..Την ερχόμενη Τρίτη 29 Ιανουαρίου στάση εργασίας σε όλα τα Μέσα και την
Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου, κορύφωση με παναττική απεργία σε όλα τα Μέσα και του
προαστιακού συμπεριλαμβανομένου..
Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για το θέμα της απεργίας στο ΜΕΤΡΟ,
με αφορμή δημοσιεύματα για μικρή συμμετοχή των εργαζομένων, καθώς δηλώνουν
ασθενείς, διέταξε η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Παναγ. Φάκου.
Η εισαγγελέας ζητά να διαπιστωθεί αν πράγματι οι εργαζόμενοι στο ΜΕΤΡΟ
πληρώνονται κανονικά τις ημέρες απεργίας, δηλώνοντας ασθένεια ή κάνοντας χρήση
των ρεπό τους.
Επιπλέον, ο εισαγγελέας που θα διενεργήσει την έρευνα έχει εντολή να
αναζητήσει τη χθεσινή απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου, που έκρινε παράνομη
την κινητοποίηση των εργαζομένων και να κρίνει αν η συνέχιση της απεργίας
συνιστά παραβίαση δικαστικής απόφασης
Ετοιμοι για συνέχιση των κινητοποιήσεων οι εργαζόμενοι
Το μεσημέρι της Τρίτης ολοκληρώθηκε η κοινή σύσκεψη όλων των σωματείων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΣΤΑΣΥ-ΟΣΥ-ΟΣΕ), στα γραφεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, για τη συνέχεια των κινητοποιήσεών τους.
Το μεσημέρι της Τρίτης ολοκληρώθηκε η κοινή σύσκεψη όλων των σωματείων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΣΤΑΣΥ-ΟΣΥ-ΟΣΕ), στα γραφεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, για τη συνέχεια των κινητοποιήσεών τους.
Στη σύσκεψη προτάθηκε τα σωματεία, εκτός του ΜΕΤΡΟ το οποίο θα καθορίσει μόνο
του τις περαιτέρω κινητοποιήσεις, να προβούν σε συντονισμένες «δράσεις» μέσα
στην εβδομάδα, οι οποίες θα συζητηθούν σε συνελεύσεις των σωματείων.
Επίσης αποφασίστηκε την ερχόμενη Τρίτη 29 Ιανουαρίου στάση εργασίας σε όλα
τα Μέσα και την Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου, κορύφωση με παναττική απεργία σε όλα τα
Μέσα και του προαστιακού συμπεριλαμβανομένου.
Το Μετρό παρέμεινε ακινητοποιημένο για 6η ημέρα, παρά τη χθεσινή δικαστική
απόφαση που έκρινε την απεργία των εργαζομένων παράνομη, ενώ στον χορό των
κινητοποιήσεων μπήκαν σήμερα με στάσεις εργασίας και τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, ο
ηλεκτρικός και το τραμ.
Η διοίκηση της εταιρίας «Σταθερές Συγκοινωνίες» προσέφυγε εκ νέου κατά της
σημερινής απεργίας στο Μετρό, ενώ κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης δήλωναν ότι
«η κυβέρνηση δεν έχει κανένα περιθώριο υποχώρησης».
Χθες ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, έδωσε στη δημοσιότητα
στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία τις ημέρες των απεργιών οι εργαζόμενοι αμείβονταν
κανονικά Ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστράτευσης
Σε σημερινές του δηλώσεις του στον Σκάι, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλους υποστήριξε ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να λάβει «κάθε μέσο» για να διασφαλισθεί η λειτουργία των μέσων μεταφοράς, προσθέτοντας οι αμοιβές των εργαζόμενων παραμένουν σαφώς υψηλότερες σε σχέση με τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, και τους εργαζόμενους να αντιτείνουν πως οι υπολογισμοί του υπουργείου δεν αντανακλούν την πραγματικότητα για τον μέσο εργαζόμενο.
Σε σημερινές του δηλώσεις του στον Σκάι, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλους υποστήριξε ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να λάβει «κάθε μέσο» για να διασφαλισθεί η λειτουργία των μέσων μεταφοράς, προσθέτοντας οι αμοιβές των εργαζόμενων παραμένουν σαφώς υψηλότερες σε σχέση με τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, και τους εργαζόμενους να αντιτείνουν πως οι υπολογισμοί του υπουργείου δεν αντανακλούν την πραγματικότητα για τον μέσο εργαζόμενο.
«Το δικαίωμα της απεργίας θα πρέπει να ασκείται σε συγκεκριμένα πλαίσια
νομιμότητας που ορίζονται απο το Σύνταγμα», επεσήμανε ο κ. Σταθόπουλος,
συμπληρώνοντας πως «πρέπει να εξασφαλίσουμε τη λειτουργία των μέσω μεταφοράς
στην πρωτεύουσα».
Όπως σχολίασε ο κ. Σταθόπουλος, η απώλεια εσόδων για τον Ιανουάριο, λόγω
των κινητοποιήσεων, εκτιμάται πως θα ανέλθει στα 10 εκατομμύρια ευρώ.
Πάνω από 3.500 ο μέσος μισθός
Οσον αφορά το μέσο μισθολογικό κόστος της εταιρείας Σταθερών Συγκοινωνιών, στην οποία υπάγεται το ΜΕΤΡΟ, ο κ. Σταθόπουλος ανέφερε πως για το 2013 έχουν προϋπολογισθεί 71 εκατομμύρια ευρώ για την πληρωμή μισθών, ποσό που ισοδυναμεί με «πάνω από 2.500 ευρώ» το μήνα ανά εργαζόμενο, ενώ το περασμένο έτος το μισθολογικό κόστος ήταν «πάνω από 3.500 ευρώ». Η ΣΤΑΣΥ απασχολεί περίπου 2.500 εργαζόμενους.
Οσον αφορά το μέσο μισθολογικό κόστος της εταιρείας Σταθερών Συγκοινωνιών, στην οποία υπάγεται το ΜΕΤΡΟ, ο κ. Σταθόπουλος ανέφερε πως για το 2013 έχουν προϋπολογισθεί 71 εκατομμύρια ευρώ για την πληρωμή μισθών, ποσό που ισοδυναμεί με «πάνω από 2.500 ευρώ» το μήνα ανά εργαζόμενο, ενώ το περασμένο έτος το μισθολογικό κόστος ήταν «πάνω από 3.500 ευρώ». Η ΣΤΑΣΥ απασχολεί περίπου 2.500 εργαζόμενους.
Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων έκαναν λόγο για
απλοϊκούς υπολογισμούς, και για εξίσωση των απολαβών των εργαζόμενων με τα μέλη
της διοίκησης. Μιλώντας στον Σκάι, ο πρόεδρος των ηλεκτροδηγών του ΜΕΤΡΟ
υπογράμμισε πως με τις υπερωρίες και τις νυχτερινές υπηρεσίες η καθαρή αμοιβή
του δεν υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ.
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν εξίσωση των μισθών τους με τις
αμοιβές που λαμβάνουν οι υπάλληλοι γραφείων, με τον κ. Σταθόπουλο να
αντιπαρέρχεται λέγοντας πως η κυβέρνηση έχει λάβει υπόψη της τις
«ιδιαιτερότητες του κλάδου», κάνοντας λόγο για «δυσανάλογη αντίδραση»
εργαζόμενων στην υπαγωγή τους στο ενιαίο μισθολόγιο.
Σημειώνεται πως ο γενικός γραμματέας του σωματείου ΣΕΛΜΑ ανέφερε πως έχει
καταγραφεί αύξηση καρκινοπαθειών ανάμεσα στους εργαζόμενους κατά 45%, ενώ την
ίδια στιγμή έχουν σημειωθεί δύο περιστατικά εμφράγματος τις τελευταίες ημέρες.
«Εθνος»