Στις 15 Ιουλίου του 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ και ο τότε υπεύθυνος του τομέα Ανάπτυξης της κοινοβουλευτικής ομάδας , Γιώργος Σταθάκης δήλωνε για την πρόθεση της κυβέρνησης να δώσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 300 εκ. ευρώ ότι αποτελεί σκάνδαλο αφού η εταιρεία είναι κερδοφόρα και αποφέρει σημαντικά έσοδα στο δημόσιο.
Οπως σημειώνει ο κ. Σταθάκης «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι σήμερα πλέον μια κερδοφόρα επιχείρηση. Η διατήρηση των μετοχών της στην κυριότητα του δημοσίου θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά οφέλη για τα δημόσια ταμεία. Ταυτόχρονα, η εξαγγελθείσα ιδιωτικοποίηση τραυματίζει οποιοδήποτε μελλοντική προσπάθεια για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό στον κλάδο των μεταφορών και ένταξη της χώρας στα δίκτυα του διεθνούς εμπορίου. Τέλος, προωθείται μια εποχή που η μετακίνηση με το τραίνο αναμένεται διεθνώς να αναγεννηθεί τόσο ως μέσου τουριστικής περιήγησης, όσο ως μέσο μαζικής μεταφοράς για τους πολίτες».
Σχετικά με τους όρους, υπό τους οποίους θα διεξαγόταν ο διαγωνισμός, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε: «Η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση προωθείται σε προκλητικά χαμηλή τιμή (300 εκατ. ευρώ) με αποτέλεσμα να έχει αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του διακηρυγμένου στόχου της κυβέρνησης, την αποπληρωμή τμήματος του δημοσίου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων.
Ταυτόχρονα, οι όροι του διαγωνισμού για την εκποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. περιλαμβάνουν και σκανδαλώδεις όρους που ευθέως τραυματίζουν το ελληνικό δημόσιο, καθώς χαρίζονται στους υποψήφιους αγοραστές ακίνητα του δημοσίου αξίας ύψους κοντά στο μισό (120 εκατ. ευρώ) της συνολικής τιμής πώλησης».
«Δυστυχώς, αποκαλύπτεται ότι στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., όπως και στο μεγαλύτερο τμήμα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων, η επίκληση του δημοσίου χρέους δεν αποτελεί παρά πρόφαση για την με προνομιακούς όρους εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων» καταλήγει ο κ. Σταθάκης.
Χ.ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Θα κλάψει ο κ.Σπίρτζης;
«Το τίμημα των 300 εκατομμυρίων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ξεπούλημα και των 45 εκατομμυρίων σήμερα είναι επιτυχία; Θα κλάψει μήπως και για αυτήν ο κ. Σπίρτζης;», διερωτάται ο ανεξάρτητος βουλευτής και επικεφαλής του πολιτικού φορέα «Δημοκρατική Ευθύνη» Χάρης Θεοχάρης.
Όπως αναφέρει σε δήλωσή του ο ανεξάρτητος βουλευτής, «η αλήθεια για τις δημόσιες επιχειρήσεις είναι μία: Δεκαετίες κακοδιαχείρισης, βολέματος ημετέρων, παροχής κακών ή πολύ ακριβών αγαθών και υπηρεσιών. Οι ζημιές συσσωρεύονταν και καμιά κυβέρνηση και κανένα από τα κόμματα που ως τώρα διαχειρίστηκαν την εξουσία, δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να εκσυγχρονίσει τις επιχειρήσεις αυτές, να τις λειτουργήσει με όρους αγοράς και υγιούς ανταγωνισμού».
Σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, «οι κυβερνήσεις και οι διοικήσεις που οι ίδιες διόρισαν, έφεραν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχει συσσωρευμένες ζημίες 870 εκατ. ευρώ και αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους 657 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα το τίμημα των 45 εκατ. να φαντάζει “ευκαιρία”».
Πηγή: bankwars.gr
