Παρασκευή 29 Ιουλίου 2016

Θ. Βούρδας: Υπάρχουν λύσεις για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Ψαθόπυργος - Ρίο.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ ΡΙΟ

Τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας περί νέας εμπλοκής στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής στο κομμάτι Ψαθόπυργος - Ρίο μετά την απόρριψη, για τρίτη φορά εκ μέρους του Ελεγκτικού Συμβουλίου, της αίτησης έγκρισης της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία, σχολίασε μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7», ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θανάσης Βούρδας.


Όπως υποστήριξε ο Οργανισμός δεν έχει λάβει ακόμα (μέχρι το πρωί της Παρασκευής) την εν λόγω απόφαση, αλλά ενημερώθηκε σχετικά από τα ΜΜΕ. Σημείωσε ότι είναι και αυτό στα περίεργα της υπόθεσης και πρόσθεσε: «Για να μπορέσουμε να σχολιάσουμε τα αίτια της όποιας απόφασης πρέπει να την διαβάσουμε πρώτα. Ο διαγωνισμός είχε γίνει σε χρόνο πρωθύστερο της ανάληψης των δικών μου καθηκόντων, εγώ τον παρέλαβα στην τελική του φάση. Προχώρησε η διαδικασία ανάδειξης του αναδόχου με βάση τις εισηγήσεις της Επιτροπής και έκρινε, στις δύο πρώτες αποφάσεις του Ελεγκτικό Συνέδριο, ότι υπήρχε κόλλημα υπογραφής της σύμβασης με βάση τους λόγους απόρριψης ενός εκ των υποψηφίων».

Πάντως εφόσον αληθεύουν τα δημοσιεύματα και για την 3η απόρριψη ο κ. Βούρδας υπογράμμισε ότι θα πρέπει να σταθμιστούν οι λόγοι για τους οποίους οδηγήθηκε το Ε.Σ. σε αυτή την απόφαση και στην συνέχει να εξεταστεί η περαιτέρω πορεία του έργου. «Το μόνο σίγουρο για το οποίο μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι ότι υπάρχουν και οι νομικές διαδικασίες και οι δυνατότητες εκείνες που θα μας επιτρέψουν να είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων και για να μην χαθούν τα λεφτά από τις όποιες αστοχίες και για να μπορέσει το έργο στα χρονοδιαγράμματα που έχουμε χαράξει», εξήγησε. 

Αναφορικά τώρα με τα σενάρια που εξετάζονται, αν δηλαδή καταχωρηθεί ο διαγωνισμός στην εταιρεία που είχε μειοδοτήσει αλλά κόπηκε από τη διαδικασία λόγω τυπικών θεμάτων ή εάν θα υπάρξει επαναπροκήρυξη του έργου είπε: «Εξετάζουμε τα πάντα. Όταν ένα έργο μπλέξει στις νομικές διαδικασίες, δυστυχώς, πρέπει να το εξετάσουμε με βάση τις εισηγήσεις των νομικών και μετά να δούμε τα τεχνικά ζητήματα. Αυτό είναι ίσως από τα παράδοξα αυτής της διαδικασίας. Τα εξετάζουμε όλα και νομίζω ότι μέσα στον Αύγουστο θα έχουμε και την απάντηση στο ποια λύση θα προχωρήσουμε. Υπάρχουν τρόποι ώστε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα πάνε πίσω τα χρονοδιαγράμματα».

Για τους φόβους που εκφράζονται ότι μια επεναπροκήρυξη του έργου θα προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίησή του απάντησε: «Η επαναπροκήρυξη, έτσι κι αλλιώς, γίνεται με πολύ πιο σύντομες διαδικασίες από τις συνηθισμένες σε σχέση με τις προθεσμίες για τη διεξαγωγή διαγωνισμού και προφανώς είναι όλοι γνώστες και προετοιμασμένοι αναφορικά με τις τεχνικές προϋποθέσεις. Μην προτρέχουμε όμως, ας δούμε κι επισήμως επιτέλους αυτή την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και μετά μπορούμε να εξετάσουμε όλες τις πιθανές λύσεις. Οφείλω όμως να σας πω ότι το πρώτο στοιχείο της λύσης, με βάση το οποίο θα πάρουμε την όποια απόφαση, θα είναι να μπορέσουμε να είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων».

Πέραν αυτών ο κ. Βούρδα ρωτήθηκε και για την καθυστέρηση που παρατηρείται εκ μέρους του ΟΣΕ στην παρουσίαση της προμελέτης για το κομμάτι της διέλευσης της γραμμής μέσα από το κέντρο της Πάτρας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ σχολίασε: Κι εμείς περιμένουμε από τον ΟΣΕ τα τελικά, οφείλω όμως να σας ενημερώσω ότι ο ΟΣΕ έχει επεκτείνει την μελέτη σε υδραυλικά και στατικά στοιχεία ώστε να είναι πολύ πιο τεκμηριωμένη η πρόταση που θα καταθέσει. Εκτιμώ, αν και δεν είμαι ο αρμόδιος, ότι πολύ σύντομα θα είναι σε θέση να μας παρουσιάσει κάτι πολύ ολοκληρωμένο. Νομίζω ότι συνεκτιμά όλα τα στοιχεία, πέρα από την χάραξη, και των υδραυλικών και στατικών θεμάτων ώστε να είναι πολύ σίγουρες οι λύσεις και οι αποφάσεις που θα λάβουμε».

Πηγή: stokokkino.gr