράει σε συνεργασίες για την παροχή περισσοτέρων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό με PayPal και Moovit, γλυκαίνει τους επιβάτες με σοκολατάκια ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου κάνοντας έξυπνες κινήσεις μάρκετινγκ, αλλά, το κυριότερο, βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στο να αποκτήσει την ΕΕΣΣΤΥ και την τεχνική βάση που χρειάζεται για την υποστήριξη των σύγχρονων συρμών που η μητρική Ferrovie dello stato Italiane θα φέρει στην Ελλάδα.
Επιδίωξη της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ, όπως πληροφορείται η Voria.gr, είναι η ολοκλήρωση των διαδικασιών μεταβίβασης του μετοχικού πακέτου της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχει ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2018. Οι προβλεπόμενες εκ του νόμου διαδικασίες αναμένεται να κυλήσουν ομαλά, από τη στιγμή που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, στις 3/7/2018, προτιμητέος επενδυτής, μετά τη θετική εισήγηση των συμβούλων του Ταμείου.
Ο φάκελος του διαγωνισμού θα σταλεί για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά θα ακολουθήσει η υπογραφή της Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα ζητήματα που αφορούν στην προστασία των συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού θα εξετασθούν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στην Ελλάδα, ενώ η σύμβαση δεν θα περάσει από τη Βουλή καθώς το αντικείμενό της είναι η πώληση της εταιρείας και δεν υπάρχει εμπλοκή του δημοσίου όπως στις περιπτώσεις των παραχωρήσεων.
Η απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι οπωσδήποτε κρίσιμης σημασίας ακριβώς επειδή σκοπό έχει την αναβάθμιση των παρεχόμενων σιδηροδρομικών υπηρεσιών, με την αξιοποίηση και των νέων δυνατοτήτων που προσφέρει το δίκτυο του ΟΣΕ, το οποίο έχει περάσει στην εποχή της αναβάθμισης αλλά και της περαιτέρω ανάπτυξής του.
Με το που θα αποκτήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ την ΕΕΣΣΤΥ πρόκειται να πραγματοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 25 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της μονάδας συντήρησης της εταιρείας, όπως πρόσφατα είχε δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος της F.S.I. κ. Renato Mazzoncini, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Φίλιππος Τσαλίδης έχει επανειλημμένως τονίσει ότι με την ολοκλήρωση και παράδοση της διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, θα έλθει στην Ελλάδα το πρώτο νέου τύπου τρένο, για δοκιμαστική λειτουργία, εκτέλεση ελέγχων και την λήψη των απαιτούμενων πιστοποιήσεων. Από του σημείου εκείνου θα μπει σε τροχιά και το επενδυτικό πρόγραμμα των 500 εκ. ευρώ, το οποίο θα αφορά τροχαίο υλικό, καθώς επίσης προσλήψεις προσωπικού, ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, εφαρμογή νέων τεχνολογιών.
Βάσει και των ανωτέρω, F.S.I και ΤΡΑΙΝΟΣΕ προετοιμάζονται για να αξιοποιήσουν την αύξηση στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, που στο πρώτο τρίμηνο του 2018, κινήθηκαν ανοδικά κατά 16%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα της περυσινής χρονιάς, όταν στο ίδιο διάστημα η μεταφορά containers τετραπλασιάστηκε φτάνοντας τα 40 τονοχιλιόμετρα, έναντι των 10 mln στο πρώτο τρίμηνο του 2017.

 Συντάκτης: Άννη Καρολίδου
Πηγή: voria.gr