Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018

Το τρένο υδρογόνου πήρε έγκριση για κυκλοφορία στους γερμανικούς σιδηροδρόμους.


Το Γερμανικό Σιδηροδρομικό Γραφείο (EBA) έδωσε το πράσινο φως στην αμαξοστοιχία επιβατών κυψελών καυσίμου υδρογόνου της Alstom για εμπορικές δραστηριότητες στα γερμανικά σιδηροδρομικά δίκτυα.

Το τρένο Coradia iLint της Alstom είναι το πρώτο τρένο  μπλε  κυψελών καυσίμου στον κόσμο που παράγει ηλεκτρική ισχύ για έλξη. Έχει σχεδιαστεί ειδικά για να λειτουργεί σε μη ηλεκτροφόρες γραμμές.

Μετά την έγκριση, θα αναπτυχθεί ένα σύνολο δύο πρωτότυπων αμαξοστοιχιών μηδενικών εκπομπών για πιλοτική λειτουργία στο δίκτυο Elbe-Weser, με τις πρώτες υπηρεσίες επιβατών προγραμματισμένες για το τέλος του καλοκαιριού.

"Η έγκριση αυτή είναι ένα σημαντικό ορόσημο για το Coradia iLint και ένα αποφασιστικό βήμα προς μια καθαρή και μελλοντικά προσανατολισμένη κινητικότητα".

Ο εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος της γερμανικής ομοσπονδιακής κυβέρνησης για τις σιδηροδρομικές μεταφορές Enak Ferlemann δήλωσε: "Μια παγκόσμια πρεμιέρα στη Γερμανία: με την έγκριση του γερμανικού σιδηροδρομικού γραφείου, στέλνουμε την πρώτη αμαξοστοιχία με τεχνολογία κυψελών καυσίμου στις γραμμές.

"Αυτό είναι ένα ισχυρό σημάδι της κινητικότητας του μέλλοντος. Το υδρογόνο είναι μια πραγματική εναλλακτική λύση αντικαθιστώντας το πετρέλαιο. Ειδικά στις δευτερεύουσες γραμμές, όπου οι εναέριες γραμμές είναι αντιοικονομικές ή δεν είναι ακόμα διαθέσιμες, αυτά τα τρένα αποτελούν μια καθαρή και φιλική προς το περιβάλλον επιλογή. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υποστηρίζουμε και προωθούμε την τεχνολογία, προκειμένου να την φέρουμε στην επιφάνεια ».

Σχεδιασμένο από τις ομάδες της Alstom στις Salzgitter (Γερμανία) και Tarbes (Γαλλία), το Coradia iLint έλαβε υποστήριξη από το γερμανικό Υπουργείο Οικονομίας και Κινητικότητας.

Η εταιρεία έλαβε 8 εκατ. Ευρώ από τη γερμανική κυβέρνηση στο πλαίσιο του εθνικού προγράμματος καινοτομίας για την τεχνολογία υδρογόνου και κυψελών καυσίμου (NIP).

Ο αντιπρόεδρος της Alstom στον τομέα της Ε & Α και της καινοτομίας Wolfram Schwab δήλωσε: "Η έγκριση αυτή αποτελεί σημαντικό ορόσημο για το Coradia iLint και ένα αποφασιστικό βήμα προς την κατεύθυνση της καθαρής και μελλοντικής κινητικότητας. Η Alstom είναι εξαιρετικά υπερήφανη για αυτό το περιφερειακό τρένο που λειτουργεί με υδρογόνο, μια σημαντική εξέλιξη στην κινητικότητα χωρίς εκπομπές ρύπων και το γεγονός ότι θα μεταβεί τώρα σε τακτική λειτουργία των επιβατών ».

Τον περασμένο Νοέμβριο, η Alstom υπέγραψε σύμβαση με την τοπική αρχή μεταφορών της Κάτω Σαξονίας (LNVG) για την παράδοση 14 αμαξοστοιχιών κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η σύμβαση περιλαμβάνει επίσης παροχή συντήρησης και ενεργειακού εφοδιασμού για περίοδο 30 ετών.

Πηγή: railway-technology.com