Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Έως τα τέλη Ιουνίου - αρχές Ιουλίου θα ανακοινώσει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων
την έναρξη του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως
διαβεβαιώνουν στο Capital.gr υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης που δεν
επηρεάστηκαν από τον ανασχηματισμό.
Όπως επισημαίνουν, θα υλοποιηθεί η εξαγγελία του υπουργείου Ανάπτυξης για την
προκήρυξη, έως το τέλος του μήνα, της διαγωνιστικής διαδικασίας για το 100% της
εταιρείας που εκμεταλλεύεται τα 2,5 χιλιάδες χιλιόμετρα του σιδηροδρομικού
δικτύου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, «φόρμουλα» με την Κομισιόν για το ζήτημα των
κρατικών ενισχύσεων προς ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει βρεθεί και ως αποτέλεσμα -κάτι
που, σε κάθε περίπτωση, μέλλει να επιβεβαιωθεί- ο διαγωνισμός αναμένεται να
ξεκινήσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Οι κρατικές ενισχύσεις, ήτοι η απορρόφηση από το Δημόσιο των ζημιών της ΔΕΚΟ,
μέσω διαγραφής χρεών, αύξηση κεφαλαίου κτλ αποτελούσαν ένα από τα
βασικότερα προσκόμματα για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΚΟ.
Εξάλλου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποτελέσει μία από τις εταιρείες, για την
«επανεκκίνηση» του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων ύστερα από την απόσυρση του
ενδιαφέροντος για την ΔΕΠΑ από τους Ρώσους.
Κλειδί η επιστροφή στην κερδοφορία
Την περασμένη χρήση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε κέρδη 272,8 χιλιάδων ευρώ έναντι
ζημιών 33,5 εκατ. ευρώ το 2011, με την αναστροφή των μεγεθών να επιτρέπει, όπως
είχε αναφέρει ο επικεφαλής της ΔΕΚΟ, Α. Ζηλιασκόπουλος, στο τελευταίο συνέδριο
του Economist την υλοποίηση επενδύσεων.
Πάντως, όπως σημειώνουν πηγές, το εγχείρημα της αποκρατικοποίησης των
σιδηροδρόμων, θα κριθεί, στην πράξη το Σεπτέμβριο, οπότε οι ενδιαφερόμενοι θα
κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές.
Προς στιγμήν, ενδιαφέρον φέρεται να εξακολουθεί να εκφράζει ο οργανισμός
ρωσικών σιδηροδρόμων, ενώ η διαδικασία δεν αφήνει αδιάφορη την Trenitalia, τους
Κινέζους, που δραστηριοποιούνται, ήδη, μέσω της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά,
αλλά και ορισμένα αμερικανικά funds.
Πηγή:www.capital.gr