Τετάρτη, 18 Απριλίου 2012

Τρενο-ταξί στη Θεσσαλονίκη

ΦΛΩΡΙΝΑ. Όχι στη σύμβαση επαναλειτουργίας του τρένου
Συνδυασμένη μετακίνηση προσφέρει από σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με μια νέα υπηρεσία που ξεκινά σήμερα πιλοτικά στη Θεσσαλονίκη, με την ονομασία «τρενο-ταξί».

Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr

Οι επιβάτες των τρένων με προορισμό τη Θεσσαλονίκη εκτός από το εισιτήριο θα εφοδιάζονται και με εκπτωτικό κουπόνι μεταφοράς με ταξί από τον σιδηροδρομικό σταθμό.

Το “τρενο-ταξί” θα λειτουργήσει για τέσσερις μήνες στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την εταιρεία “Ευρωταξί” και αργότερα, ανάλογα με την ανταπόκριση του επιβατικού κοινού, θα επεκταθεί και σε άλλες εταιρείες ταξί που διαθέτουν κατάλληλα μηχανογραφικά συστήματα. Το κουπόνι συνδυασμένης μετακίνησης που θα παίρνουν οι επιβάτες θα παρέχει έκπτωση τουλάχιστον 15% για μεταφορά με ταξί εντός της πόλης, χωρίς να επιβαρύνονται με επιπλέον κόστος για την εξασφάλιση της υπηρεσίας ταξί. Οι προνομιακές τιμές μεταφοράς για τη χρήση της υπηρεσίας είναι διαβαθμισμένες ανά ζώνες στις περιοχές της Θεσσαλονίκης και ο επιβάτης έχει τη δυνατότητα πληροφόρησης των ζωνών τιμών από τα εκδοτήρια και από χάρτες απεικόνισης που έχουν αναρτηθεί στους σταθμούς.
“Η έκπτωση θα είναι ανάλογη με το δρομολόγιο. Είναι μια υπηρεσία που αν την καλούσε ο επιβάτης θα έπρεπε να πληρώσει 3 ευρώ το ραντεβού, συν ένα ευρώ για μετακίνηση από τον σταθμό, συν το κόστος αποσκευών που είναι 30 λεπτά η αποσκευή, δηλαδή τουλάχιστον 4,30 ευρώ. Αυτά τα χρήματα δεν θα τα χρεώνεται ο επιβάτης. Στη συνέχεια έχει έκπτωση στο κόμιστρο, καθώς δεν θα πληρώνει ό,τι γράφει το ταξίμετρο αλλά τις προκαθορισμένες τιμές της συμφωνίας”, περιγράφει στη “Μ” ο Πάρης Ξυλένιος, εκπρόσωπος της “Ευρωταξί”. Έτσι, για παράδειγμα, αν κάποιος επιλέξει να μετακινηθεί με ταξί από τον σιδηροδρομικό σταθμό για Σαράντα Εκκλησιές, θα πληρώσει 5 ευρώ, ενώ θα κατέβαλλε 7 ευρώ χωρίς ραντεβού ή 11,30 με ραντεβού, δηλαδή έχει έκπτωση 30% ή 45%. Η έκπτωση είναι μεγαλύτερη για αποστάσεις εκτός πόλης, όπως λόγου χάρη προς Περαία.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει ότι η δυνατότητα κράτησης παρέχεται στους επιβάτες από τους σταθμούς που διαθέτουν ηλεκτρονικό σύστημα κράτησης θέσεων και έκδοσης εισιτηρίων, καθώς επίσης από τα γραφεία ταξιδίων Αθήνας, Λάρισας, Βόλου και Θεσσαλονίκης. Η νέα υπηρεσία εξυπηρετεί τους επιβάτες που έχουν προορισμό τη Θεσσαλονίκη και επιβιβάζονται στις αμαξοστοιχίες από σταθμούς του άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Τελευταίος σταθμός από τον οποίο μπορεί να εξασφαλιστεί η υπηρεσία “τρενο-ταξί” για την πόλη της Θεσσαλονίκης είναι η Κατερίνη. Ο επιβάτης δηλώνει την επιθυμία του να μεταφερθεί με ταξί στο σημείο πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο τίτλος μεταφοράς (κουπόνι) για την υπηρεσία είναι ονομαστικός, φέρει τον αριθμό επιβατών ανά όχημα ταξί, αναγράφει τον συγκεκριμένο τελικό προορισμό του επιβάτη ή των επιβατών και εκδίδεται σε δύο αντίτυπα, το ένα εκ των οποίων ο επιβάτης παραδίδει στον οδηγό ταξί. Ο επιβάτης οφείλει να χρησιμοποιήσει το ταξί που έχει δεσμευτεί για τη μετακίνησή του μέσα σε 15 λεπτά από την πραγματική άφιξη της αμαξοστοιχίας στον σταθμό, άσχετα αν υπάρχει καθυστέρηση. Τα ταξί υποχρεούνται να περιμένουν στις περιπτώσεις των καθυστερήσεων.
Τα ταξί θα περιμένουν τους επιβάτες σε ειδικό προκαθορισμένο χώρο στον σταθμό Θεσσαλονίκης, προς τον οποίο υπάρχει ειδική σήμανση. Στον σταθμό έχουν αναρτηθεί πινακίδες που δείχνουν την κατεύθυνση από τις αποβάθρες προς τους χώρους των ταξί. Εάν ο επιβάτης για κάποιον λόγο θέλει να πάει σε άλλο προορισμό από αυτόν που έχει δηλώσει και το αντίτιμο είναι μεγαλύτερο, τότε γίνεται έναρξη “νέας σημαίας”.

ΦΛΩΡΙΝΑ Όχι στη σύμβαση
Mετάθεση της ημερομηνίας έναρξης επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Φλώρινας, που παραμένει κλειστή εδώ και δεκατέσσερις μήνες, προκάλεσε η άρνηση του δημοτικού συμβουλίου Φλώρινας να υπογράψει σύμβαση που απέστειλε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η σύμβαση χαρακτηρίστηκε από μέλη του δημοτικού συμβουλίου ως αποικιοκρατική και προσβλητική και ειπώθηκε πως εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο τα οικονομικά συμφέροντα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς θα αυξήσει τα έσοδα της εταιρείας σε βάρος του δήμου. Η σύμβαση προβλέπει μεταξύ άλλων τη δωρεάν μεταφορά των επιβατών από τους σταθμούς με έξοδα των δήμων, με μισθωμένα λεωφορεία, με προσωπικό “ευπρεπώς ντυμένο, καθαρό και να συμπεριφέρεται με ευγένεια”. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δικαίωμα επιβολής ποινικής ρήτρας στους ΟΤΑ κ.ά. Η σύμβαση απορρίφθηκε από το δημοτικό συμβούλιο. Ωστόσο, “αποφασίσαμε να αναθέσουμε σε νομική υπηρεσία να εξετάσει τη σύμβαση και να επεξεργαστεί μια νέα που θα καλύπτει και τα συμφέροντα του δήμου”, όπως αναφέρει στη “Μ” ο δήμαρχος Φλώρινας Ιωάννης Βοσκόπουλος.
Στη γραμμή έχουν γίνει ήδη δοκιμαστικά δρομολόγια, ενώ ετοιμάστηκε και ο σταθμός της Φλώρινας. Η επανέναρξη είχε προγραμματιστεί για τη Μεγάλη Τετάρτη, αλλά αναβλήθηκε σε πρώτη φάση μέχρι το Σάββατο 21 Απριλίου.