Στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ και στις δυνατότητες που έχει το λιμάνι του Πειραιά προκειμένου να καταστεί πρώτο στη Μεσόγειο, αναφέρθηκε ο εμπορικός διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά PCT, Τάσος Βαμβακίδης,
κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε ημερίδα που διοργάνωσε το International Propeller Club, Port of Piraeus, στο πλοίο-μουσείο Hellas Liberty στο λιμάνι του Πειραιά, με θέμα τα λιμάνια και κυρίως τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν.
κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε ημερίδα που διοργάνωσε το International Propeller Club, Port of Piraeus, στο πλοίο-μουσείο Hellas Liberty στο λιμάνι του Πειραιά, με θέμα τα λιμάνια και κυρίως τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν.
Ο κ. Βαμβακίδης σημείωσε ότι το λιμάνι του Πειραιά, αυτήν τη στιγμή, είναι τρίτο στη Μεσόγειο και 38ο στον κόσμο, προσθέτοντας ότι η COSCO, που ελέγχει το 80% του φορτίου της ελληνικής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι την Κεντρική Ευρώπη, επιθυμεί να το καταστήσει πρώτο το 2019.
Παρουσιάζοντας στοιχεία διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων, τόνισε ότι το 2016, από τις προβλήτες 1, 2, και 3, διακινήθηκαν συνολικά 3.749.709 TEU, έναντι 3.339.545 ΤΕU το 2015 και 3.620.545 ΤΕU το 2014.
Όσον αφορά τις υπηρεσίες logistics, αναφέρθηκε στη λειτουργία της PCDC, που είναι στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT) και αποτελεί μία σύγχρονη εγκατάσταση παροχής υπηρεσιών, διαθέτοντας χώρους με διαφορετικές συνθήκες που επιτρέπουν τη διαχείριση γενικού, ξηρού φορτίου, προϊόντων συντήρησης και κατάψυξης, εύφλεκτων και χημικών. Όπως υπογράμμισε ο κ. Βαμβακίδης, βρίσκεται εντός της ελεύθερης ζώνης του λιμανιού, που συνεπάγεται πολλά τελωνειακά και φορολογικά οφέλη για όσους χρησιμοποιούν τις υποδομές, καθώς δεν απαιτείται καμία τελωνειακή διατύπωση για την παραλαβή των εισερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων στην εγκατάσταση.
Επίσης, υπογράμμισε ότι η COSCO αναλύει και μελετά σχετικά τελωνειακά καθεστώτα που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες, προκειμένου να γίνει η Ελλάδα φιλόξενο μέρος για τις επιχειρήσεις και το εμπόριο.
Για την περιοχή του πρώην ΟΔΔΥ σημείωσε ότι σχεδιάζεται η κατασκευή επίσης ενός σύγχρονου logistic center σε έκταση 120 στρεμμάτων. Η σύνδεση με το λιμάνι θα γίνεται μέσω υπόγειας οδικής σύνδεσης, με πολύ σύγχρονα συστήματα και μοντέλο λειτουργίας.
Τέλος, ανέφερε ότι θα υπάρξει άλλο ένα logistic center στην Ακτή Βασιλειάδη, ιδανικό για τη γρήγορη μεταφορά αγαθών προς τα ελληνικά νησιά, που θα δίνει ευελιξία, αμεσότητα και ανταπόκριση στις υπηρεσίες.
Πηγή: koolnews.gr