Με δύο κινήσεις το υπουργείο Μεταφορών στοχεύει στην αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής που διαπιστώνεται στο δίκτυο των λεωφορείων και τρόλεϊ. Από τη Δευτέρα η είσοδος θα γίνεται μόνο από την μπροστινή πόρτα, ενώ ξεκινούν οι έλεγχοι εισιτηρίων, κατά προτεραιότητα στις ώρες αιχμής.
Τα δύο μέτρα αναμένονται να συγκεκριμενοποιηθούν σε σύσκεψη που θα γίνει σήμερα στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), στην οποία θα μετέχουν και οι διοικήσεις του ΟΣΥ, του φορέα των λεωφορείων και τρόλεϊ.
Τα δύο μέτρα αναμένονται να συγκεκριμενοποιηθούν σε σύσκεψη που θα γίνει σήμερα στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), στην οποία θα μετέχουν και οι διοικήσεις του ΟΣΥ, του φορέα των λεωφορείων και τρόλεϊ.
Τα πρώτα στοιχεία από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δείχνουν ότι μόλις το 20% των επιβατών στα δύο αυτά μέσα φτάνει ως τα επικυρωτικά μηχανήματα. Οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ εκτιμούν πάντως ότι ένα μεγάλο μέρος τους δεν είναι τζαμπατζήδες, αλλά κάτοχοι μηνιαίας κάρτας που δεν έχουν καταλάβει ότι είναι απαραίτητη η επικύρωσή της στα ηλεκτρονικά μηχανήματα. Ένα μικρό ποσοστό είναι κάτοχοι απλών εισιτηρίων που τα έχουν ήδη χρησιμοποιήσει στο μετρό και δεν τα επικυρώνουν όταν συνεχίζουν με λεωφορείο ή τρόλεϊ για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους.
Τα δύο μέτρα ελέγχου δεν φαίνεται ότι μπορούν να εφαρμοστούν πλήρως από την ερχόμενη εβδομάδα. Οι οδηγοί, στη συντριπτική τους πλειονότητα, αρνούνται να επιβλέπουν την επικύρωση των εισιτηρίων και προβλέπουν ότι θα υπάρχουν καθυστερήσεις στα δρομολόγια με την υποχρεωτική είσοδο από την μπροστινή πόρτα. Δηλώνουν επίσης αδυναμία να επιβλέψουν και, το σπουδαιότερο, να απαγορεύσουν την είσοδο επιβατών από τις υπόλοιπες πόρτες.
Το μεγάλο «αγκάθι» είναι η δημιουργία σώματος ελεγκτών. Στόχος είναι να εκπαιδευτούν 200 άτομα για να κάνουν με επιστημονικό τρόπο ελέγχους. Εχουν ήδη εγκριθεί 140 προσλήψεις, που θα γίνουν μέσω ΑΣΕΠ. Ο ΟΑΣΑ έχει ξεκινήσει την εκπαίδευση 65 εργαζομένων, η οποία όμως διακόπηκε μετά από παρέμβαση συνδικαλιστών και αναμένεται να συνεχιστεί την επόμενη εβδομάδα. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει προσωπικό για να ξεκινήσουν οι έλεγχοι από τη Δευτέρα. Να σημειωθεί ότι το δίκτυο των λεωφορείων καλύπτει 5.697 χλμ. και τα τρόλεϊ άλλα 352 χλμ.
Στη ΣΤΑΣΥ, τον φορέα του δικτύου μετρό και Ηλεκτρικού, όπου οι μπάρες λειτουργούν στη συντριπτική πλειονότητα των σταθμών, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Υπολογίζεται ότι οι ημερήσιες επικυρώσεις ξεπερνούν το 1,5 εκατ. την ημέρα και οι εισπράξεις φτάνουν τα 2,2 εκατ. ευρώ, ποσό σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την εποχή των «χάρτινων» εισιτηρίων.
Σε αυτόν τον φορέα παρατηρούνται μικροπροβλήματα, καθώς πληθαίνουν οι καταγγελίες ότι δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά σε πολλούς συρμούς του μετρό και από τους ελέγχους που ακολουθούν διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει τεχνική βλάβη.
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr