Οι ρωσικές αρχές προσπαθούν να κάνουν κάτι, σχετικά με το επείγον πρόβλημα των επιβατικών τρένων, που μεταφέρουν εκατομμύρια επιβατών, ανάμεσα σε αγροτικές περιοχές και πόλεις καθημερινά.
Τα μεταφορικά έξοδα και τα εισιτήρια αυξάνονται. Οι πλειοψηφία των επιβατών βρίσκει τις τιμές των εισιτηρίων δυσβάστακτες. Στο μεταξύ, ο τερματισμός των υπηρεσιών προς τους επιβάτες θα δημιουργήσει κύμα κοινωνικών αντιδράσεων. Στην τρέχουσα οικονομική κατάσταση η μόνη λύση θα ήταν η επέκταση του ομοσπονδιακού προϋπολογισμού και όχι η αύξηση των εισιτηρίων, λένε ειδικοί.
Σύμφωνα με την daily Kommersant το 10% από τα 5,700 επιβατικά τρένα σταμάτησαν να λειτουργούν στο τέλος του 2014. Την 1 Ιανουαρίου του 2015, άλλα 300 επιβατικά τρένα σταμάτησαν σε 39 περιοχές της Ρωσίας. Σε μερικές περιοχές τα τρένα ανέστειλαν την λειτουργία του συνολικά, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της περιοχής να ξεσηκωθούν μπλοκάροντας τους δρόμους και τις σιδηροδρομικές γραμμές. Τα επιβατικά τρένα είναι το μοναδικό μέσο που τους επιτρέπει να πάνε στην δουλειά τους, εξασφαλίζοντας την επιβίωσή τους.
Στις 4 Φεβρουαρίου το ζήτημα ήρθε στην επιφάνεια, κατά την συνάντηση του προέδρου κ. Βλαντιμίρ Πούτιν με το επιτελείο του. Εκεί ο Ρώσος πρόεδρος ήρθε σε σύγκρουση με τον αναπληρωτή πρωθυπουργό κ. Arkady Dvorkovich, επιμελητής για την βιομηχανία των μεταφορών, με ισχυρή κριτική, επισημαίνοντας του ότι η προσέγγισή του δεν είναι σοβαρή και το πρόβλημα αφορά χιλιάδες ανθρώπων. Στην συνέχεια απαίτησε την επαναλειτουργία των επιβατικών υπηρεσιών, χωρίς καμία καθυστέρηση.
Η εντολή του κ. Πούτιν πήρε μία βδομάδα μέχρι να εφαρμοστεί, αν και επαναλειτούργησαν μόνο τα δρομολόγια τα οποία είχαν ακυρωθεί τον Ιανουάριο. Παρόλα αυτά, το ερώτημα για την επιπλέον χρηματοδότηση με σκοπό την αντιστάθμιση την αυξανόμενων ζημιών, παραμένει άλυτο, με τις τιμές των εισιτηρίων συνεχώς να αυξάνονται.
Ο Ρώσος πρόεδρος στις 18 Φεβρουαρίου, άσκησε ξανά κρητική στον κ. Arkady Dvorkovich αλλά και στον υπουργό μεταφορών κ. Maxim Sokolov. Τόνισε ότι η περίπτωση της δημοκρατίας της Mari El, όπου το μέσο εισιτήριο από 22 ρούβλια αυξήθηκε σε 89 αλλά και της περιοχής Transbaikalia από 22 σε 90 είναι απαράδεχτη. Επίσης πρόσθεσε ότι τα τρένα πρέπει να κινούνται γεμάτα και όχι άδεια.
Πηγή: tass.ru
Απόδοση στα Ελληνικά-Επιμέλεια: "Σιδηροδρομικά Νέα"