"Είμαι καρκινοπαθής εδώ και 14 χρόνια. Πάσχω από χρόνια μυελογενή λευχαιμία και έχω πάρει διάφορα φάρμακα μέχρι να καταλήξω σ’ αυτό που κάνει για τη δική μου περίπτωση. Μέχρι πρόσφατα το ταμείο μου κάλυπτε όλο το ποσό για το φάρμακο αυτό.
Της Νικολέττας Μπούκα
nikolettabouka@yahoo.gr
Της Νικολέττας Μπούκα
nikolettabouka@yahoo.gr
Εδώ και ένα μήνα δεν το κάνει και πρέπει να δώσω από την τσέπη μου 4.500 ευρώ για να το αγοράσω. Από τις 13 Μαρτίου έχω στα χέρια μου τη συνταγή και δεν μπορώ να πάρω το φάρμακό μου. Πού να βρω τόσα χρήματα;»
Στα 72 της χρόνια η κ. Μαρία Αναστασιάδου περιγράφει στη «Μ» την αγωνία που βιώνει, αναζητώντας μια λύση που θα της επιτρέψει να προμηθευτεί το αναγκαίο για την ασθένειά της φάρμακο. Ταυτόχρονα, επισημαίνει ότι απευθύνθηκε και στο φαρμακείο του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας, αλλά δεν κατάφερε να εξυπηρετηθεί, αφού το ΤΑΠ-ΟΤΕ δεν έχει ενταχθεί ακόμη στον νέο οργανισμό.
Ταλαιπωρία δίχως τέλος, όμως, βιώνουν καθημερινά και άλλοι ασφαλισμένοι του ΤΑΠ-ΟΤΕ Θεσσαλονίκης, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να ξυπνούν από τα χαράματα, για να πιάσουν εγκαίρως μια θέση στην ουρά που δημιουργείται έξω από τα γραφεία του ταμείου, στην οδό Ταντάλου 32. Οι ασφαλισμένοι, μετά τη διακοπή τής επί πιστώσει χορήγησης φαρμάκων από τα φαρμακεία της πόλης λόγω χρεών του ΤΑΠ-ΟΤΕ, πληρώνουν από την τσέπη τους τα φάρμακα και με την απόδειξη πηγαίνουν στο ταμείο τους, για να τα εισπράξουν. Εκεί τους περιμένει ένας Γολγοθάς, αφού είναι υποχρεωμένοι να κάνουν ιώβεια υπομονή μέχρι να εξυπηρετηθούν.
Οι καβγάδες και οι φωνές έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε καθημερινή βάση, καθώς οι μόλις δύο υπάλληλοι που έχουν απομείνει στα γκισέ του ταμείου δεν προλαβαίνουν εκ των πραγμάτων να εξυπηρετήσουν έως και 200 άτομα ημερησίως.
Με πρωτοβουλία της διοίκησης του ΤΑΠ-ΟΤΕ τέθηκε σε λειτουργία τηλεφωνική γραμμή (2310 567019), προκειμένου οι ασφαλισμένοι να τηλεφωνούν (8.00-13.00) και να κλείνουν ραντεβού για να λαμβάνουν τα χρήματά τους και να μην ταλαιπωρούνται περιμένοντας επί ώρες στην ουρά. Από την πρώτη μέρα λειτουργίας της η γραμμή πήρε φωτιά, ενώ πολλές φορές είτε είναι κατειλημμένη είτε δεν απαντάει κανείς. Μάλιστα, μόνο σε μία μέρα τηλεφωνούν ή έρχονται για να κλείσουν ραντεβού πάνω από 200 άτομα.
Όπως τονίζουν στη «Μ» οι ασφαλισμένοι, πηγαίνουν και αυτοπροσώπως στο ΤΑΠ-ΟΤΕ για να κλείσουν ραντεβού, ενώ ο συνωστισμός είναι τέτοιος που τα διαθέσιμα ραντεβού για είσπραξη χρημάτων είναι από τις 26 Απριλίου και μετά.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ «Τα φάρμακα των καρκινοπαθών καλύπτονται πλήρως»
Η διοίκηση του ΤΑΠ-ΟΤΕ Θεσσαλονίκης διαβεβαιώνει μέσω της «Μ» ότι τα φάρμακα που λαμβάνουν οι καρκινοπαθείς καλύπτονται πλήρως από το ταμείο. Απλώς, λόγω της διακοπής της πίστωσης από τα φαρμακεία της πόλης μας, οι ασφαλισμένοι πρέπει να εισπράττουν τα χρήματα από το ταμείο τους. Ωστόσο, το ΤΑΠ-ΟΤΕ Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί επτά νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας και λόγω και του μειωμένου προσωπικού η αναμονή για την είσπραξη χρημάτων, από πέντε ημέρες που ήταν παλαιότερα, έχει φτάσει τις 10-15 εργάσιμες ημέρες.
Επίσης, η διοίκηση του ταμείου εξηγεί ότι καθημερινά σχημάτιζαν ουρά πάνω από 200 άτομα και για τον λόγο αυτό έγινε η τηλεφωνική γραμμή, ώστε οι ασφαλισμένοι να κλείνουν ραντεβού και να εξυπηρετούνται καλύτερα. Ωστόσο, ούτε με αυτό το μέτρο είναι ευχαριστημένοι, ενώ προσέρχονται τουλάχιστον 30 άτομα ημερησίως, τα οποία δεν έχουν κλείσει ραντεβού, αλλά παρ’ όλα αυτά εξυπηρετούνται κι εκτός σειράς.
Από τη 1 Μαΐου το ΤΑΠ-ΟΤΕ αναμένεται να ενταχθεί στον ΕΟΠΥΥ, αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν αυτή η εξέλιξη θα σημάνει νέα ταλαιπωρία για τους ασφαλισμένους του ή όχι.