Κινητικότητα παρατηρείται στην υπόθεση της διέλευσης του σύγχρονου τρένου μέσα από την Πάτρα. Στο τελικό στάδιο βρίσκεται η προμελέτη για τη χάραξη της γραμμής, όπως προκύπτει από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, ενισχύοντας τις πληροφορίες περί επιφανειακής διέλευσης. Αφίξεις στελεχών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Αχαΐα εντός του Νοεμβρίου.
Οπως αναφέρεται στην έγγραφη απάντηση του Κωνσταντίνου Πετράκη, διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ, σε ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου, το βασικό κριτήριο της χάραξης είναι ο χρόνος που πιέζει αφόρητα καθώς μέχρι το 2022 η Πάτρα πρέπει να έχει συνδεθεί με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Αναφέρει χαρακτηριστικά ο Κ. Πετράκης ότι, «τα κριτήρια με τα οποία συντάχθηκε η προμελέτη χάραξης είναι να υπάρξει χρονικά κατά το δυνατό άμεση σύνδεση της πόλης των Πατρών με το Λεκανοπέδιο και το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στο πλαίσιο του υφιστάμενου χρηματοδοτικού κοινοτικού προγράμματος…». Τα επιπλέον κριτήρια είναι «η διατήρηση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού διαδρόμου με την ταυτόχρονη λειτουργία του Προαστιακού Πατρών κατά το δυνατό…» και η διατήρηση των κυκλοφοριακών συνθηκών, ώστε να μην προκληθεί αναστάτωση στην πόλη από μετακινήσεις δικτύων και των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων γηπέδων.
ΠΡΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗ
Ιδιαίτερο όμως ενδιαφέρον προκύπτει στο σημείο της απάντησης που αναφέρεται ότι, «οι υπάρχουσες λύσεις για υπογειοποίηση ή μερική υπογειοποίηση σε συνδυασμό με τις αναπλάσεις στην πόλη των Πατρών παραμένουν προς εξέταση για ένα συνολικό σχεδιασμό ο οποίος προϋποθέτει πλην των μελετητικών στοιχείων ωριμότητας, την αναγκαία χρηματοδότηση ενός τέτοιου μεγάλου κατασκευαστικού σχεδίου». Η συγκεκριμένη αναφορά επιτρέπει την εκτίμηση ότι οι διεκδικήσεις των τοπικών φορέων για μερική ή πλήρη υπογειοποίηση παραπέμπεται στο απώτερο μέλλον (…).
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ
Πηγή: pelop.gr