Της Αλεξάνδρας Κασίμη
Μετά από καθυστέρηση ενός έτους, η συμφωνία μεταξύ του ελληνικού σιδηροδρομικού φορέα παροχής υπηρεσιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hewlett Packard είναι τελικά πρόκειται να τεθεί σε δράση, έστω και σε πιλοτική βάση. Η συμφωνία προβλέπει ότι η αμερικανική εταιρεία να κάνει τον Πειραιά το κέντρο διανομής της για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική και άλλες χώρες της Μεσογείου.
Πηγές λένε ότι οι πρώτες υπηρεσίες δίκη από τον Πειραιά προς την Τσεχική Δημοκρατία, την τοποθέτηση των προϊόντων της HP δύο φορές την εβδομάδα, θα ξεκινήσει μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα. Η πιλοτική περίοδος θα διαρκέσει για τρεις μήνες, μετά την οποία η HP θα αξιολογήσει τις αποδόσεις και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών προβλέπει τη μεταφορά των προϊόντων της HP σε διάφορα μέρη της Ευρώπης, αλλά έχουν ορισμένες σημαντικές δυσκολίες παρατηρήθηκαν στα σιδηροδρομικά δίκτυα, τα οποία σε ορισμένες χώρες είναι πολύ διαφορετικές. Σε ορισμένες περιπτώσεις, υπήρξαν προβλήματα με την υπογραφή των διεθνών συμβάσεων που απαιτούνται.
Ήταν σχεδόν πριν από ένα χρόνο, στις 1 Μαρτίου, 2013, ότι η συμφωνία υπεγράφη και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ελπίζει να ξεκινήσει την υπηρεσία φορτίου όσο το δυνατόν συντομότερα. ΤΡΑΙΝΟΣΕ Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Θανάσης Ζηλιασκόπουλος ανακοίνωσε την στιγμή οι υπηρεσίες αυτές θα αρχίσουν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης την Τετάρτη για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα σιδηροδρόμων έρευνας και καινοτομίας Shift2Rail.
Γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, της μεταφοράς, Νίκος Σταθόπουλος, μίλησε την Τετάρτη το έντονο ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μεταφορά εταιρεία συντήρησης Rosco. Είπε ότι είχε συναντήσεις με υποψήφιους επενδυτές στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco στο πλαίσιο της εκδήλωσης Shift2Rail στην Αθήνα, καθώς και με εκπροσώπους του σιδηροδρομικού κοινότητας στην Ευρώπη και υπαλλήλων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «και συνειδητοποίησα ότι το ενδιαφέρον είναι σοβαρό και έντονη. "
Shift2Rail, προγραμματισμένο να διαρκέσει μέχρι το 2020, αποτελείται από πέντε ενότητες που αφορούν την έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων για τη βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου. Οι συμμετέχοντες περιλαμβάνουν βιομηχανικές και ερευνητικές εταίρους από όλη την Ευρώπη και στόχος της είναι ο διπλασιασμός της χωρητικότητας του δικτύου, την αύξηση της αξιοπιστίας των σιδηροδρόμων κατά 50 τοις εκατό και μείωση του κόστους σιδηροδρομικό σύστημα κατά 50 τοις εκατό.
ekathimerini.com