Το 8% των εσόδων της ΣΤΑΣΥ από τα εισιτήρια θα παραχωρείται από την νέα χρονιά, στην Αττικό Μετρό για την χρήση της επιδομής και του τροχαίου υλικού. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι δύο εταιρείες έχουν δώσει τα χέρια και οι τελικές υπογραφές προβλέπεται να πέσουν μέσα στο Γενάρη.
Η ενίσχυση της Αττικό Μετρό που κατασκευάζει το δίκτυο του μετρό και όλη η επιδομή αποτελεί περιουσιακό της στοιχείο (συρμοί, σήραγγες, σταθμοί κ.α), αποτελούσε πάγιο αίτημα της εταιρείας για την εξόφληση των δανείων της. Το κεφάλαιο αυτών αποπληρώνεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ωστόσο οι τόκοι προβλέπεται να εξασφαλίζονται από την λειτουργία του μετρό. Από το 2011 που συγκροτήθηκε η ΣΤΑΣΥ αυτό δεν συνέβαινε, παρόλο Α α Ρτπου είχε προβλεφθεί η σύναψη συμβάσεων για εμπορική εκμετάλλευση σταθμών και συρμών. Κατόπιν ισχυρών πιέσεων της Αττικό Μετρό, το αίτημα γίνεται αποδεκτό χωρίς μάλιστα να επηρεάζει τα οικονομικά μεγέθη της ΣΤΑΣΥ, καθώς το ποσό που αναλογεί στην Αττικό Μετρό ως έσοδο από τα εισιτήρια θα εισπράττουν με την μορφή επιδότησης από το κράτος, οι Σταθερές Συγκοινωνίες.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, η εταιρεία θα εισπράξει την επιδότηση που έχει προβλέψει ο νόμος για την λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών και που μέχρι σήμερα δεν εισέπραττε καθώς κατευθυνόταν εξολοκλήρου στην ελλειμματική ΟΣΥ. Η συμφωνία μεταξύ ΣΤΑΣΥ και Αττικό Μετρό προβλέπεται να ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Αναμένεται μάλιστα ιδιαίτερα επωφελής για την Αττικό Μετρό καθώς συμπίπτει με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, από το οποίο ο ΟΑΣΑ αλλά και οι εποπτευόμενοι συγκοινωνιακοί φορείς, προσβλέπουν σε σημαντική βελτίωση των εσόδων λόγω της πάταξης της εισιτηριοδιαφυγής και των πλαστών εισιτηρίων.
Για την ενίσχυση των εσόδων της Αττικό Μετρό, η εταιρεία προσανατολίζεται και σε άλλες κινήσεις όπως είναι η υπογραφήσύμβασης για τον χώρο στάθμευσης στο Χαλάνδρι αλλά και η ενοικίαση του ακινήτου της στην οδό Αθηνάς.
Υπενθυμίζεται ότι παρόμοια συμφωνία είχε προβλεφθεί με τροπολογία του υπουργού Υποδομών Χρίστου Σπίρτζη, την περασμένη Άνοιξη για τον ΟΑΣΑ. Η ρύθμιση προέβλεπε πως μέρος των εσόδων από την εμπορική εκμετάλλευση των σταθμών και των συρμών του μετρό, θα μεταφέρεται στα ταμεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών. Τότε, η πρωτοβουλία Σπίρτζη ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τους συνδικαλιστές και οδήγησε σε απεργιακές κινητοποιήσεις, χωρίς να είναι σαφές εάν έχει ενεργοποιηθεί μέχρι σήμερα.
Συντάκτης: Μαριάννα Τζάννε
Πηγή: newmoney.gr