Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2014

Στο ράφι κινδυνεύει να μείνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αισιοδοξία για ΕΕΣΣΤΥ


Αιχμές κατά των χειρισμών της ελληνικής κυβέρνησης αφήνει η πλευρά των ρώσων όσον αφορά στους χειρισμούς της για το θέμα της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παρά το γεγονός ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) φαίνεται ότι είναι οι μόνοι από τους ενδιαφερόμενους που διατηρούν τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό, ο πρόεδρός της Βλαντιμίρ Γιακούνιν – και στενός συνεργάτης του Βλαντιμίρ Πούτιν – αφήνει υπονοούμενα για την πρόθεση της ελληνικής πλευράς να συνεχίσει τον διαγωνισμό με τους ρώσους.

Ο επικεφαλής της (RZD) δήλωσε μάλιστα πρόσφατα ότι η Ρωσία διατηρεί την πρόθεση επένδυσης στην Ελλάδα, αρκεί να υπάρχει σύμπνοια και από την ελληνική πλευρά. Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν μάλιστα ότι η διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οδηγείται σε αδιέξοδο, με τους ρώσους να «καλοβλέπουν» την εταιρεία τεχνικής βάσης (ΕΕΣΣΤΥ) Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, παρά το ότι επισήμως υποστηρίζουν ότι δεν αδιαφορούν για την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ.
Τι λέει το ΤΑΙΠΕΔ;

Το ΤΑΙΠΕΔ από την πλευρά του, το οποίο «τρέχει» τον διαγωνισμό υποστηρίζει ότι η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βαίνει ομαλά, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι οι διαρροές έχουν μόνο θεωρητική υπόσταση και όχι ουσιαστική. Ελλείψει ενδιαφερομένων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κινδυνεύει να μείνει στο ράφι και το ελληνικό δημόσιο δεν αποκλείεται να αναγκαστεί να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό.

Στο μεταξύ φουντώνουν τα σενάρια για την επόμενη ημέρα, καθώς η προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την μορφή της υφιστάμενης διαδικασίας, δεν φαίνεται να έχει κάποιο νόημα.

Το κυβερνητικό επιτελείο αυτή τη στιγμή αναζητά τρόπους πώλησης της εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ με ελκυστικότερους όρους. Μεταξύ των σεναρίων που εξετάζονται είναι και το «σπάσιμο» της εταιρείας στα δύο ώστε να διατεθεί προς πώληση το κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που παρουσιάζει και ισχυρότερο εμπορικό ενδιαφέρον. Παραδοσιακά οι εμπορευματικές μεταφορές είναι αυτές που μπορούν να φέρουν κέρδη σε σιδηροδρομικές εταιρείες. Το επιβατικό κομμάτι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προγραμματίζεται να διατηρηθεί υπό δημόσιο έλεγχο και να χρηματοδοτείται από τις επιδοτήσεις των άγονων δρομολογίων (έχουν ήδη εγκριθεί 50 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από την ΕΕ).
Υπάρχουν μνηστήρες για την ΕΕΣΣΤΥ

Στην αντίπερα όχθη, η εταιρεία συντήρησης του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ) φαίνεται ότι θα έχει καλύτερη τύχη. Πέραν του ρωσικού ενδιαφέροντος που σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα φαίνεται να διατηρείται ισχυρό, βέβαιη θεωρείται η συμμετοχή στην φάση των δεσμευτικών προσφορών των Alstom – Damco και της Siemens.

Η ΕΕΣΣΤΥ αποσχίστηκε από τον όμιλο ΟΣΕ στις αρχές του 2013 και σύμφωνα με τον πρώτο της ισολογισμό έκλεισε με έσοδα 24,1 εκατ. ευρώ και ζημιές 3,41 εκατ. ευρώ, με υποχρεώσεις που ανέρχονται στα 16 εκατ-. ευρώ. Στόχος της εταιρείας είναι το άνοιγμα στις αγορές των Βαλκανίων τις οποίες μπορεί να εξυπηρετεί αναλαμβάνοντας την τεχνική υποστήριξη σιδηροδρομικών και όχι μόνο εταιρειών, παρέχοντας παράλληλα την πολυπόθητη για τρίτες χώρες ευρωπαϊκή πιστοποίηση συντήρησης.

Χαρά Αυγερινού
Πηγή:www.reporter.gr