Σε συζητήσεις για συνεργασία στις συνδυασμένες μεταφορές βρίσκονται η Cosco με την ιταλική σιδηροδρομική εταιρία Trenitalia, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφoρίες της «Κ». Η κινεζική εταιρία, νέος βασικός μέτοχος του λιμανιού του Πειραιά και οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι, που βρίσκονται προ της εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις για συνεργασία στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο, όπου η τελευταία διαθέτει δικαίωμα χρήσης των μεγάλων αποθηκευτικών χώρων Κ1 και Κ2, όπως και των εκεί σιδηροδρομικών υποδομών.
Η συνεργασία θα αφορά τη μεταφορά, προς της Κεντρική Ευρώπη, φορτίων προερχόμενων από την Ασία στον Πειραιά. Στο Θριάσιο βρίσκονται δύο διαφορετικές εκτάσεις:
- η μια, 588 στρεμμάτων, ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ και ο διαγωνισμός για την παραχώρησή της έχει προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών την ερχόμενη Δευτέρα 1η Αυγούστου.
- η δεύτερη, 1.460 στρεμμάτων, όπου και βρίσκονται οι αποθήκες Κ1 και Κ2 και η σιδηροδρομική υποδομή, δεν έχει βγει σε διαγωνισμό για παραχώρηση.
Η Cosco έχει δηλώσει πως ενδιαφέρεται για το σύνολο των 2.000 στρεμμάτων και έτσι έχει ξεκαθαρίσει πως δεν θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την παραχώρηση των 588 στρεμμάτων. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, ως επικρατέστερος και μάλλον μοναδικός υποψήφιος φέρεται η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ., η οποία ανήκει κατά 65% στην Τράπεζα Πειραιώς και κατά 35% στο ελληνικό Δημόσιο.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία μεταβίβασης στην Trenitalia, (Gruppo Ferrovie Dello Stato Italiane), έχει δικαίωμα πρώτης άρνησης στη χρήση των αποθηκών Κ1 και Κ2 και ως εκ τούτου μπορεί να εξασφαλίσει σημαντικό έργο από τα, εκ της Ασίας και όχι μόνο, εισαγόμενα φορτία στον Πειραιά, που προωθούνται στην Κεντρική Ευρώπη. Η Cosco επιδιώκει τη συμφωνία αυτή προκειμένου να εξασφαλίσει τις απαραίτητες υποδομές που απαιτούνται για το επιχειρηματικό της πλάνο, καθώς έχει δηλώσει πως δεν πρόκειται να συνεργαστεί σε εμπορευματικό κέντρο, στου οποίου την διαχείριση δεν συμμετέχει. Σημειώνεται ότι διαθέτει, επιπροσθέτως, και τη δυνατότητα ανάπτυξης εμπορευματικού κέντρου σε εκτάσεις που ανήκουν στην παραχώρηση του ΟΛΠ, οι οποίες γειτνιάζουν με το car terminal (έκταση 90 στρεμμάτων).
Οι συζητήσεις Cosco – Trenitalia, λαμβάνουν χώρα σε μια συγκυρία κατά την οποία κυβέρνηση και ΓΑΙΑΟΣΕ επιδιώκουν την ολοκλήρωση της παραχώρησης των 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο, κάτι όμως που φαίνεται να περιπλέκεται από την απουσία της Cosco από τον διαγωνισμό, αλλά και την μελλοντική λειτουργία του εν λόγω εμπορευματικού κέντρου.
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
Πηγή: kathimerini.gr