Η ΕΕΣΣΤΥ απαντά διεξοδικά στα θέματα που έθεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχετικά με την κατάσταση του τροχαίου υλικού, με επιστολή της που είχε δημοσιοποιηθεί πριν από λίγες ημέρες.
Με έγγραφο της η Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) αντικρούει τις αιτιάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την λειτουργική κατάσταση τροχαίου υλικού, αντιπαραθέτοντας μια σειρά από επιχειρήματα μετά οποία αναδείχνει τις δικές της ευθύνες για την κατάσταση του τροχαίου υλικού.
Στο έγγραφο της η ΕΕΣΣΤΥ αναφέρει:
"Σε απάντηση του σχετικού επιθυμούμε να επισημάνουμε τα παρακάτω: Ως καλώς γνωρίζετε η εταιρεία μας ιδρύθηκε μόλις τον Ιανουάριο του 2013 και απορρόφησε την ομώνυμη Γενική Διεύθυνση της ΟΣΕ ΑΕ τον Αύγουστο του 2013, όταν και ξεκίνησε η εκ μέρους μας παροχή υπηρεσιών συντήρησης του υφιστάμενου τροχαίου υλικού.
Η κακή κατάσταση στην οποία ευρίσκονταν το χρησιμοποιούμενο τροχαίο υλικό, οφειλόταν κυρίως στην καθυστέρηση εκτελέσεως εργασιών βαριάς συντήρησης του κινητήριου υλικού, με αποτέλεσμα την ιδιαίτερα χαμηλή χρέωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για υπηρεσίες συντήρησης.
Η εταιρεία μας έχει κατ' επανάληψη τονίσει προφορικώς και εγγράφως την άμεση αναγκαιότητα εκτέλεσης εκτεταμένων εργασιών συντήρησης, απόφαση όμως που δεν λαμβάνεται από τον χρήστη (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), χαρακτηριστικό παράδειγμα η συντήρηση κινητήρων Δ/Η Adtranz, όπου ακόμη περιμένουμε την έγγραφη δέσμευσή σας για την χρηματοδότηση των εργασιών ανακατασκευής-συντήρησης κινητήρων που έχουν υπερβεί τα όρια λειτουργίας και την αναγκαία καταβολή προκαταβολής.
Επιπρόσθετα το πρόβλημα που έχει δημιουργήσει η πολύχρονη προπεριγραφόμενη πρακτική, οξύνεται από γεγονότα όπως την μη εκ μέρους σας γνωστοποίηση του ετήσιου προγράμματος επιβατικών δρομολογίων, όπως προβλέπεται από την εφαρμοζόμενη σήμερα διεταιρική σύμβαση, προκειμένου η Εταιρία μας να διατυπώσει τις προτάσεις της για την πλήρη ικανοποίηση των αναγκών σας, ούτε μας έχετε καταθέσει, σύμφωνα με το παράρτημα Γ. I της ίδιας Σύμβασης πίνακα συγκεκριμένου τροχαίου υλικού (κατηγορία, τύπος. Αριθμός Μητρώου μονάδας) το οποίο χρησιμοποιείτε.
Παρά ταύτα η Εταιρεία μας, στηριζόμενη στις διαρκείς υπεράνθρωπες προσπάθειες του προσωπικού και των στελεχών της, διαθέτει το απαραίτητο τροχαίο υλικό ώστε να καλύπτονται τα ημερήσια δρομολόγια όπως αυτά υλοποιούνται.
Παρά ταύτα η Εταιρεία μας, στηριζόμενη στις διαρκείς υπεράνθρωπες προσπάθειες του προσωπικού και των στελεχών της, διαθέτει το απαραίτητο τροχαίο υλικό ώστε να καλύπτονται τα ημερήσια δρομολόγια όπως αυτά υλοποιούνται.
Πρέπει στο σημείο τούτο να επισημανθεί ότι, με δεδομένη τη
μείωση του πραγματικά ενεργού Τροχαίου Υλικού λόγω πληθώρας συμβάντων
(εκτροχιάσεις, συγκρούσεις κλπ), τα οποία επ' ουδενί οφείλονται σε θέματα
συντήρησης τροχαίου υλικού, η εταιρεία σας, χρησιμοποιεί μονάδες από το σύνολο
του διαθέσιμου στόλου, διατηρώντας έτσι την απαραίτητη διαθεσιμότητα,
επιβαρύνοντας όμως σημαντικά το έργο συντήρησης.
Είναι συνεπώς αντιληπτό ότι τα αναγραφόμενα στην επιστολή
σας αποκρύπτουν το πραγματικό πρόβλημα και βασίζονται σε αυθαίρετες παραδοχές
περί διαθεσιμότητας Τροχαίου Υλικού, αφού δεν είναι δυνατόν σε καμία περίπτωση
να είναι διαθέσιμο το 100% του υπαρκτού τροχαίου υλικού, όπως για παράδειγμα
αναφέρετε για τις A/A Stadler Οδοντωτού, αφού πάντα χρειάζεται μέρος του στόλου
να παραμένει σε ακινησία για προγραμματισμένη ή έκτακτη συντήρηση. Συνεπώς, η
αναφερόμενη στην επιστολή σας ημερήσια ζητούμενη διαθεσιμότητα χαρακτηρίζεται
τουλάχιστον ως αβάσιμη και αυθαίρετη.
Σε ότι δε, αφορά στην υποβαλλόμενη «κατάσταση κυκλοφοριακών
συμβάντων λόγω βλαβών τροχαίου υλικού» τα στοιχεία της είναι ανακριβή.
Ενδεικτικά, το δρομολόγιο του πίνακα με Α/Α 22 δεν πραγματοποιήθηκε λόγω
απεργίας, ενώ αυτό με Α/Α 35 καθυστέρησε, σύμφωνα με τα στοιχεία ΟΣΕ/ΔΚ, λόγω
«παραβίασης αιχμής στον Παλαιοφάρσαλο». Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία ΟΣΕ/ΔΚ
που επικαλείστε, σε όσες περιπτώσεις αναφέρεται βλάβη τροχαίου υλικού, ο χρόνος
καθυστέρησης που αποδίδεται στο τροχαίο υλικό είναι σαφώς μικρότερος από αυτόν
που εσείς αναγράφετε.
Η εταιρεία μας μέχρι σήμερα με βάσει τους κανόνες της καλής
πίστης και των συναλλακτικών ηθών, καταβάλει κάθε εφικτή προσπάθεια για την
αντιμετώπιση της κατάστασης του τροχαίου υλικού, παρά τις προφανείς
αδικαιολόγητες καθυστερήσεις εξόφλησης των υποχρεώσεών σας που μας περιάγουν σε
οικονομική αδυναμία, ακόμη και ολοκλήρωσης διαγωνιστικών διαδικασιών ή
εκτέλεσης συμβάσεων προμηθειών.
Σκοπός η καλύτερη δυνατή λειτουργία των τραίνων σε όφελος
του επιβάτη και γενικά του πολίτη και της εθνικής οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση
είμαστε πρόθυμοι για την ενίσχυση της μεταξύ μας συνεργασίας ώστε να
δημιουργηθεί ακόμη και αμοιβαία αποδεκτός μηχανισμός παρακολούθησης και
αξιολόγησης των τυχόν καθυστερήσεων ή της διαθεσιμότητας του τροχαίου υλικού."