Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013

Ηλεία: Η θρυλική «ταχεία» και πάλι στις ράγες!


Του Παναγιώτη  Φωτεινόπουλου
 Την περίφημη «Ταχεία» επαναφέρουν ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι το τέλος του έτους στα δρομολόγιά του ύστερα από έξι χρόνια! Η αναπαλαίωση και η επισκευή του θρυλικού τρένου, ουγγρικής κατασκευής, συντελείται αυτές τις ημέρες στο μηχανοστάσιο του Πύργου με σκοπό να ξαναλειτουργήσει.

To patrisnews.com  μπήκε στο μηχανοστάσιο και είδε από κοντά την εξέλιξη των εργασιών στους συρμούς.
«Αυτήν την περίοδο γίνονται εργασίες στον πετρελαιοκινητήρα που κινεί την ηλεκτρογεννήτρια για όλο το ρεύμα του τρένου σε πρώτη φάση. Επίσης γίνονται εργασίες για όλη την πέδη του τρένου (αερόφρενα). Σε δεύτερη φάση θα επιδιορθώσουμε ό,τι βλάβες έχει ο κύριος κινητήρας που είναι για την κίνηση του τρένου. Αναμένουμε κλιμάκιο ηλεκτρολόγων τη Δευτέρα για να δούμε το ρεύμα και μετά τον κύριο κινητήρα, ώστε το τρένο να κινείται μόνο του, χωρίς να το τραβάει ξεχωριστή μηχανή», δήλωσε στo patrisnews.com ο Ν.Μανώλας.
Παρών στο μηχανοστάσιο ήταν και ο σύμβουλος διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Λευτέρης Μαρούσης, ο οποίος έκανε τον απολογισμό της προηγούμενης χρονιά και μίλησε για τα σχέδια της νέας σεζόν.
Συμπληρώνεται ένας χρόνος από την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου πέρα από τα συντελούμενα τακτικά δρομολόγια.
Το εγχείρημα κινείται με μεγάλη επιτυχία και με σωστό συντονισμό των υπηρεσιών ΟΣΕ  και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Με την άψογη οργάνωση από πλευράς προσωπικού και συζητήσεων από πλευράς ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ το εγχείρημα είναι βιώσιμο και οι επιβάτες στηρίζουν το τρένο σε όλη την Πελοπόννησο. Έχουμε επιβάτες από όλη την Ελλάδα.
Έρχονται επιβάτες από τη Βόρεια Ελλάδα για να απολαύσουν τη διαδρομή καθώς και από την Αθήνα αλλά το κυριότερο είναι η προέλευση τουριστών από το εξωτερικό, οι οποίοι θαυμάζουν το δίκτυο της Πελοποννήσου, ένα από τα ομορφότερα της Ευρώπης.

Όσον αφορά τη νέα χρονιά, ο κ.Μαρούσης δήλωσε στo patrisnews.com ότι το εγχείρημα θα συνεχιστεί, καθώς έχουν ήδη προγραμματιστεί εκδρομές για τοπικά δρομολόγια αλλά και για τον γύρο της Πελοποννήσου.
Πρόσθεσε δε, ότι ο σιδηρόδρομος θα συνδράμει καθοριστικά σε κάθε μορφή τουρισμού (θρησκευτικός, συνεδριακός κλπ)
Σχετικά με την ταχεία επισήμανε ότι «είναι χαρακτηριστικό τρένο της Πελοποννήσου που  αναπαλαιώνεται και συντηρείται.
Είναι ένα πολύτιμο τρένο που διαθέτει διάφορες ανέσεις όπως της πρώτης θέσης, του χώρου αποσκευών του κυλικείου, της τουαλέτας ,των άνετων καθισμάτων και της πάρα πολύ καλής ανάρτησης. Από το 1985 ήταν ο βασικός στυλοβάτης του σιδηροδρόμου».
Ο κ.Μαρούσης εξήρε και τη συμβολή του Πυργιώτη εθελοντή Χρήστου Κατσίγιαννη στη συντήρηση της αμαξοστοιχίας και πρόσθεσε ότι η ταχεία μέχρι το τέλος του χρόνου θα ξανακυλήσει στις ράγες της Πελοποννήσου, ενώ στο μηχανοστάσιο του Πύργου θα συνεχιστούν οι επισκευές και βελτιώσεις και σε άλλους συρμούς το επόμενο διάστημα.

Παράλληλα ήταν κατηγορηματικός ως προς το αν θα φτάσει το τρένο ως τον Πύργο,  αναφέροντας ότι περιλαμβάνεται στη β΄ φάση υλοποίησης διαψεύδοντας τα σενάρια περί εγκατάλειψης της Ηλείας.
Ο κ.Μαρούσης, μάλιστα, τόνισε ότι ο Πύργος επέχει κομβική θέση στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου και ζήτησε τη συνδρομή όλων των φορέων αλλά και των απλών πολιτών ώστε το τρένο να ξαναζωντανέψει.
Ταυτόχρονα εγγυήθηκε την ένταξη του αρχαιολογικού μουσείου του Πύργου στο πρόγραμμα των επόμενων τουριστικών εκδρομών.
 patrisnews.com

Φώτο. Ο σύμβουλος  διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Λ. Μαρούσης και η «ψυχή» του μηχανοστασίου Ν.Μανώλας