Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

Ποιος είναι ιταλικός όμιλος που αγοράζει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Στα χέρια των ιταλικών σιδηροδρόμων Ferrovie έναντι 45 εκατ. ευρώ, περνά τελικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η συγκεκριμένη δεσμευτική προσφορά -του μοναδικού υποψηφίου στον τελευταίο διαγωνισμό- έγινε αποδεκτή από το ΤΑΙΠΕΔ. Η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας αποτελούσε άλλωστε προαπαιτούμενο, προκειμένου οι κρατικές ενισχύσεις ύψους 750 εκατ. ευρώ με τις οποίες βαρύνεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έχουν κριθεί παράνομες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να «σβηστούν».

Ο κρατικός όμιλος «Ferrovie dello Stato Italliane» αποτελεί μία από τις ηγέτιδες βιομηχανίες της Ιταλίας με τουλάχιστον 7 θυγατρικές στη χώρα. Η Trenitalia, ο operator επιβατικού και εμπορευματικού σιδηροδρομικού έργου, είναι μία από τις εταιρείες του στην Ιταλία, όπως και η BusItalia SITA nord, η δημόσια εταιρεία αστικών λεωφορείων.

Είναι μία από τις μεγαλύτερες του κόσμου με παρουσία και δραστηριότητα (συμβουλευτική, κατασκευαστική και λειτουργία) σε Κεντρική Ευρώπη (Γερμανία, Πολωνία, Γαλλία, Τσεχία, Αυστρία), Βαλκάνια (Ρουμανία. Βουλγαρία, Κροατία, Αλβανία), Τουρκία, Ρωσία, Μέση Ανατολή (Κουβέιτ, Ιράν, Κατάρ, Ομάν, Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), Αφρική (Αλγερία, Μαρόκο, Κονγκό, Αιθιοπία, Αίγυπτο), Λατινική Αμερική, Ινδία και Αυστραλία. Ενδιαφέρεται να επεκταθεί σε ΗΠΑ, Καναδά και Λατινική Αμερική, ενώ παρακολουθεί την εξέλιξη σιδηροδρομικών έργων ανά τον κόσμο.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις εκθέσεις και τις οικονομικές καταστάσεις της Ferrovie για την κατά 100% θυγατρική της στη Γερμανία, την Netinera Deutscheland, την οποία εξαγόρασε το 2011. Η εταιρεία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος operator στη γερμανική αγορά, παρέχοντας υπηρεσίες μεταφορών μέσω σιδιροδρόμου και οδικών αξόνων.

Καθημερινά περισσότεροι από 69.000 εργαζόμενοι διαχειρίζονται πάνω από 8.000 τρένα και 250.000 λεωφορείο – χιλιόμετρα, μεταφέροντας περίπου 830 εκατ. επιβάτες – 220 εκατ. μέσω οδικών αξόνων – και 50 εκατ. τόνους φορτίων ετησίως, σε ένα δίκτυο που υπερβαίνει τα 16.700 χλμ. σιδηροδρομικών γραμμών, εκ των οποίων 1.000 χλμ. καλύπτουν μεταφορές μεγάλης ταχύτητας.

Ο όμιλος είχε το 2015 έσοδα ύψους 8,585 δισ. ευρώ, με το 13% να προέρχεται από τις εκτός Ιταλίας δραστηριότητές του. Τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 1,975 δισ. ευρώ (από 2,114 δισ. ευρώ το 2014) και τα λειτουργικά κόστη ανήλθαν σε 6,610 δισ. ευρώ. Η Ferrovie συνεισφέρει στο ιταλικό ΑΕΠ κατά 2%, ενώ για το 2016 έχει προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις ύψους 6,5 δισ. ευρώ.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ferrovie dello Stato Italliane (στοιχεία Δεκεμβρίου 2015)

16.724 χλμ. σιδηροδρομικών γραμμών εν λειτουργία:
7.563 χλμ. γραμμές διπλής κατεύθυνσης
9.161 χλμ. γραμμές μονής τροχιάς
11.941 χλμ. ηλεκτροκίνητες γραμμές
4.783 χλμ. μη ηλεκτροκίνητες γραμμών
11.874 χλμ. αυτόματου συστήματος ελέγχου της ταχύτητας των συρμών
12.277 χλμ. αυτοματοποιημένων συστημάτων ελέγχου κυκλοφορίας
2.212 σταθμοί με υπηρεσίες για επιβάτες
219 εμπορευματικά συστήματα.

Πηγή: economy365.gr