Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017

Σήμερα και αύριο το Forum για την ανάπτυξη του Σιδηροδρόμου στην Ελλάδα «Επενδύοντας στις σιδηροδρομικές μεταφορές».

Σε μία ιδιαίτερα αποφασιστική καμπή για τη συνολικότερη ενίσχυση του Σιδηροδρόμου, διοργανώνεται με πρωτοβουλία του Ομίλου ΟΣΕ σήμερα και αύριο  28 και 29 Ιουνίου στην Αθήνα (ξενοδοχείο Athens Divani Caravel) διήμερο forum με τίτλο : «Επενδύοντας στις σιδηροδρομικές μεταφορές».

Έχοντας την συνεργασία και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στην ανάπτυξη του ελληνικού Σιδηροδρόμου φορέων, εταιρειών και επενδυτών, καθώς επίσης εκπροσώπων αρμόδιων ευρωπαϊκών οργανισμών, στόχος του συνεδρίου είναι συνεισφέρει στην κατάθεση χρήσιμων σκέψεων και προτάσεων, σχετικά με σταδιακή μετατροπή του σε βασικό πυλώνα της εθνικής στρατηγικής συνδυασμένων μεταφορών αναφορικά με : 

Τα ήδη προγραμματιζόμενα, αλλά και συνολικότερα με τα νέα έργα υποδομής που αναμένεται να βελτιώσουν τις υποδομές αλλά και τη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. 
Τη συμβολή του στην ανάπτυξη ανταγωνιστικών εμπορευματικών μεταφορών και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των βιομηχανικών περιοχών. 
Την εξέλιξη των επενδύσεων στον τομέα των εμπορευματικών κέντρων και συνολικότερα στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών. 
Την εξασφάλιση των πλέον ασφαλών συνθηκών σιδηροδρομικής μεταφοράς. Με τα διαθέσιμα ευρωπαϊκά και άλλα χρηματοδοτικά μέσα για έργα και επενδύσεις, με την καλύτερη αξιοποίηση της ενεργειακής διάστασης του σιδηροδρόμου, αλλά και με τις αλλαγές που επιφέρει στη σιδηροδρομική αγορά το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο για την περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς και τη μεταφορά χρήσιμης ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας για την ενίσχυση της. 

Οι ομιλητές 

Ανάμεσα στους διακεκριμένους ομιλητές, ο κ. Θάνος Βούρδας, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών , ο κ. Κώστας Πετράκης, Δ/νων σύμβουλος του ΟΣΕ, ο κ. Γιώργος Αποστολόπουλος, Πρόεδρος ΔΣ ΟΣΕ , ο κ. Γιώργος Λογοθέτης, προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Υπουργείου Οικονομίας, εκπρόσωπος Ταμείου Συνδέοντας την Ευρώπη - CEF ,ο κ. Γρηγόρης Σαμπατακάκης, Γενικός Διευθυντής Δικτύου ΟΣΕ , ο κ. Αθανάσιος Σχίζας, Διευθύνων Σύμβουλος ΓΑΙΑΟΣΕ , ο κ. Δημήτριος Μακρής, Δ/νων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης - ΟΛΘ Α.Ε. , ο κ. Νίκος Κοντοές, Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Πατρών- Ο.Λ.Π.Α, η κ. Ιωάννα Tσιαπαρίκου, Πρόεδρος Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων - ΡΑΣ, ο κ. Ζακ Κισέογλου , Διευθύνων Σύμβουλος Goldair Gargo, ο κ. Γιάννης Αντωνιάδης, Πρόεδρος ΕΕΣΣΤΥ- Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. , ο κ. Χρήστος Πυργίδης, καθηγητής ΑΠΘ ,ο κ. Χρήστος Διονέλης, Αντιπρόεδρος ΕΡΓΟΣΕ , ο κ. Tάκης Θεοφανόπουλος, Εντεταλμένος Σύμβουλος Εurocert , ο κ. Γιώργος Αναγνωστόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, ΕΕΣΣΤΥ- Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. 
Χαιρετισμούς στο συνέδριο έχουν κληθεί να απευθύνουν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Αλέξης Χαρίτσης, Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, ο κ. Κώστας Καραμανλής, βουλευτής, Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της «Νέας Δημοκρατίας», ενώ ο κ. Γεώργιος Τζιάλλας, Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, θα εξηγήσει πώς συνδέεται η τουριστική κίνηση και εξυπηρέτηση στη χώρα μας με την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Τέλος, η κ. Άννα Δάντη, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Αντιπροσωπείας ΕΕ στην Ελλάδα, θα αναφερθεί στην υποστήριξη που υπάρχει από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Xoρηγοί - Χορηγοί Επικοινωνίας 

Βασικός χορηγός της εκδήλωσης είναι ο Όμιλος ΟΣΕ. Η εκδήλωση, πραγματοποιείται με την ευγενική επίσης υποστήριξη της ΓΑΙΑΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΕΣΣΤΤΥ, της «Rail Cargo Logistics Goldair» και της «Siemens».
Χορηγοί επικοινωνίας είναι το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η εφημερίδα ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ, ο ραδιοσταθμός Α 9,89, τα portals www Euro2day.gr, www Insider.gr ,www tilegrafima.gr, www maritimes.gr, το περιοδικό “Logistics leader” κα

Το πρόγραμμα του συνεδρίου συντονίζει η κα Άντα Σεϊμανίδη, Δημοσιογράφος.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ : Α-Energy, K-provoli
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διοργάνωση: Ρούλα Ζορμπά, Υπεύθυνη Επικοινωνίας, Ναταλία Παπαδοπούλου, Γραμματεία 
Τ: 210 6912183 & 210 6912505 e-mail: οffice.aenergy@gmail.com info@a-energy.gr, www.a-energy.gr


Πρόγραμμα 

Πρώτη μέρα συνεδρίου (10.00πμ - 17.55μμ) 

Εγγραφές: 9.15πμ- 10.00πμ 

10.00πμ - 10.20πμ: Καλωσόρισμα συνέδρων 

Διοίκηση Ομίλου ΟΣΕ- ΕΡΓΟΣΕ 

10.20πμ - 12.00μμ Χαιρετισμοί 

• κ. Χρήστος Σπίρτζης, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών 

• κ. Αλέξης Χαρίτσης,* Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης 

• κ. Γεώργιος Τζιάλλας, Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης 

• κ. Άννα Δάντη, Υπεύθυνη Επικοινωνίας, Αντιπροσωπεία ΕΕ στην Ελλάδα 

• κ. Κώστας Καραμανλής, βουλευτής, Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της «Νέας Δημοκρατίας» 

Συνδέσεις με Skype 

• Εκπρόσωπος ΕΕ (Επιτρόπου Μεταφορών κ. Violeta Bulc 

• κ. Libor Lochman, Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινότητας των Ευρωπαϊκών Σιδηρόδρομων (CER) 

• κ. Carlo Borghini , Διευθύνων Σύμβουλος του Shift2Rail -σύνδεση με Skype 

• Οργανισμός Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων 

12.00μμ -12.20μμ Eισαγωγική ομιλία 

Η ώρα του σιδηροδρόμου: Η ταχεία ενίσχυση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου ως βασική προϋπόθεση για καθαρές και φτηνές μεταφορές, διεθνείς επενδύσεις, σημαντικό όγκο μεταφοράς εμπορευμάτων και μετατροπή της χώρας σε διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο και κέντρο logistics: 

• κ. Θάνος Βούρδας, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών 12.20μμ - 12.40μμ : Διάλειμμα

12.40μμ - 14.40μμ 

Πρώτη Ενότητα: Το επόμενο βήμα 


στις Συνδυασμένες Μεταφορές 

Συνδυασμένη Χρηματοδότηση μεταφορικών και σιδηροδρομικών υποδομών, και εμπορευματικών κέντρων: 

• κ. Γιώργος Λογοθέτης, προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του υπουργείου Οικονομίας, εκπρόσωπος Ταμείου Συνδέοντας την Ευρώπη -CEF 

Υποδομές του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, στην υπηρεσία ανταγωνιστικών εμπορευματικών μεταφορών:  

κ. Δημήτριος Μακρής, Δ/νων Σύμβουλος ΟΛΘ Α.Ε. 

Το Λιμάνι της Πάτρας και οι προϋποθέσεις μετατροπής του σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών του κεντρικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών 

• κ. Νίκος Κοντοές, Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος Ο.Λ.Π.Α. 

Άλλες συμμετοχές 14.40μμ -15.00μμ Συζήτηση 
15.00μμ - 15.30μμ Γεύμα - Networking 

15.30μμ - 16.50μμ 

Δεύτερη Ενότητα 

Το 4ο Σιδηροδρομικό 

Πακέτο και οι αλλαγές που επίκεινται. Επενδύσεις στις 
εγχώριες σιδηροδρομικές υπηρεσίες 

Απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς. Οι πρωτοβουλίες του ΟΣΕ: 

• κ. Γιώργος Αποστολόπουλος, Πρόεδρος ΔΣ ΟΣΕ 

Η ενδυνάμωση και εμπλουτισμός της ελληνικής σιδηροδρομικής αγοράς με νέες επιχειρήσεις: 

• κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου, Πρόεδρος ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) 

Το business plan της Rail Cargo Logistics - Goldair: 

Δρομολόγια, προσλήψεις, προοπτικές στη διαμεταφορά εμπορευμάτων: 

• κ. Ζακ Κισέογλου, Διευθύνων Σύμβουλος Goldair Gargo 

Επενδύσεις στις εγχώριες σιδηροδρομικές υπηρεσίες: Το επικείμενο επιχειρησιακό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: 

• κ. Φίλιππος Τσαλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος ΤΡΑΙΝΟΣΕ 

Προοπτικές της ΕΕΣΣΤΥ. Άμεσες προτεραιότητες στη διαχείριση και συντήρηση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της χώρας και των ιδιωτών πελατών : 

• κ. Γιάννης Αντωνιάδης, Πρόεδρος ΕΕΣΣΤΥ- Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. 


Νέες επενδύσεις στις σιδηροδρομικές γραμμές 

• κ. Χρήστος Πυργίδης, καθηγητής ΑΠΘ 

16.50μμ - 17.55μμ Τρίτη Ενότητα: Σιδηρόδρομος και 

ανάπτυξη: Τα έργα που ολοκληρώνονται κι εκείνα που έρχονται 

Η δρομολόγηση των νέων σιδηροδρομικών έργων σύμφωνα με τις ελληνικές αλλά και τις διεθνείς τάσεις στις εμπορικές και επιβατικές μεταφορές και οι δημοπρατήσεις που έρχονται. 


• κ. Χρήστος Διονέλης, Αντιπρόεδρος ΕΡΓΟΣΕ 

Η πιστοποίηση της διαλειτουργικότητας 
του σιδηροδρομικού συστήματος. 

• κ. Τάκης Θεοφανόπουλος, Εντεταλμένος Σύμβουλος Eurocert 

Σιδηροδρομική ΕΓΝΑΤΙΑ», αναπτυξιακά αποτελέσματα και οικονομική βιωσιμότητα. Η μελέτη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας: 

• κ. Πάρις Μπίλλιας, Πρόεδρος ΤΕΕ/ΤΚΜ 

Κατασκευαστικός κλάδος, σιδηροδρομικές μεταφορές και προσδοκίες ανάκαμψης. 

• κ. Ανδρέας Γερακάκης, Αντιπρόεδρος Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών- ΣΑΤΕ 

Κριτήρια αναπτυξιακής πολιτικής για τον σιδηρόδρομο και συνεργασία με τα άλλα μέσα μεταφοράς: 

• κ. Δημήτρης Κατσώχης, Αντιπρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων 

Νέες επενδύσεις στον σιδηρόδρομο και Εφοδιαστική αλυσίδα: Αίτημα της εποχής: 

• κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, Πρόεδρος ΔΣ Ελληνικής Εταιρείας Logistics

Η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτοβουλία τεχνολογιών για τον Σιδηρόδρομο Shift2Rail, και η μεταφορά ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας 

• κ. Carlo Borghini, Διευθύνων Σύμβουλος του Shift2Rail -σύνδεση με SkypeΔεύτερη μέρα συνεδρίου (10.00πμ - 13.40μμ)

Εγγραφές: 9.15πμ- 10.00πμ 

10.00πμ -12.30μμ Πρώτη Ενότητα: Επενδύοντας στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών 

Πόσες επενδύσεις και ποιες χρειάζονται για την ενίσχυση της ασφάλειας στις σιδηροδρομικές μεταφορές; 

• κ. Χρήστος Πυργίδης, καθηγητής ΑΠΘ 

Ατυχήματα στο Σιδηρόδρομο και συστήματα περιορισμού αυτών. 

• κ. Κώστας Λυμπέρης, τ. καθηγητής ΕΜΠ Το πρόγραμμα ανακατασκευής τροχαίου υλικού 

• κ. Αθανάσιος Σχίζας, Διευθύνων Σύμβουλος ΓΑΙΑΟΣΕ 

Νέο κανονιστικό πλαίσιο για την Ασφάλεια της κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το νέο Ευρωπαϊκό περιβάλλον. 

• κ. Τάσος Λαμπρόπουλος, Διεύθυνση Κυκλοφορίας ΟΣΕ 

Ποιά είναι τα συγκεκριμένα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την αύξηση των δεικτών ασφαλείας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους;

• Τμήμα Ασφάλειας Σιδηροδρόμων, Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών 

Ο ειδικός ρόλος της συντήρησης και του συνεχούς ελέγχου του τροχαίου υλικού: 

• κ. Γιώργος Αναγνωστόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, ΕΕΣΣΤΥ - Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. 
Σιδηροδρομικές μεταφορές. Ρόλοι και αρμοδιότητες των φορέων που εμπλέκονται στην αντιμετώπιση και διαχείριση συνεπειών από συμβάντα/σιδηροδρομικά ατυχήματα. Η εμπειρία και οι σχετικές προτάσεις της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας 

• κ. Άρτεμις Γαλάνη, Χημικός Μηχανικός, PhD, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Τμήματος Σχεδιασμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Τεχνολογικών & Λοιπών Καταστροφών, Δ/νση Σχεδιασμού & Αντιμετώπισης Έκτακτων Αναγκών, Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας 

Σιδηροδρομικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων: Υπάρχουσα εμπειρία και προτάσεις 

κ. Χρήστος Σερετίδης, Χημ.Μηχ. - M.Sc. - iMBA., Πανελλήνιος Σύλλογος Συμβούλων Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων - ΠΣΣΑΜΕΕ 

12.30μμ - 13.30μμ Δεύτερη Ενότητα: Συζήτηση 

Μέτρα, προτάσεις και προϋποθέσεις βελτίωσης και πρόληψης 

13.30μμ Κλείσιμο εργασιών - Συμπεράσματα 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ

Αναπτυξιακό φόρουμ 

Έργα επενδύσεις, ασφάλεια ενεργειακή διάσταση, 4ο πακέτο, χρηματοδότηση 

Καθαρές και φτηνές μεταφορές, διεθνείς επενδύσεις, σημαντικός όγκος μεταφοράς εμπορευμάτων, αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου της Ελλάδας και μετατροπή της χώρας σε διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο και κέντρο logistics: Πρόκειται για τα πολλαπλά αναπτυξιακά οφέλη από την ολοκλήρωση των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων, την ενίσχυση του ελληνικού σιδηροδρόμου και τη σταδιακή μετατροπή του σε βασικό πυλώνα της εθνικής στρατηγικής συνδυασμένων μεταφορών, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, καθώς επίσης και τις νέες επενδύσεις στις λοιπές υποδομές όπως λιμάνια και αεροδρόμια. 

• Ποιες είναι όμως οι βασικές προϋποθέσεις προκειμένου ο τομέας των μεταφορών και ειδικότερα των συνδυασμένων μεταφορών στον οποίο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση και σε ευρωπαϊκό επίπεδο να αποτελέσει πράγματι καταλύτη στην ανάπτυξη της χώρας; 

• Πού βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή; Τι έχουμε επιτύχει ήδη, αλλά και ποιο είναι το επόμενο βήμα και η νέα γενιά έργων που θα βελτιώσει ακόμα περισσότερο τις υποδομές και τη λειτουργία του τομέα των μεταφορών; Αλλά και με τον ελληνικό σιδηρόδρομο τι μέλλει γενέσθαι; 

• Πώς και πότε θα βελτιωθούν οι υποδομές αλλά και η λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, του πλέον φιλικού για το περιβάλλον και τον πολίτη μέσο μεταφοράς; Ποιες είναι οι σχετικές προτάσεις και τα επικείμενα νέα έργα; Πώς μπορεί να συμβάλλει περισσότερο στην ανάπτυξη ανταγωνιστικών εμπορευματικών μεταφορών και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των βιομηχανικών περιοχών; Η ενεργειακή διάσταση του σιδηροδρόμου, πώς μπορεί καλύτερα να αξιοποιηθεί; Αλλά και ποιες είναι οι επενδύσεις που συμβάλουν προς αυτήν την κατεύθυνση; 

• Τα διαθέσιμα ευρωπαϊκά και άλλα χρηματοδοτικά μέσα επαρκούν, κι αν όχι, ποιό είναι το σωστό μίγμα χρηματοδότησης; Πώς εξελίσσονται οι επενδύσεις στο Θριάσιο Πεδίο; Ποιες οι προοπτικές από την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ; Αλλά και ποιες οι σκέψεις του στρατηγικού επενδυτή του ΟΛΠ; 

• Ποιες αλλαγές επιφέρει στη σιδηροδρομική αγορά το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο με στόχο την περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς, πώς μπορεί να διασφαλιστεί χρήσιμη ευρωπαϊκή
τεχνογνωσία για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου; 

• Κι ακόμα ποιά είναι τα συγκεκριμένα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την αύξηση των δεικτών ασφαλείας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους; 

Τα ερωτήματα αυτά, επιχειρεί να απαντήσει ανάμεσα σε άλλα το διήμερο φόρουμ που υλοποιείται με πρωτοβουλία του ομίλου ΟΣΕ και τη συμμετοχή και τη συνεργασία των εμπλεκόμενων ελληνικών αλλά και ευρωπαϊκών φορέων και αρχών, καθώς επίσης και της σιδηροδρομικής αγοράς. Το οργανωτικό κομμάτι έχει αναλάβει το καθιερωμένο μόνιμο αναπτυξιακό φόρουμ για τις υποδομές της επιχειρηματικής - επενδυτικής Πρωτοβουλίας Α - Energy Investments. 

Πρώτη μέρα συνεδρίου
Πρώτη Ενότητα 

Το επόμενο βήμα στις Σιδηροδρομικές Μεταφορές . 

Θεματολογία πρώτης ενότητας: 

• Με την ολοκλήρωση των σύγχρονων ελληνικών αυτοκινητοδρόμων μήκους 2.500 χιλιομέτρων, η Ελλάδα αποκτά επιτέλους καλύτερες μετακινήσεις, με ασφάλεια και ταχύτητα σε συνθήκες υψηλής ποιότητας δρόμου και υπηρεσιών. 

• Τι σημαίνει στην πράξη το νέο αυτό τοπίο; Και, πώς μπορεί με τον καλύτερο τρόπο να αξιοποιηθεί , καθώς, όπως είναι γνωστό, το νέο ΕΣΠΑ και οι ευρωπαϊκές προτεραιότητες δεν προωθούν πλέον τις οδικές μεταφορές. 

• Ποια είναι με τα σημερινά δεδομένα η επόμενη γενιά οδικών έργων, αλλά και συνολικότερα έργων στον τομέα των μεταφορών και πώς θα ολοκληρωθούν έργα που έχουν μεγάλη ανάγκη οι νησιωτικές περιοχές λόγω του συνεχώς αυξανόμενου τουριστικού κύματος. 

• Ποιες είναι οι υπάρχουσες χρηματοδοτικές δυνατότητες. 

• Το νέο μοντέλο χρηματοδότησης νέων σιδηροδρομικών έργων μέσω CEF( Connecting Europe Facility) με συνδυασμένες επιχορηγήσεις από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΤΣΕ), την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, εθνικές αναπτυξιακές τράπεζες ή επενδυτές του ιδιωτικού τομέα. 

• Ποια είναι η επόμενη μέρα και για τις ελληνικές τεχνικές εταιρείες που αναμένουν τα νέα έργα για να ορθοποδήσουν. 

• Η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών κατά μήκος του διαδρόμου της Ανατολικής Μεσογείου ως μέρος του δικτύου ΤΕΝ-Τ. 

• Ολοκλήρωση των διαδρομών του ΤΕΝ-Τ και Ελλάδα: Ευκαιρία ενθάρρυνσης της ανάπτυξης και των επενδύσεων στη χώρα 

• Η ταχεία ενίσχυση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου ως βασική προϋπόθεση για καθαρές και φτηνές μεταφορές, διεθνείς επενδύσεις, σημαντικό όγκο μεταφοράς εμπορευμάτων και μετατροπή της χώρας σε διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο και κέντρο logistics. 

• Η ζήτηση για επενδύσεις μεγάλης κλίμακας στις σιδηροδρομικές μεταφορές και το κατάλληλο μείγμα χρηματοδότησης προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα που έχουν ήδη υποβληθεί προς χρηματοδότηση στην Ε.Ε. 

• Οι συνέργειες και η εξωστρέφεια ως βασική προϋπόθεση για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. 

Λιμάνια και σιδηροδρομικές μεταφορές (δεύτερο μέρος ενότητας) 

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, αναμενόμενες νέες επενδύσεις στις γραμμές Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας και προοπτική ηλεκτροκίνησης: 

• Το λιμάνι του Πειραιά και η παραπέρα αξιοποίηση και προώθηση των φορτίων που φτάνουν στον Πειραιά στην εγχώρια αλλά και στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι σκέψεις της Cosco. 

• Το Λιμάνι της Πάτρας και οι προϋποθέσεις μετατροπής του σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών του κεντρικού Διευρωπαϊκού Μεταφορών. 

Δεύτερη Ενότητα 

Σιδηρόδρομος και ανάπτυξη: Τα έργα που ολοκληρώνονται κι εκείνα που έρχονται 

Θεματολογία δεύτερης ενότητας: 

• Άμεσες και έμμεσες προτεραιότητες στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση νέων σιδηροδρομικών έργων λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας αλλά και του βαθμού δυσκολίας των έργων. 

• Η δρομολόγηση των νέων σιδηροδρομικών έργων σύμφωνα με τις ελληνικές αλλά και τις διεθνείς τάσεις στις εμπορικές και επιβατικές μεταφορές (συνδέσεις με τα λιμάνια και τις οδικές αρτηρίες, συνδέσεις αεροδρομίων και βιομηχανικών περιοχών, ηλεκτροκίνηση- σηματοδότηση γραμμών εκτός ΠΑΘΕ). 

• Η άμεση ολοκλήρωση των απόλυτα αναγκαίων υποδομών: η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων στον Κύριο Άξονα του ΠΑΘΕ, το συνολικό έργο της εγκατάστασης ηλεκτροκινούμενης διπλής γραμμής από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Πειραιά έως το Σταθμό Λαρίσης. 

• Η ολοκλήρωση των λοιπών αναγκαίων έργων υποδομής (στρώσεις γραμμών, σήραγγες, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, εγκαταστάσεις σταθμών κλπ και οι επικείμενες δημοπρατήσεις «ώριμων» έργων (ΣΣ αναφέρονται ενδεικτικά η Ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του τμήματος Κιάτο-Αίγιο, η Β’ Φάση του Σταθμού Λαρίσης, η Υπόγεια σύνδεση με Μετρό, η Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) -Τρεις Γέφυρες, η Κατασκευή επιδομής, σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης της νέας σιδ/κής γραμμής Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος, η παραλλαγή της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου-Βόλος και εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Λάρισα- Βόλος, η κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση σιδ/κής γραμμής Ισθμός- Λουτράκι, η εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα, η Β’ Φάση του Σταθμού Λαρίσης, που περιλαμβάνει την υπογειοποίηση της Οδού Λένορμαν, τη σύνδεση με το Μετρό και τις υπολειπόμενες εργασίες εντός του Σταθμού, το τμήμα Ψαθόπυργος - Μποζαϊτικα κα). 

• Η ανάπτυξη του εμπορευματικού έργου του ΟΣΕ με συνδέσεις των ΒΙ.ΠΕ , λιμένων, αεροδρομίων, εμπορευματικών κέντρων. 

• Η μελέτη για την επέκταση του προαστιακού στο τμήμα Κορωπί - Λαύριο, η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης και οι μελέτες για το έργο του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης. 

• Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Κατάκολο-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ «Δυτική Ελλάδα 2014-2020». 

• Έργα διασύνδεσης του Λουτρακίου με το βασικό σιδηροδρομικό άξονα. 

• Η προοπτική λειτουργίας του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Πάτρας. 

• Οι συνδέσεις Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη αντίστοιχα. 

• Η υλοποίηση των σιδηροδρομικών συνδέσεων μεταξύ Ελλάδας - Αλβανίας. 

• Η επόμενη μέρα και για τις ελληνικές τεχνικές εταιρείες που αναμένουν τα νέα έργα για να ορθοποδήσουν. 

Ειδικές παρουσιάσεις: Η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτοβουλία 

τεχνολογιών για τον Σιδηρόδρομο Shift2Rail, τα Ενιαία πρότυπα σηματοδότησης και η μεταφορά ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας 

Καινοτόμες λύσεις σιδηροδρομικών προϊόντων σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο: 

Η δημιουργία οικονομικά βιώσιμων ενιαίων προτύπων σηματοδότησης σε όλη την Ευρώπη: 

Τρίτη Ενότητα 

Το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο και οι αλλαγές που επίκεινται. Επενδύσεις στις εγρώριες σιδηροδρομικές υπηρεσίες 

Θεματολογία τρίτης ενότητας: 

• Οι αλλαγές που φέρνει το 4° Σιδηροδρομικό Πακέτο, η επικείμενη απελευθέρωση της αγοράς και ο σημαντικός ρόλος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

• Η δραστηριοποίηση περισσότερων παρόρων εθνικών και διεθνών εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών στα πλαίσια του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου και στην Ελλάδα. Ευκαιρίες και προκλήσεις. 

• Η διευθέτηση των κρίσιμων θεμάτων της εκπαίδευσης και πιστοποίησης μηρανοδηγών σιδηροδρομικών συρμών. 

• Η άμεση λειτουργία του εκπαιδευτικού κέντρου ΟΣΕ: Η κατάρτιση συμβάσεων συνεργασίας με τις εταιρείες ΤΡΑΐΝΟΣΕ και ΕΣΣΤΥ, η κατάρτιση καταλόγου εκπαιδευτών, η πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ, η κοστολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και αμοιβών εκπαιδευτών. 

• Η ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών από πλευράς των άμεσα ενδιαφερομένων: Ο ΟΣΕ, η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD, η Rail Cargo Logistics - Goldair, η ΓΑΙΑΟΣΕ. 

• Τα τέλη ρρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής ενόψει της απελευθέρωσης της αγοράς. 

• Η ολοκλήρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους και το επικείμενο επιρειρησιακό της πρόγραμμα. 

• Η αντιμετώπιση των ελλείψεων σε προσωπικό και τροραίο υλικό και η ανάγκη βελτιστοποίησης της υποδομής. 

• Το φιλόδοξο πρόγραμμα ανακατασκευής τροραίου υλικού από την ΓΑΙΑΟΣΕ. 

• Η επικείμενη ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. 

• Η αντιμετώπιση των ελλείψεων σε προσωπικό και τροραίο υλικό και η ανάγκη βελτιστοποίησης της υποδομής. 

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ : Δεύτερη μέρα συνεδρίου Πρώτη Ενότητα 

Επενδύοντας στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών . Θεματολογία πρώτης ενότητας: 

• Ποια είναι τα πραγματικά αίτια για τα ατυρήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο και ποια η σημερινή κατάσταση. 

• Γιατί κάθε χιλιόμετρο σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα συνεχίζει να καταγράφει αναλογικά, περισσότερα ατυχήματα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες;

• Ποια τα συμπεράσματα από τη λειτουργία των νέων ή αναβαθμιζομένων σιδηροδρομικών υποσυστημάτων (υποδομή, ενέργεια, παρατρόχιος / εποχούμενος έλεγχος - χειρισμός και σηματοδότηση, τροχαίο υλικό, διεξαγωγή και διαχείριση της κυκλοφορίας, συντήρηση, τηλεπληροφορικές εφαρμογές για επιβατικές και για εμπορευματικές μεταφορές): Ποιες είναι οι επιμέρους ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν;

• Ποιά είναι τα συγκεκριμένα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την αύξηση των δεικτών ασφαλείας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους;

• Ποιος είναι ο ειδικός ρόλος της συντήρησης και συνεχούς ελέγχου των γραμμών καθώς επίσης του τροχαίου υλικού;

• Η ειδική εκπαίδευση, οι πιστοποιήσεις και ο ρόλος των εργαζομένων.

• Ηλεκτροδοτούμενο σιδηροδρομικό δίκτυο (λειτουργεί με 100 φορές ψηλότερη τάση από αυτή που χρησιμοποιούμε για οικιακές χρήσεις) και ασφάλεια: Είναι το ευρύ κοινό ενήμερο για την αποφυγή του κινδύνου;

• Μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων: Ρόλοι και αρμοδιότητες των φορέων που εμπλέκονται στην αντιμετώπιση και διαχείριση συνεπειών από συμβάντα / ατυχήματα.

• Ποιοί είναι οι νέοι κανονισμοί για την ασφάλεια στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους που θα εφαρμοστούν στα πλαίσια του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου;

• Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων και πιστοποιητικά ασφαλείας των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων.

Δεύτερη Ενότητα

Μέτρα, προτάσεις και προϋποθέσεις βελτίωσης και πρόληψης

Αναπτυξιακό φόρουμ Επενδύοντας στις σιδηροδρομικές μεταφορές

ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Έργα επενδύσεις, ασφάλεια 

 κ. Κώστας Πετράκης, Δ/νων σύμβουλος του ΟΣΕ Ανάπτυξη Βιομηχανικών Περιοχών και Σιδηρόδρομος 

• Εκπρόσωπος ΕΤΒΆ-ΒίΠΕ (Όμιλος Τράπεζας Πειραιώς) 

Η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών βασική προϋπόθεση για την ενίσχυση του ρόλου του Λιμένα Θεσσαλονίκης ως πύλη της ΝΑ Ευρώπης. 

• κ. Γρηγόρης Σαμπατακάκης, Γενικός Διευθυντής Δικτύου οΣε 

Η σύμβαση παραχώρησης για την Ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριάσιου. Ο επικείμενος διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η προοπτική κατασκευής εμπορευματικών κέντρων στην Αλεξανδρούπολη και Γυρτώνη: 

• κ. Αθανάσιος Σχίζας, Διευθύνων Σύμβουλος ΓΑΙΑΟΣΕ 

Ενέργεια και ποιότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών: Ηλεκτροκίνηση, ανταγωνιστικό κόστος ρεύματος για την κίνηση των σιδηροδρομικών συρμών, προστασία του περιβάλλοντος με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων για την κίνηση των συρμών στο μη ηλεκτροδοτούμενο δίκτυο, ανάπτυξη αιολικών πάρκων κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών στα ευρωπαϊκά πρότυπα: